26.04.2013
Events

The Next Web 2013: Dag 1

By: Redactie Dutchcowboys

BlogEvents
the-next-web-2013-dag-1.jpg
the-next-web-2013-dag-1.jpg

Gisteren was dag 1 van The Next Web Conference 2013. Geopend door onze aanstaande Koning der Nederlanden, Prins Willem-Alexander. De openings keynote (rode zaal) werd verzorgd door Andrew Blum, autheur van Tubes: A journey to the center of the internet.

Gevolgd door een korte presentatie van Appmachine, waarin CEO Siebrand Dijkstra, in een paar minuten heeft laten zien hoe de TNW Conference App gebouwd is. De meeste aandacht ging gisteren toch uit naar Robert Scoble, die rondliep met een Google Glass exemplaar

Alle hoogtepunten van dag 1 komen ook voorbij in onderstaande video:

En natuurlijk waren er ook de nodige start-ups aanwezig:

screen-shot-2013-04-25-at-2-06-29-pm.jpg
screen-shot-2013-04-25-at-2-06-29-pm.jpg

Infogr.am

Infographics the easy way. In totaal hebben zijn er met de tool al meer dan 700.000 infographics gemaakt. De tool is webbased, je hebt geen design skills nodig, en na het uploaden van een .csv of .xls heb je binnen 2 minuten een mooie infographic klaar. De pitch:

Peerreach

Het ontdekken van relevante mensen & conversations. Hebben inmiddels meer dan 100 miljoen mensen geanalyseerd. Ze monitoren zo miljoenen conversaties en ordenen deze op categorie. Zodat jij voor jou relevante foto’s, onderwerpen, tweets of teksten eenvoudig kan gaan volgen. De pitch:

Itembase

Een Online inventory voor alles en iedereen. Het afgelopen jaar veel onlien geshopt? Dat kan allemaal geautomatiseerd toegevoegd worden. Je kan inloggen met Gmail, ze scannen je inbox en alle aangekochte items voegen ze zo automatisch toe aan jouw inventory. Daar kan je eenvoudig zien wat iest vandaag de dag waard is, en mocht het inmiddels overbodig zijn is het eenvoudig te verkopen via ebay. De pitch:

Drippler

Bijna 2 miljoen gebruikers activeren dagelijks een nieuwe smartphone. Maar velen weten niet wat zijn of haar smartphone allemaal kan. Daar is Drippler voor. Na het installeren van de app krijg je dagelijks ‘drips’ (tips) die iets vertellen over het device. Dat kunnen gebruikstips zijn, beschikbare software updates, nieuwe apps, accesoires, of functies.

Inmiddels zijn er al 5 miljoen android gebruikers en lanceren ze een nieuwe iphone app. De focus ligt verder volledig op mobile. Nu zijn ze aanwezig op 2 mobiele platformen, doelstelling is om beschikbaar te komen voor alle platformen. De pitch:

Marfeel

Jouw favoriete krant lezen op tablet werkt niet altijd even goed. De ene keer is de tekst te klein, andere keer te groot en moet je weer scrollen. Deze app levert een betere “reading experience for each moment.”

In spanje maken inmiddels 13 van de 20 grote kranten gebruik van deze app. Er zijn al zo’n 5 miljoen lezers. Goed voor 100 miljoen pageviews. De lezers delen 4x zoveel content via het platform, ze lezen 5x langer, en genereren 6x zoveel pageviews hetgeen zorgt voor 3x zoveel inkomsten. De pitch:

Share this post