14.04.2011
Social Media

Facebook Places wordt in Nederland gevuld door NBTC

By:

BlogSocial Media
facebook-places-wordt-in-nederland-gevul.jpg
facebook-places-wordt-in-nederland-gevul.jpg

Facebook wil zichzelf in Nederland goed op de kaart zetten en doet dit via een samenwerking met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Places gaat dus gevuld worden met de database van het NBTC. Deze database bevat 13.000 locaties en bezienswaardigheden. Van Groningen tot Maastricht, kunnen gebruikers straks inchecken op de meest diverse plaatsen en kijken of hun vrienden op dat moment ook al aanwezig zijn.

“Delen waar je bent, met wie je er bent en hoe je dat vindt, is tegenwoordig dagelijkse kost”, zegt Arno Lubrun. “Met Facebook Places kun je dit nu delen met je vrienden.” Met de 13.000 locaties die nu zijn ingevoerd op Facebook Places, kan de Nederlandse gebruiker aangeven waar hij is. Is een plek nog niet zichtbaar? Dan kun je als gebruiker, de locatie ook zelf toevoegen.

“Facebook wordt steeds vaker gebruikt bij het zoeken en het delen van informatie”, zegt Charel van Dam, manager online marketing NBTC. “Door onze database beschikbaar te stellen voor Facebook Places, maken wij deze gegevens voor onze doelgroep makkelijker toegankelijk. Een ideale manier om Nederland op een nieuwe manier te ontdekken en op de kaart te zetten.”

Een belangrijke stap voor Facebook om het gebruik van Places te stimuleren. Maar misschien wat slechter nieuws voor Foursquare en Feest.je. Via welke toepassing checken jullie het meeste in? Foursquare, Feest.je of Places?

-1178.jpg
-1178.jpg

Share this post