Events17.05.2013

Winnaars Dutch Interactive Awards 2013 bekend


Gisteravond vond de uitreiking van de Dutch Interactive Awards 2013 plaats in het NH Krasnapolsky te Amsterdam. Met elk twee awards kwamen Fabrique, Q42 en KLM Royal Dutch Airlines dit jaar als grote winnaars uit de bus. De prijs voor ‘Company of the Year’ ging naar het Rijksmuseum.

Ruim veertig bureaus hebben de afgelopen maanden gestreden voor het beste interactieve werk op het Nederlandse web. Na een jurydag waarbij alle projectteams hun case mochten verdedigen op het gebied van strategie, design en resultaat, was het woord aan de onafhankelijke jury. Het kiezen van een winnaar was volgens deze jury tijdens deze vierde editie van de Dutch Interactive Awards echter niet eenvoudig.

winnaars-dutch-interactive-awards-2013-b.jpg
winnaars-dutch-interactive-awards-2013-b.jpg

Roeland Stekelenburg, één van de juryvoorzitters geeft aan: “Het niveau van de cases lag dit jaar weer hoger dan vorig jaar. Het waren dan ook lastige afwegingen die de jury moest maken. Soms waren er wel twee of drie inzendingen in dezelfde categorie die in aanmerking kwamen voor een prijs. De winnaars mogen dan ook erg trots zijn op hun award.”

Er zijn in totaal twaalf awards uitgereikt op het gebied van communicatie, e-commerce en marketing. De winnende bureaus en projectteams zijn: KLM Royal Dutch Airlines (2x), Relephant, Q42 (2x), Tam Tam, Fabrique (2x), Innovation Factory, TwoPine, VI Company en Cross Media Communicatie Groep/NoordWest 12. Het Rijksmuseum, wat volgens de jury het afgelopen jaar heeft laten zien baanbrekend te zijn op online gebied, is verkozen tot “Company of the Year”.

Best e-Commerce
Relephant (de Bijenkorf)
Via de responsive website en tablet assisted sales, waarbij het winkelpersoneel Ipads draagt, heeft de Bijenkorf een grote verbetering laten zien in de service naar de klant: dit zie je maar weinig in Nederland.

Best Campaign
TwoPine media (Identity Games)
De campagne “het leukste Disney spel van Nederland” is veelomvattend, zit dicht op de core business en integreert online en offline. Het is een spot on campagne met internationale competentie is een schoolvoorbeeld van hoe het moet.

Best Brand Site
Fabrique [merken, design & interactie] (Rijksmuseum)
Dankzij de ongeëvenaarde visualisatiekracht en een gegronde winnaar. Het consistent doortrekken van de merkwaarde in alle uitingen is bijzonder knap gedaan. We kunnen het zelfinitiatief voor digitalisering prijzenswaardig noemen.

Best Online Service B2C
KLM Royal Dutch Airlines
De enige echte online service in deze categorie. De koppelingen komen overeen en qua ROI heeft KLM het perfect voor elkaar.

Best Activation
VI Company (RTL Z Beursspel)
Een niche concept dat een saai onderwerp spannend maakt. De diverse kanalen zijn goed geïntegreerd en benut. Het is een knap staaltje werk om de doelgroep en de mate van engagement te vergroten, evenals het real time aspect van het spel zelf.

Best Tools & Applications
KLM Royal Dutch Airlines (Meet & Seat)
KLM is in staat geweest om Social Media in de kernprocessen van KLM te integreren. Daarnaast is KLM niet in de verleiding gekomen om de profielen voor een ander (marketing) gebruik aan te wenden; daarom een terechte winnaar!

Best Online B2B Platform
Tam Tam (FloraHolland)
In een zeer traditionele bedrijfstak is FloraHolland zich op tijd bewust geworden dat innovatie van levensbelang is. Met de oplossing is een grote verandering en verschuiving van fysieke naar virtuele handeling bereikt. Een terechte winnaar omdat de case laat zien dat ook traditionele bedrijven zich kunnen vernieuwen.

Best Corporate Site
Fabrique [merken, design & interactie] (Wageningen UR)
In deze categorie steekt dit initiatief er met kop en schouders er bovenuit. De universiteit van Wageningen zit op een berg aan content en heeft met deze website de manier gevonden om dit overzichtelijk naar buiten te brengen.

Best Social for Business
Innovation Factory (Liander)
Samen Slim is een zeer sterk concept met een buitengewoon goede implementatie en een aantoonbaar businessresultaat. Dit solide online platform is gebruikt voor verbeteringen in het bedrijf wat een gunstig effect heeft voor de werknemers, klanten en bedrijfsresultaat. De ideeënbus on steroids!

Best Loyalty & CRM
Cross Media Communicatie Groep en NoordWest 12 (Mijn Vismaat)
Sportvisserij Nederland heeft een grote stap durven zetten door het grootste deel van het marketinggeld in een app te steken. Er zijn veel slimmigheden ingebouwd die wijzen op echte verdieping in de gebruiker. Visserij Nederland heeft een “Visbook” opgezet, die écht slaagt!

Disrupter of the Year
Q42 (Philips Hue)
Deze wereldwijde lancering van Internet connected lamps is een mooi en vooral ook praktisch voorbeeld van Internet of Things en een ingenieuze invulling van de beleving van licht. Het heeft een enorm bereik, zeker bij brede acceptatie van de toegepaste API’s voor de ontwikkeling van apps.

