Chloë reist het liefst de hele wereld over samen met haar vriend én hun camera's. Een selectie van haar mooiste reisfoto's en verhalen vind je op Travelvalley.
Op donderdag 15 november vond de achtste editie van het Congres Content Marketing & Webredactie plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Met keynotes van de Britse Amy Harrison, Amerikaanse Karen McGrane en Belgische Peter Hinssen beloofde het een interessant congres te worden vol take-aways voor 2019 en dat wás het ook! Speciaal voor jou hebben we de belangrijkste lessen van het congres verzameld.
Keynote Amy Harrison: is your copy selling you short?
Worden je teksten wel gezien, maar blijft het aantal conversies achter? Dan geloven of begrijpen de lezers van jouw copy jouw boodschap misschien wel niet. Amy Harrison gaf tips om je teksten te verbeteren om je conversie te verhogen.
Dit is gelijk Amy’s belangrijkste boodschap voor 2019. We weten hoe we bezoek naar onze pagina’s moeten sturen, maar wat moeten we precies tegen onze potentiële klanten zeggen wanneer we ze binnen hebben? Oftewel: in 2019 is het de uitdaging om meer te investeren in de boodschap die je met je klanten wilt delen.
Keynote Karen McGrane: adaptive content, context & controversy
Karen McGrane’s keynote focuste zich op UX copywriting.
Haar key take-away? In de meeste gevallen wil iedereen – vanaf welk apparaat ze je website ook bezoeken – dezelfde ervaring. Daarom is een responsive website de beste keuze.
Heb jij toch een scenario bedacht waarin dat niet het geval is? Dan biedt een adaptive website de oplossing.
In 2019 denkt Karen dat het aantal verschillende apparaten en platforms verder toeneemt. De uitdaging voor content marketeers is hoe ze hun boodschap zo goed mogelijk via de verschillende apparaten en platforms kunnen verspreiden.
Breakoutsessies en keynote Peter Hinssen
Na de eerste twee keynotes was het tijd voor drie breakoutsessies waarin content marketeers van verschillende bedrijven en bureaus tips en tricks gaven om je content te verbeteren. Er waren zo’n zeven breakoutsessies per ronde, gericht op alle aspecten van content: van praktische cases en social media tot handige tools en diverse schrijftips.
De dag werd afgesloten met de keynote ‘The day after tomorrow’ van tech-entrepreneur Peter Hinssen waarin hij liet zien dat dingen sneller veranderen dan ooit tevoren.
Je moet volgens Peter een soort radar hebben om te zien wat de toekomst brengt, proberen om hierop in te spelen en te leren van je acties. Zijn belangrijkste boodschap: het ontwikkelen van zo’n radar is essentieel om te overleven. Hij verwacht dat we een moeilijk jaar tegemoet gaan, waardoor we nog sneller moeten kunnen schakelen dan voorheen.
Congres Content Marketing & Webredactie
Het Congres Content Marketing & Webredactie is ontzettend interessant voor mensen die dagelijks met content bezig zijn. Bovendien was het congres ook erg leuk om te bezoeken. Het Mediaplaza in de Jaarbeurs was het ideale decor voor een congres vol tips, tricks en ruimte om te netwerken met collega’s uit verschillende sectoren.
Het Congres Content Marketing & Webredactie is dan ook een aanrader voor iedereen die als content marketeer, communicatieadviseur, copywriter, social media adviseur of webredacteur werkzaam is. Op naar 2019!
Verder lezen over Content
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024