Gadgets02.12.2008

Interview Tim Siglin(StreamingMedia magazine)


interview-tim-siglin-streamingmedia-maga.jpg
interview-tim-siglin-streamingmedia-maga.jpg

Een uniek interview met de Amerkaanse Tim Siglin van StreamingMedia magazine( zie www.streamingmediaglobal.com ). Deze site kent tevens een blog met veel actuele en wereldwijde info over streaming media. Oktober 2008 hadden zij een toonaangevende Streaming Media show in London en kreeg het magazine in geheel Europa aanzien. Momenteel kent StreamingMedia magazine een printversie en een online versie. Tim is Contributing Editor en schrijft voor beide vormen.

Wat is het verschil tussen de uitgave in de VS en Europa?
‘In Europa zien we dat streaming media echt als TV wordt gebruikt. Wij zien steeds meer jongeren die geen TV hebben en gewoon het web gebruiken voor het bekijken van shows en evenementen. In de VS is TV nog heilig. Ook zien we verschillen in gebruik van streaming video om de mobiel. Ook dat aantal ligt veel hoger in Europa. ‘
Wat is de focus van het magazine?
‘We maken overzichten van content die consumenten graag willen zien van reguliere uitzendingen als ook uit social media. Tevens hebben artikelen over de laatste ontwikkelingen en spelers. Voor de marketeers brengen wij de trends in kaart qua streaming platform. We plakken populaire content aan populaire platformen.’
Wat is belangrijker met streaming content? Het nu direct hebben of het in hogere resolutie hebben?
‘Nieuws moet natuurlijk direct live. Je steeds vaker content wat later verschijnen in hogere resolutie.’ 
Zijn er Techcrunch startups die deze moeilijke jaren met het doorbreken van streaming media gaan overleven?
‘Avot, Droplet en SoonR zijn organisatie die wereldwijd goed bezig zijn met innovatie op gebied van streaming media.’
Hoe speelt de compatibileit mee bij het succesvol raken van streaming media bij een grote massa?
‘Het is groot probleem. Er is een flinke strijd tussen de afspraken die Flash Lite maakt en die Microsoft maakt met Silverlight. Dat de iPhone nu geen Flash Lite ondersteunt is een groot probleem. Belangijk is natuurlijk altijd de snelheid van aanwezige draadloze verbinding. Ook de ervaring is nog steeds erg platform-afhankelijk.’
Wat zijn belangrijke trends voor de toekomst?
‘Wat de BBC doet met iPlayer is wereldwijd van grote invloed.De roddel gaat dat ze meer vreemde content gaan aankopen en aanbieden. Hierbij kan oude content worden hergebruikt voor een wereldwijd aanbod en kan bijvoorbeeld de hele serie worden aangekocht indien de klant dat wil. Het systeem is heel simpel: de content wordt aangeboden op het platform waar je zit en de eerste content afspeelt. Zo is ook de relevantie gewaarborgd. ‘

Meer info: www.streamingmediaglobal.com  

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

...

Verder lezen over Streaming

Yellowstone gaat vandaag verder met seizoen 5B op SkyShowtime

De strijd om de Dutton-ranch zet zich voort! SkyShowtime heeft onlangs al officiële trailer onthuld voor de terugkeer van Yellowstone seizoen 5B. De nieuwe trailer geeft alvast een voorproefje van de langverwachte nieuwe afleveringen van deze wereldwijde hitserie. Yellowstone seizoen 5B is vanaf vandaag, 14 november, exclusief te zien op SkyShowtime.

Entertainment14.11.2024

Yellowstone gaat vandaag verder met seizoen 5B op SkyShowtime

Streamingdienst HBO Max gaat accounts delen ook aanpakken

HBO Max is geen Netflix met zijn 280 miljoen abonnees, maar 110,5 miljoen abonnees is alsnog een mooi aantal. Dat mag van HBO meer worden.

Entertainment07.11.2024

Streamingdienst HBO Max gaat accounts delen ook aanpakken

Amazon vertelt wat er in je serie gebeurde nadat je in slaap viel

Amazon voegt nieuwe kunstmatige intelligentie toe aan zijn streamingdienst waarmee het samenvattingen kan geven over de serie die je kijkt.

Artificial Intelligence05.11.2024

Amazon vertelt wat er in je serie gebeurde nadat je in slaap viel

Netflix stopt met interactieve series

Het is inmiddels al een tijd wat stiller rondom dit type content en nu blijkt Netflix ook nog eens de meeste interactieve producties offline te gaan halen.

Gaming04.11.2024

Netflix stopt met interactieve series

Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten

Netflix laat je scènes die je heel erg leuk vindt of je om een andere reden raken opslaan. Het heet Momenten.

Entertainment28.10.2024

Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten

Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix

Wil je iets positievers zien, dan kun je nu je hart ophalen met The Remarkable Life of Ibelin.

Entertainment25.10.2024

Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix

Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix

Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel uur per dag je naar streamingdiensten kijkt? In Nederland schijnen we nog altijd 2 uur en 12 minuten televisie te kijken.

Entertainment18.10.2024

Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix

Disney+ lanceert vandaag abonnement met reclame in Nederland

Het is eindelijk zover: Disney+ biedt in Nederland nu ook een reclame-abonnement aan. Dat betekent dat je reclames krijgt en niet meer kunt downloaden, voor een lagere prijs.

Entertainment17.10.2024

Disney+ lanceert vandaag abonnement met reclame in Nederland