De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Afgelopen vrijdag was daar het langverwachte moment voor alle Amerikaanse retailers, de dag na Thanksgiving, ofwel Black Friday, de dag waarop de eindejaarsverkopen in de VS op gang worden geschoten. Er volgt een ware koopgolf die aan zal houden tot de avond voor oudjaar. Voor de verschillende winkelketens is dit zonder enige twijfel de belangrijkste periode van het jaar.
Walmart wordt altijd letterlijk bestormd door koopjesjagers, in totaal werden er zo’n 10 miljoen transacties geregistreerd, wat neerkomt op 5.000 transacties per seconde. Bill Simon, CEO van de grootste warenhuisketen in de wereld, riep Black Friday uit tot de beste ooit en bedankte tevens de 1,3 miljoen medewerkers van het bedrijf.
Hieronder een Time Lapse video van een van de winkels:
Mark Hulbert van Hulbert Financial Digest noemt Black Friday een waardeloze indicator om de eenvoudige reden dat de cijfers verstrekt door de distributeurs volgens hem totaal onbetrouwbaar zijn. “Winkels hebben er alle baat bij om de cijfers te kleuren, in de hoop zo meer kopers naar de winkels te lokken.”
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023