De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ondanks dat online consumenten steeds vaker impulsieve aankopen doen, is er weinig bekend over hoe webwinkeliers hier het beste op kunnen inspelen. Een onderzoeksteam van de Vrije Universiteit Amsterdam onderzoekt daarom hoe en waarom consumenten impulsieve online aankopen doen.
Tijdens het Emerce congres Conversion, gehouden op 11 april aanstaande, presenteert Tibert Verhagen de eerste inzichten in hoe webwinkels kunnen worden ingericht zodat bezoekers een beter gevoel krijgen en tegelijkertijd hun weerstand tegen een aankoop laten varen. Het resultaat is meer impulsieve online aankopen.
Tibert Verhagen is associate professor e-business aan de VrijeUniversiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op de invloed van nieuwe web-based technologie op het online koopgedrag van consumenten. Hierover publiceert hij in wetenschappelijke tijdschriften en vakbladen. Naast het onderzoek is Tibert actief in het bedrijfsleven. Zo richtte hij twee bedrijven op en is actief als spreker op workshops en congressen. Op onderwijsgebied doceert Tibert de vakken e-business en interactive marketing.
Emerce Conversion levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. It is about results! Een dag met nieuwe inzichten om het resultaat te verbeteren. Hoe gaat het bezoek effectiever over naar keuze en actie? En wat zijn de verbeteringsslagen van goed converterende sites geweest in het afgelopen jaar?
Onderwerpen die op het congres aan bod komen:
– Een geïntegreerde kijk op het proces van preclick en postclick. Afstemming van de bron, de landingspages en het vervolg.
– Testen en hoe aan te pakken. Significantie van datasets. Wat is redelijk en wat is praktisch haalbaar. Hoe vaak, hoe veel, hoe groot?
– Het gebruik van input van de klant voor het bijsturen van de funnel. Hoe doe je dit het beste? Werkelijk gedrag versus wat mensen zeggen varieert nogal.
– Van kijken naar kiezen. Best practices voor inrichting van pagina’s en een optimale route na landing.
– De betere pricing tactieken. Inzichten uit de econometrie, analytics, en bijvoorbeeld de context van de click. Hoe gebruik je (real time) prijzen en voorraadinformatie voor meer omzet? En hoe pas je prijsbeleid aan aan het online gedrag van de klant?
– Predictive analytics. Hoe kom je tot voorspellingen aan de hand van data over toekomstig gedrag van bezoekers?
Volgers van Dutchcowboys profiteren van 50,- korting met code: CONV50DCCD Voor het volledige programma, de sprekers en registreren: www.emerce.nl/conversion.
Verder lezen over Emerce
Events20.06.2023
Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023
Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de BeneluxOnline06.02.2018
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!
Events21.05.2015
Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook
Events15.04.2015
Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback
Events15.04.2015
Het tijdperk van digitale verleiding
Events26.11.2014
Emerce Engage 11 december in Amsterdam
Events14.06.2014
Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger
Events27.11.2013
Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024