Events06.02.2020

​Webwinkel Vakdagen: recordaantal bezoekers op weer een succesvolle editie


Op 29 en 30 januari was er alweer de 14e editie van de Webwinkel Vakdagen, en dat was weer een daverend succes. Overvolle stands bij zo’n beetje alle exposanten, wachtrijen bij de lezingenzalen, en niet geheel verrassend, een recordaantal bezoekers. 13.643 om precies te zijn. Iedereen kan dus terugkijken op een succesvolle editie.

Een niet te missen beurs

Of je er nu komt voor de lezingen of om te netwerken, op de Webwinkel Vakdagen is er inspiratie voor iedereen die alles wil weten over de laatste trends op het gebied van digital commerce. Voor de exposanten was het duidelijk: de Webwinkel Vakdagen mag je gewoon niet missen. Joost Brugmans, CEO Orderchamp. “Met een ander bedrijf exposeerde ik al jaren tijdens de Webwinkel Vakdagen, dit is echter de eerste keer met Orderchamp en we hebben alweer bijgetekend voor volgend jaar.”

Johan Smits, Founder en Managing Director Yellowgrape: “Dit is een unieke beurs, want hier komen bezoekers niet alleen om te netwerken, ze komen om te kopen en deals te sluiten. Voor ons is de Webwinkel Vakdagen daarom enorm belangrijk.”

Mark de Hooge, Managing Director Redbanana, en als bezoeker aanwezig op het event. “Het mooie van de Webwinkel Vakdagen is de diversiteit van het event. Een mooie mix van marketing professionals, inspirerende sprekers en een hoop interessante bedrijven om jouw shop naar een hoger niveau te tillen. Als je een webshop hebt, of webshops maakt dan zijn de Webwinkel Vakdagen echt een must!”

Het is een vakbeurs waar genetwerkt wordt, nieuwe deals worden gesloten, oplossingen en tools worden gevonden om e-commerce bedrijven naar een hoger plan te tillen.

<i>Volle zalen.</i>
Volle zalen.

Lezingen goed bezocht

Met ruim 200 lezingen verdeeld over 11 zalen en een keynotezaal was er weer een ruim en kwalitatief inhoudelijk programma. Keynote sessies waren er ondermeer van bol.com, Jumbo, Marktplaats, Tony’s Chocolonely en Adyen.

Bij zo’n beetje alle lezingen stond er een wachtrij, en was het beide dagen af en toe letterlijk met de benen buiten. Dankzij het ruime aanbod, met uiteenlopende thema’s over alle e-commerce gerelateerde onderwerpen, was er voor ieder wat wils. Alle sessies zijn dan ook druk bezocht en bezoekers hebben alle learnings en informatie die werd gedeeld in deze sessies opgezogen en liepen vol inspiratie en nieuwe kennis de zaal uit.

Roelant Prins, Chief Commercial Officer van Adyen, sprak over het begin en het ongekende succes van het paymentbedrijf Adyen. Het doel van Adyen is volgens Prins even simpel als bij de start van het bedrijf: “We wilden en willen complexiteit eenvoudiger maken met behulp van technologie. En toevallig liggen daarvoor heel veel kansen op het vlak van betalingen.”

Daarnaast heeft Annemarie Buitelaar, CEO Martkplaats, een keynote gegeven over hoe het platform een springplank kan zijn voor online ondernemers. Dagelijks zijn er namelijk miljoenen consumenten en tienduizenden ondernemers op zoek naar een goede deal. “Marktplaats laat mensen en producten opvallen zodat de juiste mensen elkaar vinden en samen tot een goede deal kunnen komen.”

<i>Drukte op de beursvloer.</i>
Drukte op de beursvloer.

15 jaar Webwinkel Vakdagen

Volgend jaar zal er een jubileumeditie plaatsvinden. Dan staat namelijk de 15e editie van de Webwinkel Vakdagen op de agenda. De grootste e-commerce vakbeurs van de Benelux zal dan plaatsvinden op 27 en 28 januari, 2021.

...

Verder lezen over Webwinkel Vakdagen

Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie

Na twee jaar keerden de Webwinkel Vakdagen eind juni dan eindelijk terug in originele vorm in de Utrechtse Jaarbeurs. Dagen met een volle beursvloer, vele bezoekers en inspirerende sprekers. Dé e-commerce beurs van de B...

Events18.08.2022

Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie

​4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen

Het is bijna zover: op 29 en 30 juni vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats. Tijdens het grootste e-commerce event in de Benelux komen volop interessante en vooraanstaande sprekers vertellen over hun ervaringen. De mar...

Marketing21.06.2022

​4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen

​De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven

Hoge bomen vangen veel wind, maar dat wil niet zeggen dat ook de kleinere struiken wel eens de lijden hebben onder een storm. Plus, als het gaat om klantgegevens, dan maakt het niet uit hoe groot of klein je bent: dan mo...

Technology10.06.2022

​De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven

​Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan

Over een paar weken is het zover: de zomereditie van de Webwinkel Vakdagen vindt dan weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Ben je een online professional of ondernemer? Op het grootste e-commerce event van de Benelux do...

Marketing07.06.2022

​Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan

​Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!

Eind juni 2022 vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Hier hoor je alles over de laatste trends op het gebied van online shoppen en doe je volop inspiratie op tijdens lezingen van interessant...

Marketing12.05.2022

​Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!

​Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Mensen waren al minder in fysieke winkels aan het shoppen, maar online heeft de laatste jaren helemaal een vlucht genomen. Het is voor iedereen met een retailhart dan ook belangrijk om online aanwezig te zijn. Twijfels?...

Events19.04.2022

​Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!

Het kan eindelijk weer: 7 & 8 juli aanstaande heeft OGZ de primeur en gaan de Webwinkel Vakdagen Summer Edition van start. In plaats van winterse omstandigheden hebben we hopelijk een heerlijk zonnetje. En omdat de beurs...

Marketing01.07.2021

Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!

Alle seinen staan op groen voor de Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Na een lange tijd van noodgedwongen afwezigheid opent de Webwinkel Vakdagen op 7 en 8 juli aanstaande haar deuren in Jaarbeurs Utrecht. Een bijzonder moment, met een iets andere datum en uitvoering dan je gewend bent. Da...

Events03.06.2021

Alle seinen staan op groen voor de Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Grootste vakbeurs voor digital commerce gaat door