10.01.2014
Social Media

Na 9 april geen Sponsored Stories meer op Facebook

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media

Facebook heeft gisteren aangekondigd vanaf 9 april dit jaar te gaan stoppen met de controversiële Sponsored Stories. Zo is te lezen in de lijst met aanpassingen die Facebook door gaat voeren met betrekking tot advertising.

In juni al kondigde het sociale netwerk aan te gaan stoppen met de Sponsored Stories. Maar we hebben nu dus een datum wanneer de advertenties daadwerkelijk van de site gaan verdwijnen.

Het is een van Facebook’s meest controversiële advertentieblokken. Iets dat jij als gebruiker op Facebook doet wordt “herverpakt” en door Facebook verkocht aan een adverteerder die het vervolgens zonder jouw toestemming op de timeline van je vrienden laat zien.

na-9-april-geen-sponsored-stories-meer-o.jpg
na-9-april-geen-sponsored-stories-meer-o.jpg

Facebook in een reactie op het verdwijnen van de Sponsored Storiss:

As announced in June of last year, we’re bringing the best of sponsored stories — social context — to all ads. Since this update makes sponsored stories redundant, we will no longer offer them as a stand-alone ad unit for marketers. Social context will continue to appear with all ads where eligible.

Share this post