Events03.10.2024

Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam


Decathlon en Premier Padel Rotterdam zijn een samenwerking overeengekomen die het sportmerk 3 jaar lang als naamgever zal verbinden aan het grootste padeltoernooi op de Nederlandse kalender. De eerste editie van Decathlon Premier Padel Rotterdam heeft recent plaatsgevonden (van 9 tot en met 15 september 2024) in Rotterdam Ahoy. En men kan terugkijken op een succesvolle eerste editie.

Het partnership past volgens CEO Lisa Noraz van Decathlon Nederland perfect in de visie en strategie van het sportmerk: “Het succes van de World Padel Tour in 2023 was geweldig! De groei van de sport padel is nog steeds gigantisch, kijkend naar zowel spelersaantallen als fans en toeschouwers op tv. We zijn daarom trots om ons als titelsponsor te verbinden aan Premier Padel Rotterdam. Wij geloven dat we, samen met de andere partners van Premier Padel Rotterdam, de padelsport nog groter en populairder kunnen maken. Dit zodat iedereen, van beginner tot expert, deze sport kan gaan beoefenen. We kijken uit naar een fantastisch evenement in september. Decathlon en de spelers zijn “Ready to Play“!”

Ready to Play

“Ready to Play” is dan ook de nieuwe wereldwijde slogan van Decathlon, die in maart van dit jaar werd geïntroduceerd. Hiermee wil Decathlon iedereen inspireren en motiveren zich aan te sluiten bij haar doel: “move people through the wonders of sport”. Bij Premier Padel Rotterdam komen topsport en breedtesport samen in Ahoy Rotterdam. Dit sluit goed aan bij de visie en producten van Decathlon.

Toernooiorganisator Marc Nipius: “We zijn enorm trots op het partnership met Decathlon als titelsponsor. Padel is al jarenlang één van de meest populaire sporten. Decathlon is een gevestigde naam in de sportwereld en onmisbaar geworden. Zo vind je er ook alles voor padel: van rackets en ballen tot kleding en schoenen. Samen geven we een nog grotere impuls aan padel in Nederland en zorgen we ervoor dat Decathlon Premier Padel Rotterdam een onvergetelijke ervaring wordt.

Rafael van der Vaart, een van de toernooidirecteuren van Decathlon Premier Padel Rotterdam.
Rafael van der Vaart, een van de toernooidirecteuren van Decathlon Premier Padel Rotterdam.
Fatima Moreira de Melo, een van de toernooidirecteuren van Decathlon Premier Padel Rotterdam.
Fatima Moreira de Melo, een van de toernooidirecteuren van Decathlon Premier Padel Rotterdam.

Wereldwijde Padeltour

Premier Padel staat bekend om het bieden van topsport van wereldklasse, met het P1 toernooi in Rotterdam Ahoy als het absolute hoogtepunt. Tijdens het toernooi van 9 tot en met 15 september 2024 zullen de top 48 dames- en herenspelers van de wereld strijden om de felbegeerde titel.

De Premier Padel tour 2024 omvat vier Major toernooien (Doha, Rome, Parijs en Mexico), vergelijkbaar met de Grand Slam-evenementen in tennis, en biedt daarnaast toernooien in de categorieën P1 en P2, evenals Tour Finals als seizoensafsluiting. P1 is na Major het op één na hoogste gerangschikte Premier Padel-toernooi; P2 volgt daarna. Het verschil tussen de toernooien zit hem vooral in het aantal te verdienen rankingpunten en het prijzengeld.

Het P1 toernooi in Rotterdam belooft een ongeëvenaarde ervaring te worden, met de grootsheid van het evenement en de aanwezigheid van de beste spelers ter wereld. De fusie van Premier Padel en WPT aan het begin van dit jaar heeft geresulteerd in één wereldwijde professionele padeltour, onder toezicht van de International Padel Federation (FIP).

Decathlon Premier Padel Tournament

Vanaf 18 mei jl. vindt iedere maand het ‘Premier of the Court’ plaatsvinden: een padel-clubsessie in alle steden met een Peakz Padel-vestiging. De winnende duo’s van de Premier of the Court-toernooien krijgen tickets voor het Decathlon Premier Padel Rotterdam toernooi en maken daarnaast kans op één van de 34 deelnametickets. 

Padel: snelst groeiende sport

Padel is een van de snelst groeiende sporten wereldwijd. Het is met name populair in Spanje, waar het na voetbal nu al de meest beoefende sport is. Sinds de introductie in de jaren ’90 heeft padel snel aan populariteit gewonnen, niet alleen in Spanje, maar ook in landen zoals Zweden, Argentinië, Italië en Mexico.

En ook in Nederland merken we dat padel de afgelopen jaren enorm populair is geworden. Sinds 2019 is het aantal padelbanen en -spelers exponentieel gestegen. Volgens de KNLTB waren er eind 2023 meer dan 1.000 padelbanen in ons land en heeft padel inmiddels meer dan 100.000 actieve spelers. Dit maakt het een van de snelst groeiende sporten in Nederland.