Company of the Year: het Rijksmuseum
De campagne en aandacht voor het vernieuwde Rijksmuseum is zeer geslaagd. Met de implementatie van de Rijksstudio, waardoor iedereen de collectie gemakkelijk kan ontdekken, delen en hergebruiken, laat het Rijksmuseum zien welke richting musea in de toekomst op gaan. De site lijkt er voor te zorgen dat mensen die normaal niet zo snel naar het Rijksmuseum gaan, nu wel graag willen. Een prachtig voorbeeld van succesvolle inzet van innovatieve online oplossingen.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Dutch-interactive-awards

Alle genomineerden van de Dutch Interactive Awards 2014 zijn bekend

De nominaties van de vijfde jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekend gemaakt. De selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op concept, design, bouw, resultaat, interactiviteit en op...

Events26.03.2014

Alle genomineerden van de Dutch Interactive Awards 2014 zijn bekend

Inschrijvingen Dutch Interactive Awards 2014 zijn geopend

Vanaf vandaag zijn de inzendingen geopend voor de Dutch Interactive Awards: de prijs voor het beste Nederlandse werk op het Web! Alweer voor het 5e jaar op rij krijgt online Nederland tot en met 14 maart de kans om de b...

Online05.03.2014

Inschrijvingen Dutch Interactive Awards 2014 zijn geopend

Genomineerden Dutch Interactive Awards 2013 bekend

De cases van Nederlandse interactieve bureaus die strijden om een juryprijs in de Dutch Interactive Awards zijn bekend gemaakt. Op basis van de behaalde scores op het gebied van concept, design, bouw, resultaat, interact...

Events26.03.2013

Genomineerden Dutch Interactive Awards 2013 bekend

Dutch Interactive Awards 2013: inschrijvingen zijn geopend

Wie gaat er in 2013 naar huis met de prijs voor het beste Nederlandse werk op het Web? Vanaf vandaag kunnen alle online bureaus en projectteams binnen bedrijven hun beste interactieve werk inzenden voor kans op een Dutch...

Events13.02.2013

Dutch Interactive Awards 2013: inschrijvingen zijn geopend

Dutch Interactive Awards 2012 uitgereikt: KLM Interactive Company of the Year

De lat voor de Dutch Interactive Awards 2012 lag hoog. Dat bleek vanavond, toen het beste interactieve werk van het afgelopen jaar centraal stond in het Amsterdamse Hotel Krasnapolsky. Dit initiatief van Emerce, onderste...

Events10.05.2012

Dutch Interactive Awards 2012 uitgereikt: KLM Interactive Company of the Year

Genomineerden voor Dutch Interactive Awards bekend

De Dutch Interactive Awards (DIA), een vakprijs voor het beste werk van Nederlandse interactieve bureaus, heeft de nominaties bekendgemaakt. De awarduitreiking is een initiatief van Emerce en wordt ondersteund door bran...

Events29.03.2012

Genomineerden voor Dutch Interactive Awards bekend

Verder lezen over KLM

De toekomst van leren: KLM en de impact van AI

Tijdens een Communitydag georganiseerd door NPULS sprak Timothy Druiventak van KLM.  Zijn lezing ging over over de rol van leren in het oplossen van zakelijke problemen bij KLM, met name in de context van technologie en kunstmatige intelligentie (AI).

Artificial Intelligence29.10.2024

De toekomst van leren: KLM en de impact van AI

Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement

Metadatamanagement is de sleutel tot het ontsluiten van de waarde van data. Air France-KLM bouwde met behulp van het Data Intelligence Platform van SAP-partner Collibra een ‘data catalog’. Hiermee kunnen gebruikers snel achterhalen welke data beschikbaar zijn, waar deze te vinden zijn en wie verantwoordelijk is voor de kwaliteit.

Technology28.10.2024

Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement

Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof

Schiphol heeft de primeur om als eerste luchthaven een op waterstof aangedreven Ground Power Unit (GPU) in de operatie te testen. De H2-GPU is ingezet om toestellen van KLM Cityhopper op het platform te voorzien van stroom, bijvoorbeeld voor verlichting en stroom in de cockpit. Deze primeur is onderdeel van het door Schiphol geïnitieerde samenwerkingsverband TULIPS, mede gesubsidieerd door de Europese Commissie.

Technology05.08.2024

Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof

Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber

Straks kan Flying Blue Miles sparen ook bij Uber, want het ride-bedrijf gaat een samenwerking aan met Air France-KLM.

Automotive16.07.2024

Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber

Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp

De KLM-stewardess op de hak, het is een klassiek gezicht, maar ook heel ouderwets. Daar komt nu een einde aan: sneakers zijn toegestaan.

Nieuws26.04.2024

Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

KLM zorgt ervoor dat ze aan boord van vliegtuigen minder voedsel verspillen door het toepassen van kunstmatige intelligentie. AI-programma’s stellen de vliegmaatschappij in staat beter te voorspellen hoeveel passagiers...

Nieuws07.02.2024

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!

Ga jij binnenkort op vakantie naar het prachtige eiland Aruba? Lees dan gauw verder. Het eiland in het Caribische gebied is een populaire vakantiebestemming voor Nederlanders. En dat is natuurlijk niet voor niets. Het ei...

Lifestyle23.10.2023

4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!

KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen

De luchtvaart, als we over een jaar of 20 ook nog naar onze vakantiebestemming willen vliegen, moet een duurzaamheidsslag maken. Elektrisch vliegen, voor lange vluchten met veel passagiers, is duidelijk nog toekomstmuzie...

Technology13.10.2023

KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen

Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30