Events20.02.2015

IxD15: De heetste trends uit Silicon Valley


Tijdens IxD15 serveert erkend columnist en all-time tech criticus Kara Swisher de bezoekers in een spraakmakende talk de heetste trends uit Silicon Valley.

1. Buzzfeedization of all

Buzzfeed maakt gebruik van trending data en weet door middel van terugkerende en catchy headlines mensen naar binnen te lokken. Volgens Swisher is dit de nieuwste truc op het gebied van contentproductie: Het verzamelen van data en het direct produceren van, vaak idiote, content. Wetende dat mensen het lastig kunnen weerstaan.

Een mooi voorbeeld hiervan is het internetfenomeen ‘Left Shark’ dat zich ontpopte tijdens de Katy Perry Super Bowl halftime show.

Ondanks dat de show slechts 30 seconden duurde presteerde Buzzfeed erin om binnen 1,5 uur een ruime hoeveelheid artikelen te produceren met titels:

– ‘The 23 Most Important Moments In Left Shark History’

– ’18 Things The Left Shark Is Totally Thinking’ en

– ‘What Your Favorite Katy Perry Shark Says About Your Love Life’.

Enerzijds briljant, anderzijds onbegrijpelijk. Is dit de richting die content opgaat? Hoe kunnen we content op een aantrekkelijke manier blijven serveren zonder toevlucht te nemen tot dit soort trucs?

2. Ubiquity, Promiscuity

Het is ironisch dat we spreken over ‘de dood van Google Glass’ in een tijd waarin Occulus Rift de boventoon voert. De ondergang van Google Glass is te wijten aan het ontwerp, niet het concept. Conceptueel gezien zijn Occulus Rift en Google Glass nagenoeg hetzelfde.

Beiden gaan uit van het concept van ubiquity. Ondanks dat het ontwerp van Google Glass niet toereikend was, gaf het ons een goede eerste indruk van hoe we informatie real-time, contextueel en device onafhankelijk kunnen serveren. Volgens Swisher moet ieder nieuw product ontwikkeld worden uitgaan het van concept van ubiquity.

3. Brandtastic. ‘You are who you app!”

Ben je een Uber of een Lyft persoon? Gebruik je Snapchat of ben je meer van Instagram? Swisher voorspelt dat het merkdenken nu nog meer op de voorgrond zal treden. Waar je jezelf vroeger met een kledingmerk kon identificeren, bepaalt tegenwoordig de applicatie die je gebruikt wie je bent.

Denk goed na over de positionering van je product en zorg dat deze opvalt tussen alle gelijksoortige services.

4. Always on

Van Facebook naar Twitter, van Twitter naar LinkedIn, van LinkedIn naar e-mail, van e-mail naar RSS, van RSS naar… Er is altijd nog iets anders. We leven in een generatie met een beperkte aandachtsspanne. Hoe kun je een doelgroep aanspreken die continue ingeplugd is in het systeem?

Contentontwikkelaars moeten beter nadenken over de manier waarop ze content presenteren en wanneer ze hun doelgroep moeten bereiken.

5. Wearable and Immersive

Dat 2015 het jaar is van de wearables lijkt onbetwistbaar. Ook de komende vijf jaar zullen ze van grote invloed zijn op ons en onze omgeving. Hoe ga je daar als bedrijf mee om? De imagineers van Disney trapten af met introductie van de Magic Band. Een slimme polsband die je ervaring in Disneyland verrijkt. De polsband is slechts het begin van de wearable. In de komende jaren zullen we deze zien evolueren naar je bril, kleding, lenzen en uiteindelijk ons lichaam.

Deze blogpost is geschreven door Merel Backers, Mobile Designer bij TamTam.

...

Verder lezen over Silicon Valley

ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra

De Nederlandse startup ChatLicense is de winnaar van de Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra. De organisaties zijn met de challenge op zoek gegaan naar dé oplossing die helpt op het gebied van misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie. Uit meer dan 500 aanmeldingen werd ChatLicense als winnaar uitgeroepen. De startup krijgt een 250.000 dollar cashprijs om verder te kunnen groeien.

Startups11.11.2024

ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra

Prins Harry na al het gedoe aan het werk bij start-up in Silicon Valley

Prins Harry is de laatste tijd veel in het nieuws. En niet altijd even positief helaas. Vooral het 'gedoe' rondom zijn relatie met zijn familie nadat hij met zijn vrouw Meghan in Amerika is gaan wonen verdient niet de sc...

