Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Ik kwam deze site tegen van Valve, het zijn statistieken van de game Half Life 2 “Episode 2”. Deze statistieken laten zien hoe Half Life 2: Episode 2 is gebruikt: Welke mappen zijn populair, de hoeveelheid “play time” en waar de meeste spelers dood gaan. Dit laatste is naar mijn idee interessant voor adverteerders. Linksboven zie je een voorbeeld van een map waarop staat wie waar dood gaat in een level. Hoe roder de vlek, hoe meer in-game kills.
Als je dood gaat in een game dan kun je altijd nog even om je heen kijken, op die plek kun je even kijken wie je heeft neergeknald. Als adverteerder zijnde wil ik op die plek graag staan, volgens mij heb je daar namelijk de meeste impressions. Valve loopt wat mij betreft aardig voorop met dit soort openbare statistieken.
Ik kan me voorstellen dat deze en andere data in een userinterface gezet kan worden, gericht op adverteerders. Deze kunnen dan hun in-game campagnes goed monitoren.
Goed initiatief wat ze momenteel nog aan het uitbreiden zijn (volgens de website). Ook al zijn deze statistieken meer gericht op de gamers zelf, het geeft ons in ieder geval meer zicht op wat er allemaal meetbaar is in pc / console games.
Verder lezen over Games
Entertainment14.10.2024
Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?
Gaming20.09.2024
Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag
Gaming10.09.2024
PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro
Gaming05.09.2024
EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gaming05.09.2024
Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers
Gaming04.09.2024
Nitro Blaze 7: de eerste handheld gaming-pc van Acer
Gaming04.09.2024