Gisteren was Pakhuis West in Amsterdam het toneel van de 17e editie van de SpinAwards Night: het grootste creatieve event van de digitale media-branche in Nederland. Er zijn dit jaar 8 Gouden en 23 Zilveren SpinAwards uitgereikt. SuperHero CheeseCake ging er vandoor met de eerste Grand SpinAward. De meeste SpinAwards werden door BrushBusters van ACHTUNG! en Nightwalk in Marseille van 72andSunny in ontvangst genomen.
Bij de opdrachtgevers waren Google en Philips de koplopers. Internet start-ups Blendle en Koken met Aanbiedingen mochten eveneens een SpinAward in ontvangst nemen. Radiopresentator Giel Beelen viel twee keer in de prijzen met de Giel App.
Grand SpinAward
SuperHero Cheesecake had de primeur de eerste Grand SpinAward in ontvangst te mogen nemen. Deze nieuwe prijs is voor de echte game changers in de business. Volgens de jury is SuperHero Cheesecake de drijvende kracht achter het beste digitale werk van dit jaar. Zij waren onder andere betrokken bij De Giel App, BrushBusters en Schiphol Destination Unknown.
Internet start-ups
De diversiteit onder de winnaars was opvallend dit jaar. De internet start-up Koken Met Aanbiedingen werd bekroond met de Gouden SpinAward in de nieuwe categorie Digital Campaign. Daarnaast ging Blendle er met een Zilveren SpinAward vandoor in de categorie Mobile. De meest bekroonde cases waren Nightwalk in Marseille door 72andSunny voor Google (2 x Goud, 1x Zilver) en Brushbusters door ACHTUNG! voor Philips (3x Zilver).