Waarom het zo populair is:

  • Eenvoud: De sport is gemakkelijk te leren, ook voor beginners.
  • Sociaal: Padel wordt meestal in dubbelteams gespeeld, wat het een sociale sport maakt.
  • Toegankelijkheid: De uitrusting is eenvoudig en betaalbaar, en de banen zijn relatief compact, waardoor het makkelijk is om een padelbaan te vinden of te bouwen.

Decathlon VIP Padel

Decathlon organiseerde ook een kort VIP Padel toernooi. Om ook media & influencers kennis te laten maken met het dus steeds populairder wordende Padel.

Q&A Decatlon Premier Padel

Q: Is het voor het eerst dat Premier Padel heeft plaatsgevonden in Ahoy Rotterdam?

A: “Ja. Vorig jaar vond het World Padel Tour Decathlon Amsterdam Open plaats in AFAS Amsterdam. Begin 2024 zijn World Padel Tour en Premier Padel gefuseerd, wat heeft geresulteerd in één wereldwijde professionele padeltour, onder toezicht van de International Padel Federation (FIP).

Q: En is het ook voor het eerst dat Decathlon daar hun naam aan verbonden heeft?

A: “Nee, Decathlon was in 2023 al naamsponsor van World Padel Tour. Dit was de eerste keer dat Decathlon haar naam verbond aan het grootste internationale padeltoernooi in Nederland.

Q: Wordt dit event volgend jaar in dezelfde opzet weer in de Ahoy gehouden? Of wordt er dan gekozen voor een andere stad (in Nederland?)

A: “Tribe Company heeft nog voor minimaal twee jaar de licentie om een Premier Padel P1 toernooi te organiseren in Nederland. Decathlon heeft zich voor drie jaar als naamgevend sponsor verbonden aan het evenement. Het doel is om het toernooi ook de komende twee edities in Ahoy te organiseren. Het was een geslaagde eerste editie en alle partijen zullen de komende tijd gaan evalueren en optimaliseren voor de editie van 2025.”

Q: Wat wil Decathlon bereiken met het verbinden van hun naam aan een dergelijk toernooi?

A: “Het partnership past goed bij onze visie en strategie. De groei van de sport padel is nog steeds gigantisch, kijkend naar zowel spelersaantallen als fans en toeschouwers op tv. Ook bij Decathlon is padel één van de sporten met de meeste potentie. Tijdens Decathlon Premier Padel Rotterdam konden we Decathlon als padelspecialist aan het publiek laten zien, inclusief ons brede aanbod aan padelproducten van ons eigen padelmerk Kuikma en de producten van onze partners. Ook geloven we dat we, samen met de andere partners van Premier Padel Rotterdam, de padelsport nog groter en populairder kunnen maken. Dit zodat iedereen, van beginner tot expert, deze sport kan gaan beoefenen.”

Q: En zal dit in de toekomst vaker gedaan worden bij soortgelijke toernooien / of wellicht andere sporten?

A: “Het sponsoren van sporttoernooien zal zeker een goede optie blijven in de toekomst. Sport toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen staat hoog in ons vaandel. Begin dit jaar is daarom ook onze nieuwe wereldwijde slogan gelanceerd: “Ready to Play”. Hiermee willen we iedereen inspireren en motiveren zich aan te sluiten bij ons doel: “move people through the wonders of sport”. Als Decathlon willen we graag meer en meer een emotionele connectie opzoeken met de sporter, toernooien zijn hier natuurlijk uitermate geschikt voor omdat je hier (top)sport beleeft.

Q: Online meten we tegenwoordig alles tot achter de komma nauwkeurig. Hoe bepaal je het succes van een partnership als deze? Of wanneer is het voor jullie een succesvolle samenwerking geweest?

A: “Een partnership als deze doen we hoofdzakelijk om de emotionele connectie op te zoeken met de sporters/gebruikers van onze producten. De doelstellingen die wij formuleren voor dit soort partnerships zitten voornamelijk op imago, bekendheid en categorie bekendheid (in hoeverre weet men dat Decathlon padel aanbiedt). Samen met onze partner MeMo2 zullen we dit tot in detail doormeten. Uiteraard kijken we ook naar de mate waarin Decathlon zichtbaar is geweest vóór, tijdens en ná het toernooi. Hiervoor worden door de organisatie van het toernooi studies uitgevoerd. Daarnaast hebben we intern ook verschillende modellen ontwikkeld die ons kunnen vertellen wat de impact is van deze partnership op low-funnel KPI’s.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Influencers

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

A Faking It Special over Andrew Tate: Icon Or Toxic?

Kun je aan iemand zien dat hij liegt? Absoluut, menen de experts van Faking It. Lichaamsexpert Cliff Lansley (‘The Watcher’) kan aan de kleinste bewegingen (micro gestures) aflezen of iemand de waarheid spreekt of niet. Een ader die opzwelt, een been dat trilt of een hoofd dat heel subtiel nee schudt, terwijl de persoon zelf het tegenovergestelde beweert.

Entertainment20.08.2024

A Faking It Special over Andrew Tate: Icon Or Toxic?

