De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Alweer voor de 13e keer vindt het grootste e-commerce-event van de Benelux plaats: de Webwinkel Vakdagen 2019. Na 12 succesvolle edities met afgelopen jaar een recordaantal bezoekers van 12.542, volgt in 2019 een nieuwe editie boordevol inspirerende sprekers, relevante thema’s en vele exposanten.
Centraal tijdens de Webwinkel Vakdagen staat e-commerce. Door de voortdurende groei van e-commerce en nieuwe digitale technologieën transformeert de samenleving en daarmee ook de manier waarop er wordt geconsumeerd. Hoe zorg je ervoor dat je bij kunt blijven en voldoet aan de verwachtingen van de consument?
En zoals ieder jaar is er ook dit jaar weer een keynotezaal, zijn er 11 lezingenzalen en is er volop ruimte voor exposanten.
1. Keynotezaal. Samen met Wijnand Jongen, CEO Thuiswinkel.org, delen de keynotesprekers hun visie en lange termijn strategie met alle aanwezigen.
2. Lezingenzaal. In maar liefst 11 lezingenzalen zullen voornamelijk vraagstukken uit de dagelijkse praktijk aan bod komen waarbij de bezoeker direct toepasbare tips krijgt.
3. Exposanten. Op de beursvloer vind je ruim 270 exposanten terug die e-commerce oplossingen bieden binnen diverse thema’s, van e-commerce platformen en logistiek tot betaalsystemen en marketing.
Interview
Een van de sprekers is Ron Simpson van The Avocado show. In een korte Q&A laat hij weten waarom jij de Webwinkel Vakdagen eigenlijk niet mag missen en geeft hij kort zijn visie op e-commerce.
Q: Je bent spreker tijdens de Webwinkel Vakdagen. Hoe ben je met dit event in aanraking gekomen.
Ik ben ervoor gevraagd! Ons succes verhaal is universeel interessant, het maakt niet uit wie je bent of wat je doet. Er zit een stukje inspiratie en entertainment in voor iedereen. Waarom sliepen er fans voor de deur van een restaurant? Hoe krijg je een half miljard views? Hoe komt een restaurantje met 45 stoelen aan 100.000 followers? Er zitten een boel toffe dingen in, wij passen dus echt op elk podium.
Q: Waarom zou iemand de Webwinkel Vakdagen moeten bezoeken.
Voor inspiratie, voor een nieuw perspectief, voor het netwerk, om ons te zien? Voor zo veel redenen. Het worden echt top dagen.
Q: Het e-commerce landschap is complex. Wat adviseer jij de e-commerce manager vandaag de dag?
Hetzelfde wat we altijd adviseren: Go where the people are or build your own lane. In ons geval deden we beide. Het belangrijkste is om je doelgroep te kennen, te verrassen en te bereiken. Als je product goed is, dan komt de rest vanzelf.
Q: Cruciaal voor je retentie en het stimuleren van herhaal aankopen is het geven van persoonlijke aandacht? Wat is jouw visie als het gaat om online “persoonlijke” aandacht?
Wij besteden onwijs veel tijd aan onze online community, allemaal zelf, allemaal met de hand, allemaal persoonlijk en echt. Het is altijd tof om een ziel te ontdekken achter een merk. Daar win je altijd mee.
Q: Kan je kort iets vertellen over The Avocado show. En hoe je hier een (e-commerce) succes van hebt gemaakt.
The Avocado Show is de allereerste avocado food franchise van de wereld. We hebben een volledig merk gebouwd om de avocado heen, waarbij we ons focussen op adembenemende en heerlijke gerechten die er prachtig uitzien. Daaromheen creëren we een hele wereld met avocado kookboeken, merchandise, media, content en inspiratie.
Q: Wat kunnen mensen verwachten van jouw verhaal.
Ik vertel ons verhaal als een goede film. Geen saaie slides, spreadsheets of nummertjes en toch zit het boordevol tips, tricks en slimme lessen. Breng popcorn mee en komt dat zien!
De beurs bezoeken?
Heb je al genoeg gehoord en wil je dus een bezoek aan de Webwinkel Vakdagen niet aan je voorbij laten gaan. Meld jezelf dan nu gratis aan als bezoeker voor de Webwinkel Vakdagen van 2019, gehouden op woensdag 23 en donderdag 24 januari. En hoor hoe jij meer rendement uit jouw online activiteiten kan gaan halen, en natuurlijk nog veel meer.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Verder lezen over Webwinkel Vakdagen
Events18.08.2022
Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie
Marketing21.06.2022
4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen
Technology10.06.2022
De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven
Marketing07.06.2022
Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan
Marketing12.05.2022
Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!
Events19.04.2022
Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan
Marketing01.07.2021
Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!
Events03.06.2021