Gadgets27.08.2019

AliExpress opent eerste fysieke winkel in Madrid


De Chinese online webshop AliExpress heeft sinds afgelopen weekend zijn eerste Europese winkel. De winkel met de naam AliExpress Plaza bevindt zich in het winkelcentrum Xanadu, een van de drukbezochtste winkelcentra van de Spaanse hoofdstad. Alibaba (het moederbedrijf van AliExpress) wil op deze manier aan de wens van de consument, om producten eerst in het echt te zien alvorens te kopen, tegemoet komen. De producten in de winkel dienen wel online gekocht te worden.

Op 25 augustus opende de winkel, een populaire gebeurtenis voor vele toeschouwers die er op af kwamen. Maar liefst 3000 mensen hadden zich verzameld voor de opening. Dat was niet voor niets: AliExpress strooide met cadeaus (o.a. drones, smartphones en andere elektrische apparaten) onder de eerste 500 bezoekers. De winkel zelf heeft een oppervlakte van 760 vierkante meter aan gadgets, die van meer dan 60 verschillende merken komen.

De Chinese marktplaats gaat niet alle producten verkopen in de fysieke store; bezoekers vinden er een selectie van de populairste items die ze in de winkel kunnen bekijken, aanraken en uitproberen. Het komt geregeld voor dat AliExpress van een koude kermis thuiskomen na het ontvangen van hun producten, die er op het web er toch wel heel anders uitzagen. Op deze manier moet de winkel voor veel klanten (die in de buurt van Madrid wonen) een uitkomst bieden. Een fysieke store is niet een compleet nieuw begrip voor het bedrijf: Alibaba voerde al eerder een fysieke test uit met winkels in Spanje. Deze waren echter in-store en tijdelijk (bijvoorbeeld voor grote salesdagen). Deze store is echter geen pop-up en bedoeld voor lange termijn shoppen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Online Shop

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?