Startups24.03.2021

Prins Harry na al het gedoe aan het werk bij start-up in Silicon Valley

Google investeert 1 miljard in woningen Silicon Valley

Een miljard dollar gaat Google de komende tien jaar investeren in woningen in en rondom Silicon Valley. Daarmee probeert het bedrijf het aantal betaalbare huizen in San Francisco te vergroten. CEO van Google, Sundar Pich...

Nieuws23.06.2019

Google investeert 1 miljard in woningen Silicon Valley

Topman van techreus wil meer betaalbare woningen
Star Trek woning in Silicon Valley, wij zijn sprakeloos

Niet vaak krijg je de kans om in de meest exclusieve woningen waar dan ook ter wereld binnen te mogen kijken. Privacy en de gedachte dat je niemand moet uitnodigen om ongevraagd eens langs te komen. Architect Malika Jun...

Technology10.12.2018

Star Trek woning in Silicon Valley, wij zijn sprakeloos

Kosten 10 miljoen
Google ontslaat vrouwonvriendelijke medewerker om gelekte memo

Hij had beter moeten weten: Google-medewerker James Damore schreef een memo dat binnen Google werd verspreid waarin hij stelde dat de diversiteitsdiscussie binnen de techindustrie een beetje zinloos was, aangezien er vol...

Online08.08.2017

Google ontslaat vrouwonvriendelijke medewerker om gelekte memo

Facebook bouwt een dorp omdat werknemers huur niet kunnen betalen

Facebook is van plan naast haar eigen hoofdkwartier in Menlo Park, Californië een volledig dorp uit de grond te gaan stampen. Dat zou er voor moeten zorgen dat de medewerkers een betaalbaar huis zouden kunnen krijgen in...

Startups11.07.2017

Facebook bouwt een dorp omdat werknemers huur niet kunnen betalen

Mailchimp: de startup die Silicon Valley negeert

Als je een startup hebt, wil je niets liever dan opgemerkt worden door het grote geld in Silicon Valley: gouden bergen, eindeloos de tijd om te experimenteren of een pivot te doen met je idee, kantoortje in San Francisco...

Marketing06.10.2016

Mailchimp: de startup die Silicon Valley negeert

Geen extern kapitaal, geen beloftes, maar gewoon naar je klanten luisteren
Silicon Valley: Trump zou een ramp zijn voor innovatie

Techleiders nemen een standpunt in door te zeggen dat als Donald Trump president zou worden, het een ramp zou zijn voor innovatie. In een vernietigende open brief, geplaatst door voormalig Twitter vice-president Katie St...

Technology17.07.2016

Silicon Valley: Trump zou een ramp zijn voor innovatie

Verder lezen over Trends

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Een nieuw seizoen breekt aan en misschien denk je alweer aan het neerzetten van de kerstboom. De zomer laten we achter ons en we zitten meer binnen. Waarom dan tegen een oud interieur aankijken? Dit zijn de interieurtrends van dit najaar.

Lifestyle28.10.2024

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Dit was het VINT Symposium van 2024

Voor de 30e keer was er het VINT Symposium in het Spant! te Bussum. Dit jaar stond het thema 'Echt Slim' centraal, wat een interessant perspectief bood op de rol van intelligentie in technologie. Elk jaar biedt het symposium de kans om nieuwe technologische trends en inzichten te verkennen, en dit jaar was geen uitzondering.

Events04.07.2024

Dit was het VINT Symposium van 2024

met als thema 'Echt Slim'
​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google heeft bekendgemaakt welke woorden we nou het meest googelden en dat biedt een verrassende uitkomst op sommige vlakken. In Nederland hielden we ons vooral bezig met het overlijden van Matthew Perry, maar ook zanger...

Search11.12.2023

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

Een dag voor de verkiezingen stijgen GroenLinks-PvdA en met name de PVV plots hard in de peilingen. Volgens Google Trends, een belangrijke indicator voor welke onderwerpen in de samenleving leven, is de PVV in acht van d...

Search21.11.2023

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Ben je op zoek naar een mooi pak waarmee je nog jaren kunt doen? Je hoeft je natuurlijk niet te laten verleiden door de trends van dit moment, maar aan de andere kant, waarom niet? Het voordeel is dat trends in pakken va...

Lifestyle16.02.2023

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

De wereld van online marketing staat nooit stil. Ieder bedrijf wil natuurlijk hun graantje mee prikken, maar hoe blijf je actueel? Deze vraag wordt in deze blog behandeld door de laatste onlinemarketingtrends van 2023 on...

DC Business10.01.2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal

Het jaar is weer bijna voorbij. Tijd voor lijstjes en andere bespiegelingen. Op dit moment loopt de verkiezing voor woord van het jaar en vandaag heeft Google haar jaarlijkse overzicht van populaire – trending – zoek...

Search07.12.2022

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal