Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
In game advertising, niets nieuws onder zon. Sterker nog het wordt al geruime tijd succesvol toegepast door een aantal grote internationale bureaus. Double Fusion, IGA Worldwide, Massive Inc etc.
Gamers echter zijn bang dat in-game advertenties op ten duur ten koste gaan van hun gameplezier. Gemixte gevoelens kwamen in een vroeg stadium al naar boven. Waarvan een aantal bang zijn dat advertenties de voorkeur kunnen gaan genieten boven gameplay.
Al met al signalen waar de game ontwikkelaars en haar adverteerders op moeten gaan letten in de toekomst. Want zoals we allemaal hebben gezien in voorgaande cowboy post is game advertising een opkomende markt. Oftewel, gamers zullen geleidelijk aan meer advertenties voorgeschoteld krijgen. Wat zijn aandachtspunten om mee te nemen in de toekomst?
Onderzoek van IAB UK geeft ons een aantal handvaten die ik hier nogmaals wil benadrukken:
– Een deel van de gamers heeft geen probleem met advertenties, mits de content relevant is en niet storend. – Wel overwogen advertenties en campagnes kunnen bijdragen aan het realisme van de virtuele omgeving. – De aanwezigheid van sommige merken wordt zelfs niet altijd aangemerkt als marketing door veel gamers. – Gamers waarschuwen voor opdringerige reclame. – Gamers begrijpen dat advertentie inkomsten de productiekosten verlagen, ze willen dit echter graag terugzien in de winkelprijs van een game. – Tot slot werd de mening van ‘Fatal1ty’ gevraagd: “There is tons of room for in-game advertising”.
Bronnen die voor deze conclusies werden gebruikt waren voornamelijk game communties en een interview met de gamer ‘Fatal1ty’.
Het ziet er naar uit dat de gamers de advertenties ook in de toekomst wel zullen slikken, mits relevant en op een goede manier ingezet. Het zal ook per platform verschillen, zo krijgen smartphone games andere advertising mogelijkheden dan de platform games.
Verder lezen over Buzz
Marketing10.05.2017
Disruptie: opboksen tegen de status quo
Social Media09.05.2017
Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj
Nieuws08.02.2016
De DC Daily van 8 februari 2016
Online19.03.2015
Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW
Social Media16.03.2015
De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?
Online21.07.2014
Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter
Online02.12.2013
Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap
Online31.10.2013
De ultimate Halloween Prank
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016