De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. De Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers.
De uitkomsten laten zien hoe Generatie X (leeftijd: 35-50 jaar) en Generatie Y (leeftijd: 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken. ‘Experience’ is het sleutelwoord, ‘event’ het woord van de toekomst; en elke generatie geeft daar z’n eigen invulling aan.
Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren op een rij. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) X of Y herkent. Het medium beurs / evenementen is volop in ontwikkeling. Begonnen als handelsplaats en plek voor productpresentaties, ontwikkeld het medium zich razendsnel tot de plaats waar fysieke communities gecreëerd worden. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van beurzen, congressen en evenementen kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends.
Generatie X&Y
De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.
“Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.
Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?”
Het hele rapport ‘How can you best tune your exhibition / event to the needs of generation X & Y‘ is hier te downloaden.
Verder lezen over Beurs
Online11.01.2024
Bitcoin ETF’s zijn goedgekeurd: ‘Geen oké voor Bitcoin zelf’
Online10.01.2024
Bitcoin-koers stijgt en daalt razend snel door nepnieuws
Online09.01.2024
Wat is een Bitcoin ETF en wat doet het met de koers?
Gaming12.12.2023
RIP E3: over uit met de gamebeurs – de 10 leukste E3-momenten
Gadgets01.09.2023
De vijf gekste gadgets van IFA 2023
Gaming31.03.2023
E3 gaat niet door: dit is wat dat eigenlijk betekent
Events25.02.2023
Motorbeurs na 2 jaar weer in Utrecht: volop elektrisch
Gaming31.01.2023
Iedereen skipt: wat blijft er over van de grote gamebeurs E3?
Verder lezen over Co Creatie
Marketing15.06.2020
Wij hebben het vaccin tegen eenzaamheid bedacht
Marketing25.02.2013
Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”
Online18.09.2012
McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s
Events26.07.2012
Theater, maar dan met je mobieltje
Online12.05.2012
Redesignme lanceert community research tool
Online14.10.2011
Redesignme introduceert partnerprogramma
Verder lezen over Jongeren
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Artificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Lifestyle13.06.2024
Wat is een doorstroomtoets en hoe werkt het?
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Search30.10.2023
Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok
TikTok onderneemt actieSocial Media25.09.2023