Zo’n 35% van alle Facebook gebruikers brengt minder tijd door op de site dan dat ze dat 6 maanden geleden deden, zo blijkt uit een recente poll onder Amerikanen door Reuters en Ipsos. Daarin gaf 20% van de leden aan meer tijd op de site door te brengen, 35% was echter van mening “less engaged” te zijn op het sociale netwerk dan in het recente verleden.
De poll toonde ook aan dat 4 uit 5 Facebook leden nooit beïnvloed is door advertenties op de site. Dit kan betekenen dat marketing inspanningen die Facebook gebruikers aan moedigen producten of diensten te kopen via de site mogelijk niet werken, aldus Mashable.
En met veel nieuws over de beursgang van Facebook, bijna ieder medium heeft hier wel aandacht aan gegeven, zijn er toch nog veel gebruikers die hier niet bekend mee zijn. Van diegene die wel bekend zijn met de beursgang geeft 44% aan zich minder “favorable” richting het bedrijf te voelen. Zo’n 46% voelt hetzelfde ten opzichte van de aandelen markt in het algemeen.
Breng jij meer of juist minder tijd door op Facebook? Laat het weten in onze poll.