Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
De reclame van Under Armour met topmodel Gisele Bündchen heeft in Cannes de Grand Prix in de categorie Cyber weten te bemachtigen. Met de reclame ‘I Will What I Want’ waren ze een van de grote winnaars van de Cannes Lions.
De campangne met Gisele is gemaakt door Droga5, een reclamebureau uit New York. In de reclame is te zien hoe het topmodel zich uitleeft op een boksbal terwijl er op de muren om haar heen berichten verschijnen. Deze berichten zijn van social media geplukt en alles behalve vriendelijk. ‘She’s nothing special at all’ en ‘Gisele is sooo fake’, het is een kleine greep uit de onaardige tweets en facebookposts.
Een andere prijs winnaar was de Pre-Roll Ad van Geico. Met deze advertentie speelde ze in op de irritatie van vele YouTube gebruikers. Zij moeten vaak eerst een advertentie bekijken en kunnen dan pas doorgaan naar wat ze werkelijk willen zien. Daarom maakte Geico een aantal filmpjes die na een paar seconden ‘bevriezen’. Het beeld loopt nog wel door en je ziet de acteurs met hun ogen knipperen, maar verder gebeurt er weinig.
Ook de ‘Take a look at me’-reclame van Samsung viel in de prijzen. Deze reclame wist een Gold Cyber Lion te bemachtigen. Dit was een reclame voor een nieuwe app, die het autistische kinderen helpen om oogcontact te maken met familie en vrienden.
Samsung wist nog een Cyber Lion binnen te slepen met zijn ‘Safety truck’ reclame. Daarnaast wist ook de ALS stichting een prijs te bemachtigen met de Ice Bucket Challenge.
Wil je alle winnaars op een rijtje zien? Klik dan hier.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Cannes Lions
Online09.07.2013
De beste slides van #Canneslions 2013
Online29.06.2012
De beste slides van de Cannes Lions 2012
Online05.07.2011
12 trends van Cannes 2011
Video28.06.2010
The Gift wint Cannes Lions
Online22.06.2010
De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions
Video25.05.2009
Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009
Advertising19.05.2009
Heus niet naar Cannes
Marketing10.07.2008
Verborgen parels . . .
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023