Sinds vorige maand test Facebook een nieuwe, gemakkelijkere, manier om videos te bekijken die door vrienden gedeeld zijn. Zonder op de video te hoeven klikken of tikken komen ze tot leven in het nieuwsoverzicht en spelen ze automatisch af zonder geluid. Uit de test bleek dat automatisch afgespeelde video’s 10% vaker werden bekeken, geliket, gedeeld of van commentaar werden voorzien. Het is dus een betere ervaring voor gebruikers en het leidt tot meer engagement.
Deze week begint het sociale netwerk met het testen van video’s voor adverteerders. Meeslepend beeld, geluid en beweging zijn vaak onderdeel van grote marketingcampagnes, met name wanneer merken veel aandacht willen trekken voor korte tijd.
Of het nu om het lanceren van een nieuw product of het veranderen van merksentiment gaat, dit videoformat is een ideale manier voor marketeers die op zoek zijn naar manieren om een grote indruk achter laten en voor gebruikers die meer interessante content in hun nieuwsoverzicht willen.
Voor deze test werkt Facebook samen met Summit Entertainment en Mindshare om een serie video’s te promoten voor de verwachte film Divergent. Een groep gebruikers zal deze videos in het nieuwsoverzicht zien op mobiel en desktop. Zo gaat het in zijn werk:
Deze informatie geldt niet voor iedere videoadvertentie of pagina updates met video op Facebook: “deze vorm van adverteren voldoet aan specifieke behoeften van specifieke marketeers met bepaalde doelstellingen. Facebook blijft in de toekomst werken aan deze nieuwe manier voor merken om de beste ervaring voor gebruikers en marketeers te kunnen blijven bieden.“