De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdens IxD15 serveert erkend columnist en all-time tech criticus Kara Swisher de bezoekers in een spraakmakende talk de heetste trends uit Silicon Valley.
1. Buzzfeedization of all
Buzzfeed maakt gebruik van trending data en weet door middel van terugkerende en catchy headlines mensen naar binnen te lokken. Volgens Swisher is dit de nieuwste truc op het gebied van contentproductie: Het verzamelen van data en het direct produceren van, vaak idiote, content. Wetende dat mensen het lastig kunnen weerstaan.
Een mooi voorbeeld hiervan is het internetfenomeen ‘Left Shark’ dat zich ontpopte tijdens de Katy Perry Super Bowl halftime show.
Ondanks dat de show slechts 30 seconden duurde presteerde Buzzfeed erin om binnen 1,5 uur een ruime hoeveelheid artikelen te produceren met titels:
– ‘The 23 Most Important Moments In Left Shark History’
– ’18 Things The Left Shark Is Totally Thinking’ en
– ‘What Your Favorite Katy Perry Shark Says About Your Love Life’.
Enerzijds briljant, anderzijds onbegrijpelijk. Is dit de richting die content opgaat? Hoe kunnen we content op een aantrekkelijke manier blijven serveren zonder toevlucht te nemen tot dit soort trucs?
2. Ubiquity, Promiscuity
Het is ironisch dat we spreken over ‘de dood van Google Glass’ in een tijd waarin Occulus Rift de boventoon voert. De ondergang van Google Glass is te wijten aan het ontwerp, niet het concept. Conceptueel gezien zijn Occulus Rift en Google Glass nagenoeg hetzelfde.
Beiden gaan uit van het concept van ubiquity. Ondanks dat het ontwerp van Google Glass niet toereikend was, gaf het ons een goede eerste indruk van hoe we informatie real-time, contextueel en device onafhankelijk kunnen serveren. Volgens Swisher moet ieder nieuw product ontwikkeld worden uitgaan het van concept van ubiquity.
3. Brandtastic. ‘You are who you app!”
Ben je een Uber of een Lyft persoon? Gebruik je Snapchat of ben je meer van Instagram? Swisher voorspelt dat het merkdenken nu nog meer op de voorgrond zal treden. Waar je jezelf vroeger met een kledingmerk kon identificeren, bepaalt tegenwoordig de applicatie die je gebruikt wie je bent.
Denk goed na over de positionering van je product en zorg dat deze opvalt tussen alle gelijksoortige services.
4. Always on
Van Facebook naar Twitter, van Twitter naar LinkedIn, van LinkedIn naar e-mail, van e-mail naar RSS, van RSS naar… Er is altijd nog iets anders. We leven in een generatie met een beperkte aandachtsspanne. Hoe kun je een doelgroep aanspreken die continue ingeplugd is in het systeem?
Contentontwikkelaars moeten beter nadenken over de manier waarop ze content presenteren en wanneer ze hun doelgroep moeten bereiken.
5. Wearable and Immersive
Dat 2015 het jaar is van de wearables lijkt onbetwistbaar. Ook de komende vijf jaar zullen ze van grote invloed zijn op ons en onze omgeving. Hoe ga je daar als bedrijf mee om? De imagineers van Disney trapten af met introductie van de Magic Band. Een slimme polsband die je ervaring in Disneyland verrijkt. De polsband is slechts het begin van de wearable. In de komende jaren zullen we deze zien evolueren naar je bril, kleding, lenzen en uiteindelijk ons lichaam.
Deze blogpost is geschreven door Merel Backers, Mobile Designer bij TamTam.
Verder lezen over Silicon Valley
Startups11.11.2024
ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra
Startups24.03.2021
Prins Harry na al het gedoe aan het werk bij start-up in Silicon Valley
Nieuws23.06.2019
Google investeert 1 miljard in woningen Silicon Valley
Topman van techreus wil meer betaalbare woningenTechnology10.12.2018
Star Trek woning in Silicon Valley, wij zijn sprakeloos
Kosten 10 miljoenOnline08.08.2017
Google ontslaat vrouwonvriendelijke medewerker om gelekte memo
Startups11.07.2017
Facebook bouwt een dorp omdat werknemers huur niet kunnen betalen
Marketing06.10.2016
Mailchimp: de startup die Silicon Valley negeert
Geen extern kapitaal, geen beloftes, maar gewoon naar je klanten luisterenTechnology17.07.2016
Silicon Valley: Trump zou een ramp zijn voor innovatie
Verder lezen over Trends
Lifestyle28.10.2024
Dit zijn de interieurtrends van dit najaar
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Search11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Search21.11.2023
Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies
Lifestyle16.02.2023
Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023
DC Business10.01.2023
Dé onlinemarketingtrends van 2023
Search07.12.2022