Na de introductie van de LeapPad, een tablet ontwikkeld voor kinderen van 4 tot 9 jaar, komt LeapFrog met een tablet, speciaal ontwikkeld voor de allerkleinsten.
VINCI, zoals de tablet heet, is ontwikkeld onder leiding van Dr. Dan D. Yang, die zag dat haar dochter liever met een smartphone zat te spelen dan met het traditionele speelgoed wat ze aanbood. Met de VINCI Tab denkt zij een veilige en leerzame tablet op de markt te brengen die de “genius” in ieder kind stimuleert.
De VINCI Tab is speciaal ontwikkeld voor kleintjes van 0 tot 4 jaar. Er zit geen WIFI/3G op, Het gepatenteerde hardware zorgt er voor dat de kleine gebruikers geen content kunnen zien die niet geschikt is voor hun leeftijd en dat ze niets zelf kunnen downloaden of verwijderen.
Er zijn al een aantal spelletjes, muziekvideo’s en interactieve prentenboeken ontwikkeld voor de VINCI en er komen er nog veel meer aan. Ik vermoed dat dit product een groot succes zal worden in de Verenigde Staten, waar kinderen liefst zo jong mogelijk al op cognitief gebied gestimuleerd worden. En ook in ons eigen land zie ik wel een markt voor een device als dit: eindelijk je Tablet weer voor jezelf, zonder Liga-strepen en kunnen bellen wanneer je wilt, zonder een protesterende dreumes die zich je smartphone toegeëigent heeft. Maar dit geef je aan de buitenwereld niet toe natuurlijk, je neemt de slogans van de marketeers over en benadrukt trots hoe veilig het device is en hoe goed het is wanneer kinderen al jong vaardigheden leren die ze later goed kunnen gebruiken.
Verder lezen over Kinderen
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media18.09.2024
Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Technology16.09.2024
Dit is de opvolger van de veiligste autostoel: Anoris T2 i-Size
De Ferrari onder de autostoelen?Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Social Media03.09.2024
Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren
Online02.07.2024
Efteling start een virtuele rij voor zijn meest populaire attractie
Social Media26.06.2024