Events26.06.2015

Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion


De reclame van Under Armour met topmodel Gisele Bündchen heeft in Cannes de Grand Prix in de categorie Cyber weten te bemachtigen. Met de reclame ‘I Will What I Want’ waren ze een van de grote winnaars van de Cannes Lions.

De campangne met Gisele is gemaakt door Droga5, een reclamebureau uit New York. In de reclame is te zien hoe het topmodel zich uitleeft op een boksbal terwijl er op de muren om haar heen berichten verschijnen. Deze berichten zijn van social media geplukt en alles behalve vriendelijk. ‘She’s nothing special at all’ en ‘Gisele is sooo fake’, het is een kleine greep uit de onaardige tweets en facebookposts.

Een andere prijs winnaar was de Pre-Roll Ad van Geico. Met deze advertentie speelde ze in op de irritatie van vele YouTube gebruikers. Zij moeten vaak eerst een advertentie bekijken en kunnen dan pas doorgaan naar wat ze werkelijk willen zien. Daarom maakte Geico een aantal filmpjes die na een paar seconden ‘bevriezen’. Het beeld loopt nog wel door en je ziet de acteurs met hun ogen knipperen, maar verder gebeurt er weinig.

Ook de ‘Take a look at me’-reclame van Samsung viel in de prijzen. Deze reclame wist een Gold Cyber Lion te bemachtigen. Dit was een reclame voor een nieuwe app, die het autistische kinderen helpen om oogcontact te maken met familie en vrienden.

Samsung wist nog een Cyber Lion binnen te slepen met zijn ‘Safety truck’ reclame. Daarnaast wist ook de ALS stichting een prijs te bemachtigen met de Ice Bucket Challenge.

Wil je alle winnaars op een rijtje zien? Klik dan hier.

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief

Verder lezen over Cannes Lions

De beste slides van #Canneslions 2013

Iedereen die in Cannes is geweest weet dat er veel geweldige content voorbij komt, het beoordelen daarvan is een serieuze taak, maar het is JesseDee wederom gelukt er een mooie Slideshare presentatie van te maken.De eers...

Online09.07.2013

De beste slides van #Canneslions 2013

De beste slides van de Cannes Lions 2012

Iedereen die aanwezig is geweest bij het Cannes Lions International Festival of Creativity, weet dat er veel geweldige content voorbij komt, maar de echte uitdaging is eigenlijk om te beaplen welke sessies je wel/niet g...

Online29.06.2012

De beste slides van de Cannes Lions 2012

12 trends van Cannes 2011

De heren van The Social Practice hebben een korte maar mooie preso gemaakt die nog eens alle trends laat zien die dit jaar gespot zijn tijdens de Cyber Lions in Cannes van dit jaar. Van Social TV naar HTML5 en de kracht...

Online05.07.2011

12 trends van Cannes 2011

The Gift wint Cannes Lions

Bijna 3 maanden geleden waren we al diep onder de indruk van Parallel lines, een campagne van Philips in samenwerking met Tribal DDB. Inmiddels is de korte film The Gift wereldwijd al meer dan een half miljoen keer bekek...

Video28.06.2010

The Gift wint Cannes Lions

De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Cannes Lions is weer bezig. De 57e editie van het internationale advertising festival. Of zoals ze het zelf noemen "The world's only truly global meeting place for professionals in the communications industry."Uiteraard...

Online22.06.2010

De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009

In December 2009, the UN will be having its summit on climate change in Copenhagen. Join the global movement of people in making global decision makers sign an effective and ambitious agreement that can save the world...

Video25.05.2009

Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009

Heus niet naar Cannes

Cannes Lions geldt als hét evenement binnen de advertisingindustrie, maar is het wel verantwoord om in tijden van crisis naar Cannes te gaan? Als we de berichten moeten geloven wordt het rustig dit jaar in Cannes. De cr...

Advertising19.05.2009

Heus niet naar Cannes

Verborgen parels . . .

Een verslag van de Cannes Lions. Ik ben er (helaas) niet bij, maar ik heb het geblogd op verzoek van Karin Muller, die de communicatie en pr voor de Vereniging van Communicatie en Advies bureau's verzorgt.

Marketing10.07.2008

Verborgen parels . . .

Verder lezen over Viral Marketing

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

In de Amsterdamse IKEA hebben duizenden mensen meegedaan aan het pyjamafeest: het ging door tot 16 uur. Met ontbijt én korting dus.

Marketing01.09.2024

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes