Social Media18.09.2012

Facebook-app Shared Nightmare als promotie voor Resident Evil 6


facebook-app-shared-nightmare-als-promot.jpg
facebook-app-shared-nightmare-als-promot.jpg

Als promotie voor de nieuwe game Resident Evil 6 krijgen de 3,8 miljoen Facebook-gebruikers die de Resident Evil pagina liken toegang tot Shared Nightmare, een interactieve video die gemaakt is door Capcom en Crush. Capcom is de ontwikkelaar van het spel en Crush is een marketing- en communicatiebedrijf. Resident Evil moet op 6 oktober in de winkels verschijnen.

Shared Nightmare is een Facebook-applicatie die het gebruikers toestaat hun laatste momenten te delen voordat het C-virus uitbreekt. Deze momenten zijn uiteraard gepersonaliseerd door hun vrienden er aan toe te voegen. Ze hebben de mogelijkheid om ze een ‘laatste bericht’ te versturen, die halverwege de video terug te zien is.

De campagne om Resident Evil 6 te promoten begon al in de zomer met de nteractieve ’tweet kaart’ C-Virus World Map, waarmee Twitter-gebruikers hun volgers konden waarschuwen over de ‘infectieverspreiding’. Capcom’s marketingdirecteur Angelique Schierz-Crusius vertelt het volgende:

At Capcom, we are always looking for new and exciting ways to connect with our audiences. Capcom and Crush have a great synergy, and we hope to have created a digital campaign that grows excitement amongst the core Resident Evil fan base about the forthcoming title, as well as reaching out to and engaging with new audiences. 

De directeur van Crush, Jez Hughes, voegde het volgende hieraan toe:

Resident Evil 6 has been a fantastic campaign to see through this year. I believe we’ve captured the imagination of fans across the world though multiple-device, responsive, localized, and narrative-driven activations, which had social at the heart. Importantly, fans have been given something they can be involved in, whether they choose to take part or just browse. We owe it to the 15-year heritage of Resident Evil to invest and deliver above just the “game experience,” and extend the narrative in to new, exciting digital dimensions for fans to enjoy. 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!