Is deinfluencing de nieuwe trend in de influencercultuur?

Dit is wat het is en waarom bepaalde influencers, deinfluencers dus, hiervoor kiezen.

Social Media10.05.2024

Is deinfluencing de nieuwe trend in de influencercultuur?

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

​Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok

TikTok heeft het een tijdje geprobeerd en het is overduidelijk bevallen: het videoplatform normaliseert lange video’s. Sterker nog: het beloont het zelfs. TikTok heeft zijn nieuwe fonds voor creators geopend en daarin...

Social Media06.03.2024

​Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok

​5 tips voor als je een OnlyFans-account wil beginnen

“Ik maak wel een account op OnlyFans”, mensen zeggen het vaak als grapje, bijvoorbeeld als iets heel duur is, of als ze iets op werk doen waarvoor ze zogenaamd wel eens ontslagen zouden kunnen worden. Maar wat als je...

Social Media16.01.2024

​5 tips voor als je een OnlyFans-account wil beginnen

Influencers worden te duur, maar er is een oplossing

Een nieuw jaar en dat betekent voor veel bedrijven weer een nieuwe koers. Veel grote bedrijven hebben allang ontdekt dat je met influencers in een keer een groot publiek bereikt, maar die bedrijven merken inmiddels ook i...

Social Media01.01.2024

Influencers worden te duur, maar er is een oplossing

​KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie

De Eredivisie CV en DreamHack Sports Games maken bekend dat KPN zich ook de komende drie eDivisie-seizoenen als naming partner aan de gamingcompetitie verbindt. De voortzetting van dit partnership is vanaf het seizoen 20...

Gaming25.10.2023

​KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie

Verder lezen over Merken

Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’

Deze zomer staat in het teken van verschillende sportevenementen zoals het EK, de Olympische Spelen en de Tour de France. Naast dat het ons als samenleving druk bezighoudt, houdt de Tour de France in het bijzonder ook het merkenrecht bezig. De organisatie heeft namelijk oppositie ingesteld tegen de merkregistratie ‘TOUR DE X’ op grond van haar eigen merk ‘TOUR DE FRANCE’. Hoe het EU Gerecht (hierna: het Gerecht) hierover oordeelde, lees je in deze blog.

Online22.07.2024

Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Verder lezen over Sport

AI-tool personaliseert je workouts slimmer

De tijd van vaste trainingsschema’s lijkt voorbij. EGYM Genius, een nieuwe AI-tool, past je trainingen namelijk volledig aan op jouw dag en doelen. Geen strakke routines meer waarbij je maandag altijd dezelfde oefeningen moet doen. De AI kijkt naar wat jij nodig hebt en zorgt dat je altijd vooruitgang boekt, zelfs als je een dag mist.

Online10.09.2024

AI-tool personaliseert je workouts slimmer

Wielrenner, je racefiets kan gehackt worden

Het zijn geen e-bikes, maar toch kunnen racefietsen gehackt worden. Dit is hoe een hacker dat kan doen en waar het door komt.

Cybercrime16.08.2024

Wielrenner, je racefiets kan gehackt worden

Olympische Spelen belanden nu al in een schandaal met drones

De Olympische Spelen moeten nog goed en wel beginnen, maar er is nu al een schandaal waardoor een Canadese coach alvast niet welkom is op het sportevenement.

Events24.07.2024

Olympische Spelen belanden nu al in een schandaal met drones

Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’

Deze zomer staat in het teken van verschillende sportevenementen zoals het EK, de Olympische Spelen en de Tour de France. Naast dat het ons als samenleving druk bezighoudt, houdt de Tour de France in het bijzonder ook het merkenrecht bezig. De organisatie heeft namelijk oppositie ingesteld tegen de merkregistratie ‘TOUR DE X’ op grond van haar eigen merk ‘TOUR DE FRANCE’. Hoe het EU Gerecht (hierna: het Gerecht) hierover oordeelde, lees je in deze blog.

Online22.07.2024

Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’

Deze 6 Nederlandse atleten wil je niet missen tijdens de Olympische Spelen in Parijs

Het is aftellen naar de Olympische Spelen in Parijs. Dat betekent dat als je geen tickets hebt je de Olympische Spelen gaat volgen op televisie. Dit zijn enkele fantastische sporters om in de gaten te houden.

Nieuws18.07.2024

Deze 6 Nederlandse atleten wil je niet missen tijdens de Olympische Spelen in Parijs

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

Er doen meer dan 45.000 mensen mee met de Vierdaagse qua wandelen, maar door de Vierdaagse-feesten is het nog veel drukker in de stad Nijmegen.

Technology15.07.2024

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

HBO Max pakt uit met de Olympische Spelen in Parijs 2024

Over zo'n drie weken gaan de Olympische Spelen in Parijs van start, en het is de eerste keer dat de Olympische Spelen te zien zijn op HBO Max. Dat is de enige plek waar álles van de Olympische Spelen te zien zal zijn.

Entertainment03.07.2024

HBO Max pakt uit met de Olympische Spelen in Parijs 2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS