Canon heeft bekend gemaakt dat zij, sinds de lancering van de EOS 300D in 2003, meer dan 10 miljoen consumenten D-spiegelreflexcamera’s heeft geproduceerd. De Canon D-SLR-producten zijn sinds 2004 volgens Gfk de no.1 in diverse consumenten lijsten. Te beginnen met de Canon EOS 300D, waarna de marktleidende plaats werd doorgegeven aan de 350D in 2005, de EOS 400D in 2006 en de EOS 450D in 2008 en het is hopen voor Canon dat de trend zich zal doorzetten na de recente introductie van de EOS 500D.
“Canon blijft in de voorhoede van een groeiende consumentmarkt met een marktaandeel van 40 procent in Europa die we voor onze inzet, de vraag van de consument en onze passie voor hoge kwaliteit beeld,” zei Rainer Fuehres, Hoofd van Canon Consumer Imaging (CCI), Canon Europe. “We hopen met introductie van de EOS 500D een verdere versterking van onze marktpositie van dit jaar.”
De toenemende omvang van de consument-gerichte D-SLR modellen heeft ook een toename van het volume van de lens verkoop. Canon EF lens portefeuille is nu ’s werelds meest uitgebreide en populaire reeks van D-SLR lenzen, met meer dan 60 modellen en 40 miljoen omzet wereldwijd.
Canon heeft onlangs de 50ste verjaardag van Canon SLR (single lens reflex) camera’s gevierd, met de in mei 1959 gelanceerde Canon Flex . Meer dan 50 miljoen Canon spiegelreflexcamera’s zijn wereldwijd verkocht en Canon SLR camera’s worden geaccepteerd als de benchmark voor amateur-en professionele fotografie.