De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het Amerikaanse leger heeft deze week bekend gemaakt dat het met Microsoft gaat samenwerken om de productiefase van het nieuwe, op de HoloLens 2 gebaseerde, Integrated Visual Augmentation System (IVAS) te versnellen. Het nieuwe systeem, dat ook gebruik maakt van de cloudservices van Microsoft Azure, moet ervoor zorgen dat soldaten hun taken straks nog effectiever en veiliger kunnen uitvoeren.
De IVAS-headset is een in de helm geïntegreerde heads-up display (HUD). De headset is daarnaast ook voorzien van een thermische sensor, Tactical Assault Kit software en kaarten. Het platform en de software die voor de IVAS-headset ontwikkeld zijn, zorgen ervoor dat soldaten zich beter bewust zijn van de situatie in hun directe omgeving. Dat maakte het het delen van informatie en het nemen van de juiste beslissingen in verschillende situaties mogelijk.
Rapid prototyping
Microsoft heeft de afgelopen twee jaar nauw samengewerkt met het Amerikaanse leger. Die samenwerking heeft geleid tot de ontwikkeling van een Soldier Centered Design om rapid prototyping van de IVAS-headset mogelijk te maken. Met als uiteindelijke doel het ontwikkelen van de juiste tools die soldaten nodig hebben om hun missiedoelen te kunnen halen.
De HoloLens 2 is het eerste product dat in de setting van een IVAS-headset getest wordt. Microsoft en het leger werken al geruime tijd aan soft- en hardwarematige oplossingen voor dit doel. Het leger wil met deze aanpak uiteindelijk ruim 2500 IVAS-prototypes produceren.
Verder lezen over Augmented Reality
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Gadgets25.09.2024
Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion
Technology23.08.2024
Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro
Gadgets24.06.2024
Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet
Technology13.05.2024
De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur
Gadgets26.12.2023
Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Social Media09.11.2023