Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De iPhone is hot… Wie heeft hem niet? De grote merken onder ons zijn zich ervan bewust en doen heel graag mee met deze (blijvende?) hype door het ontwikkelen van applicaties voor de populaire smartphone.
Merken als Heineken en KFC hebben een applicatie bedacht waarmee je nog sneller een glaasje bier kunt drinken of aan een kippenpoot kunt kluiven. Niet alleen in de food/drink markt zijn ze innovatief, maar ook in de mode. Want modehuizen Chanel en Ralph Lauren hebben ook niet stil gezeten. Het is nu voor elke modeliefhebber mogelijk om op de hoogte te blijven van de laatste collecties en trends.
Zo heeft ook autofabrikant Mercedes-Benz een supercoole applicatie. Hiermee kan je onder andere foto’s en video’s bekijken, maar ook de specificaties van de auto doornemen. Je kunt er geluiden van de auto horen zoals het starten, het accelereren, of het geluid van een langsscheurende Mercedes-Benz.
Al zijn ze erg kort, de filmpjes die erop staan zijn erg leuk. Met een druk op de knop verschijnen in Google Maps alle Mercedes-Benz dealers bij jou in de buurt. Deze populaire applicatie is gratis te downloaden en heeft een beoordeling van maar liefst 4,5 sterren.
Uit onderzoek is gebleken dat er zo ongeveer 25.000 applicaties bestaan, al zijn ze lang niet allemaal even populair. Zit je niet in de top 10 of heb je slechte recensies, dan kun je het als applicatieaanbieder wel vergeten.
Een paar aanraders: SitOrSquat (voor als je heel nodig naar het toilet moet), Pocket God (verstand op nul en spelen maar) en Koi Pond (na een stressvolle week vind je hier je rust).