Events14.11.2018

De 13e editie van de Webwinkel Vakdagen!


Alweer voor de 13e keer vindt het grootste e-commerce-event van de Benelux plaats: de Webwinkel Vakdagen 2019. Na 12 succesvolle edities met afgelopen jaar een recordaantal bezoekers van 12.542, volgt in 2019 een nieuwe editie boordevol inspirerende sprekers, relevante thema’s en vele exposanten.

Centraal tijdens de Webwinkel Vakdagen staat e-commerce. Door de voortdurende groei van e-commerce en nieuwe digitale technologieën transformeert de samenleving en daarmee ook de manier waarop er wordt geconsumeerd. Hoe zorg je ervoor dat je bij kunt blijven en voldoet aan de verwachtingen van de consument?

En zoals ieder jaar is er ook dit jaar weer een keynotezaal, zijn er 11 lezingenzalen en is er volop ruimte voor exposanten.

1. Keynotezaal. Samen met Wijnand Jongen, CEO Thuiswinkel.org, delen de keynotesprekers hun visie en lange termijn strategie met alle aanwezigen.

2. Lezingenzaal. In maar liefst 11 lezingenzalen zullen voornamelijk vraagstukken uit de dagelijkse praktijk aan bod komen waarbij de bezoeker direct toepasbare tips krijgt.

3. Exposanten. Op de beursvloer vind je ruim 270 exposanten terug die e-commerce oplossingen bieden binnen diverse thema’s, van e-commerce platformen en logistiek tot betaalsystemen en marketing.

Interview

Een van de sprekers is Ron Simpson van The Avocado show. In een korte Q&A laat hij weten waarom jij de Webwinkel Vakdagen eigenlijk niet mag missen en geeft hij kort zijn visie op e-commerce.

Q: Je bent spreker tijdens de Webwinkel Vakdagen. Hoe ben je met dit event in aanraking gekomen.

Ik ben ervoor gevraagd! Ons succes verhaal is universeel interessant, het maakt niet uit wie je bent of wat je doet. Er zit een stukje inspiratie en entertainment in voor iedereen. Waarom sliepen er fans voor de deur van een restaurant? Hoe krijg je een half miljard views? Hoe komt een restaurantje met 45 stoelen aan 100.000 followers? Er zitten een boel toffe dingen in, wij passen dus echt op elk podium.

Q: Waarom zou iemand de Webwinkel Vakdagen moeten bezoeken.

Voor inspiratie, voor een nieuw perspectief, voor het netwerk, om ons te zien? Voor zo veel redenen. Het worden echt top dagen.

Q: Het e-commerce landschap is complex. Wat adviseer jij de e-commerce manager vandaag de dag?

Hetzelfde wat we altijd adviseren: Go where the people are or build your own lane. In ons geval deden we beide. Het belangrijkste is om je doelgroep te kennen, te verrassen en te bereiken. Als je product goed is, dan komt de rest vanzelf.

Q: Cruciaal voor je retentie en het stimuleren van herhaal aankopen is het geven van persoonlijke aandacht? Wat is jouw visie als het gaat om online “persoonlijke” aandacht?

Wij besteden onwijs veel tijd aan onze online community, allemaal zelf, allemaal met de hand, allemaal persoonlijk en echt. Het is altijd tof om een ziel te ontdekken achter een merk. Daar win je altijd mee.

Q: Kan je kort iets vertellen over The Avocado show. En hoe je hier een (e-commerce) succes van hebt gemaakt.

The Avocado Show is de allereerste avocado food franchise van de wereld. We hebben een volledig merk gebouwd om de avocado heen, waarbij we ons focussen op adembenemende en heerlijke gerechten die er prachtig uitzien. Daaromheen creëren we een hele wereld met avocado kookboeken, merchandise, media, content en inspiratie.

Q: Wat kunnen mensen verwachten van jouw verhaal.

Ik vertel ons verhaal als een goede film. Geen saaie slides, spreadsheets of nummertjes en toch zit het boordevol tips, tricks en slimme lessen. Breng popcorn mee en komt dat zien!

De beurs bezoeken?

Heb je al genoeg gehoord en wil je dus een bezoek aan de Webwinkel Vakdagen niet aan je voorbij laten gaan. Meld jezelf dan nu gratis aan als bezoeker voor de Webwinkel Vakdagen van 2019, gehouden op woensdag 23 en donderdag 24 januari. En hoor hoe jij meer rendement uit jouw online activiteiten kan gaan halen, en natuurlijk nog veel meer.

Verder lezen over E-Commerce

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin

Verder lezen over Online Shop

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Het is steeds moeilijker om iets handgemaakts te vinden op Etsy. Nu zelfs helemaal: Etsy verwijdert namelijk het label handgemaakt.

Online13.07.2024

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2024 ruim €9 miljard online uitgegeven, een groei van 3% t.o.v. Q1 2023. Het aantal online aankopen nam iets af (-3%) naar ruim 85 miljoen. Wel wordt er meer gekocht bij buitenlandse webshops; zowel het aantal aankopen als de bestedingen cross-border zijn toegenomen

Online01.07.2024

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
Amazon Prime Day vindt plaats op 16 en 17 juli

Als je van plan bent om in de komende dagen een nieuwe gadget aan te schaffen, dan kun je misschien dus beter even wachten tot de Prime Days plaatsvinden: 16 en 17 juli 2024.

Online25.06.2024

Amazon Prime Day vindt plaats op 16 en 17 juli

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt

Temu is een populaire app, maar de winkel blijft maar onder vuur liggen door security-experts.

Gadgets06.06.2024

Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt

Besteed je metaalbewerking online uit

Heb je voor je bedrijf een specifiek onderdeel nodig, maar heb je zelf niet de mogelijkheid om het te maken? Dan zul je op zoek moeten naar een andere oplossing. Gelukkig is er in deze tijd, waarin techniek en online bestellen steeds gemakkelijker wordt, een andere oplossing voorhanden.

DC Business29.05.2024

Besteed je metaalbewerking online uit

Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels

Shein, het bekende Chinese online warenhuis, moet zich aan de strenge regels van de EU gaan houden en dat betekent: oppassen met nepperij.

Online26.04.2024

Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels

Verder lezen over Retail

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Verder lezen over Webwinkel Vakdagen

Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie

Na twee jaar keerden de Webwinkel Vakdagen eind juni dan eindelijk terug in originele vorm in de Utrechtse Jaarbeurs. Dagen met een volle beursvloer, vele bezoekers en inspirerende sprekers. Dé e-commerce beurs van de B...

Events18.08.2022

Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie

​4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen

Het is bijna zover: op 29 en 30 juni vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats. Tijdens het grootste e-commerce event in de Benelux komen volop interessante en vooraanstaande sprekers vertellen over hun ervaringen. De mar...

Marketing21.06.2022

​4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen

​De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven

Hoge bomen vangen veel wind, maar dat wil niet zeggen dat ook de kleinere struiken wel eens de lijden hebben onder een storm. Plus, als het gaat om klantgegevens, dan maakt het niet uit hoe groot of klein je bent: dan mo...

Technology10.06.2022

​De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven

​Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan

Over een paar weken is het zover: de zomereditie van de Webwinkel Vakdagen vindt dan weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Ben je een online professional of ondernemer? Op het grootste e-commerce event van de Benelux do...

Marketing07.06.2022

​Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan

​Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!

Eind juni 2022 vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Hier hoor je alles over de laatste trends op het gebied van online shoppen en doe je volop inspiratie op tijdens lezingen van interessant...

Marketing12.05.2022

​Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!

​Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Mensen waren al minder in fysieke winkels aan het shoppen, maar online heeft de laatste jaren helemaal een vlucht genomen. Het is voor iedereen met een retailhart dan ook belangrijk om online aanwezig te zijn. Twijfels?...

Events19.04.2022

​Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!

Het kan eindelijk weer: 7 & 8 juli aanstaande heeft OGZ de primeur en gaan de Webwinkel Vakdagen Summer Edition van start. In plaats van winterse omstandigheden hebben we hopelijk een heerlijk zonnetje. En omdat de beurs...

Marketing01.07.2021

Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!

Alle seinen staan op groen voor de Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Na een lange tijd van noodgedwongen afwezigheid opent de Webwinkel Vakdagen op 7 en 8 juli aanstaande haar deuren in Jaarbeurs Utrecht. Een bijzonder moment, met een iets andere datum en uitvoering dan je gewend bent. Da...

Events03.06.2021

Alle seinen staan op groen voor de Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Grootste vakbeurs voor digital commerce gaat door