Vandaag zijn de sprekers bekend gemaakt van Dutch Digital Day, een dag voor en door de beste digitale bureaus op 27 juni aanstaande bijUndercurrent in Amsterdam. De organisatie beloofd een middag van inspiratie, innovatie, games, gadgets, codes en digital drugs.
Op het programma staan onder andere de internationale topsprekers Joshua Davis (NY-based digital artist) en Gadi Amit (founder van de FitBit). Koert van Mensvoort geeft zijn visie op de manier waarop de mens met technologie de natuur transformeert. Arjan Haring, travel scientist bij Booking.comvertelt alles over geluksalgoritmen en het geheim van big data. De Australische Tim Buesing, Creative Director bij Reactive komt on stage met eenrobot arm speciaal ontwikkeld voor kinderen met de ziekte van Duchenne.
Ook staan er presentaties van enkele UX topnamen op het programma. Zo vertelt de Amerikaanse Sam Hashemi alles over UX design bij NASA en wordt Apple ontwerper Bas Ording tijdens een interview aan de tand gevoeld over zijn werk met en voor Steve Jobs.
Tijdens het event is er tevens een innovatieve playground met onder andere de Oculus Rift, een Digital Graffiti Wall, de nieuwste game SXPD, google glass apps, het kickstarter project Fish on Wheels en de Random kissing booth. Kortom… genoeg inspiratie en ook nog leuk om mee te spelen.
De dag wordt afgesloten met een gezellige borrel en BBQ en mondt uit in een echte industry party. Het event wordt georganiseerd voor PIBN (Platform Internetbureaus Nederland). Kaartjes inclusief BBQ & industry party kosten €100,- (voor PIBN leden €75,-). En daar zijn voor de verandering ook nog eens alle drankjes bij inbegrepen. Dus koop snel je kaartje via www.dutchdigitalday.com