Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Begin dit jaar waren er nog wachttijden van maanden om een Stella-fiets te kunnen bemachtigen, maar desondanks heeft het bedrijf het moeilijk. Er werd tijdens de coronaperiode extra veel gefietst, omdat dat een van de weinige dingen waren die toen nog mochten. Nu blijkt dat de enorme vraag zodanig is teruggelopen, dat Stella het financieel niet meer rond kan krijgen.
Stella Fietsen
Stella Fietsen werd in 2011 opgericht in Nunspeet en was een van de meest prominente merken als het gaat om e-bikes. De bekende reclames met Anita Witzier, de zeer degelijke fietsen die eruitzagen als een gewone fiets: het was voor mensen een populaire keuze als e-bike. Dat is ook een probleem geworden. Zeker toen corona uitbrak en mensen massaal fietsen bestelden. De fabrikant bestelde toen overal en nergens fietsen, die vaak pas na die tijd werden geleverd. Sommige klanten hadden op dat moment hun bestelling al geannuleerd na het lange wachten.
Dat Stella nu uitstel van betaling aanvraagt, zal voor sommige mensen als een verrassing komen: het bedrijf heeft 48 winkels in Nederland en België en bereikte een omzet van 100 miljoen euro. Maar wie het bedrijf nauwlettender in de gaten hield, zag vorig jaar al wat scheuren ontstaan. Zo stopte Stella met zijn activiteiten in andere landen en was er een reorganisatie waarbij tientallen mensen hun baan kwijtraakten. Volgens het FD denkt de directie van Stella dat dat het consumentenvertrouwen daalt, wat mede zou komen omdat het bedrijf telefonisch niet altijd even goed bereikbaar was en onderhoudsbeurten erg lang op zich lieten wachten.
Het probleem was ook dat je eigenlijk alleen een Stella kon kopen als er een servicepunt in de buurt is, want voor onderhoudsbeurten moet je steeds naar de vestiging van het berijf gaan. Je moest per se naar een Stella-servicepunt voor reparaties en dat was vaak een logistieke uitdaging. Maar het zullen ook de enorm lange wachttijden zijn op een fiets die het bedrijf niet zal hebben geholpen. Een wachttijd die vaak al lang was, maar ook nog meerdere malen werd verlengd: ook dit jaar nog. Het is natuurlijk niet ideaal als jij in januari voor het nieuwe jaar een fiets koopt, en die half mei nog niet geleverd is, terwijl iedereen lekker in de lentezon fietst.
Hoewel er zeker wat onhandigheden bij Stella bestaan, is het alsnog verdrietig om te zien dat dit bedrijf misschien wel verdwijnt, terwijl het zich toch in een heel korte tijd naar een benijdenswaardige positie in de wereld van fietsen heeft gewerkt. Zeker in een week dat we ook al horen dat Blokker failliet dreigt te gaan…
Verder lezen over e-bike
Technology05.11.2024
Man creëert een werkende e-bikebatterij van weggegooide vapes
Nieuws30.10.2024
Fatbikes worden nog een probleem deze winter
Gadgets25.09.2024
Na regelgeving voor fatbikes staat de skinnybike al klaar
Gadgets04.09.2024
5 positieve dingen aan fatbikes
Gadgets02.09.2024
Straks mag je misschien pas vanaf 16 jaar op een fatbike
Gadgets16.07.2024
Fatbike V20Pro is illegaal op de Nederlandse weg
Gaming15.07.2024
E-bikemerk Cowboy stopt onder druk Amsterdam met zijn racespel voor de fiets
Gaming04.07.2024