Events16.11.2018

Dit was het Congres Content Marketing & Webredactie 2018


En dit zijn de belangrijke take-aways voor 2019

Op donderdag 15 november vond de achtste editie van het Congres Content Marketing & Webredactie plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Met keynotes van de Britse Amy Harrison, Amerikaanse Karen McGrane en Belgische Peter Hinssen beloofde het een interessant congres te worden vol take-aways voor 2019 en dat wás het ook! Speciaal voor jou hebben we de belangrijkste lessen van het congres verzameld.

Keynote Amy Harrison: is your copy selling you short?

Worden je teksten wel gezien, maar blijft het aantal conversies achter? Dan geloven of begrijpen de lezers van jouw copy jouw boodschap misschien wel niet. Amy Harrison gaf tips om je teksten te verbeteren om je conversie te verhogen.

Dit is gelijk Amy’s belangrijkste boodschap voor 2019. We weten hoe we bezoek naar onze pagina’s moeten sturen, maar wat moeten we precies tegen onze potentiële klanten zeggen wanneer we ze binnen hebben? Oftewel: in 2019 is het de uitdaging om meer te investeren in de boodschap die je met je klanten wilt delen.

Amy Harrison gaf praktische tips om je conversies te verhogen door je teksten te verbeteren.
Amy Harrison gaf praktische tips om je conversies te verhogen door je teksten te verbeteren.

Keynote Karen McGrane: adaptive content, context & controversy

Karen McGrane’s keynote focuste zich op UX copywriting.

Haar key take-away? In de meeste gevallen wil iedereen – vanaf welk apparaat ze je website ook bezoeken – dezelfde ervaring. Daarom is een responsive website de beste keuze.

Heb jij toch een scenario bedacht waarin dat niet het geval is? Dan biedt een adaptive website de oplossing.

In 2019 denkt Karen dat het aantal verschillende apparaten en platforms verder toeneemt. De uitdaging voor content marketeers is hoe ze hun boodschap zo goed mogelijk via de verschillende apparaten en platforms kunnen verspreiden.

Breakoutsessies en keynote Peter Hinssen

Na de eerste twee keynotes was het tijd voor drie breakoutsessies waarin content marketeers van verschillende bedrijven en bureaus tips en tricks gaven om je content te verbeteren. Er waren zo’n zeven breakoutsessies per ronde, gericht op alle aspecten van content: van praktische cases en social media tot handige tools en diverse schrijftips.

De dag werd afgesloten met de keynote ‘The day after tomorrow’ van tech-entrepreneur Peter Hinssen waarin hij liet zien dat dingen sneller veranderen dan ooit tevoren.

Je moet volgens Peter een soort radar hebben om te zien wat de toekomst brengt, proberen om hierop in te spelen en te leren van je acties. Zijn belangrijkste boodschap: het ontwikkelen van zo’n radar is essentieel om te overleven. Hij verwacht dat we een moeilijk jaar tegemoet gaan, waardoor we nog sneller moeten kunnen schakelen dan voorheen.

Congres Content Marketing & Webredactie

Het Congres Content Marketing & Webredactie is ontzettend interessant voor mensen die dagelijks met content bezig zijn. Bovendien was het congres ook erg leuk om te bezoeken. Het Mediaplaza in de Jaarbeurs was het ideale decor voor een congres vol tips, tricks en ruimte om te netwerken met collega’s uit verschillende sectoren.

Het Congres Content Marketing & Webredactie is dan ook een aanrader voor iedereen die als content marketeer, communicatieadviseur, copywriter, social media adviseur of webredacteur werkzaam is. Op naar 2019!

Chloë Nieuwdorp

Chloë reist het liefst de hele wereld over samen met haar vriend én hun camera's. Een selectie van haar mooiste reisfoto's en verhalen vind je op Travelvalley.

...

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming