Events15.03.2013

‘Het triggeren van impulsieve online aankopen: de rol en macht van de webwinkel’


het-triggeren-van-impulsieve-online-aank.jpg
het-triggeren-van-impulsieve-online-aank.jpg

Ondanks dat online consumenten steeds vaker impulsieve aankopen doen, is er weinig bekend over hoe webwinkeliers hier het beste op kunnen inspelen. Een onderzoeksteam van de Vrije Universiteit Amsterdam onderzoekt daarom hoe en waarom consumenten impulsieve online aankopen doen.

Tijdens het Emerce congres Conversion, gehouden op 11 april aanstaande, presenteert Tibert Verhagen de eerste inzichten in hoe webwinkels kunnen worden ingericht zodat bezoekers een beter gevoel krijgen en tegelijkertijd hun weerstand tegen een aankoop laten varen. Het resultaat is meer impulsieve online aankopen.

Tibert Verhagen is associate professor e-business aan de VrijeUniversiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op de invloed van nieuwe web-based technologie op het online koopgedrag van consumenten. Hierover publiceert hij in wetenschappelijke tijdschriften en vakbladen. Naast het onderzoek is Tibert actief in het bedrijfsleven. Zo richtte hij twee bedrijven op en is actief als spreker op workshops en congressen. Op onderwijsgebied doceert Tibert de vakken e-business en interactive marketing.

Emerce Conversion levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. It is about results! Een dag met nieuwe inzichten om het resultaat te verbeteren. Hoe gaat het bezoek effectiever over naar keuze en actie? En wat zijn de verbeteringsslagen van goed converterende sites geweest in het afgelopen jaar?

Onderwerpen die op het congres aan bod komen:

– Een geïntegreerde kijk op het proces van preclick en postclick. Afstemming van de bron, de landingspages en het vervolg.

– Testen en hoe aan te pakken. Significantie van datasets. Wat is redelijk en wat is praktisch haalbaar. Hoe vaak, hoe veel, hoe groot?

– Het gebruik van input van de klant voor het bijsturen van de funnel. Hoe doe je dit het beste? Werkelijk gedrag versus wat mensen zeggen varieert nogal.

– Van kijken naar kiezen. Best practices voor inrichting van pagina’s en een optimale route na landing.

– De betere pricing tactieken. Inzichten uit de econometrie, analytics, en bijvoorbeeld de context van de click. Hoe gebruik je (real time) prijzen en voorraadinformatie voor meer omzet? En hoe pas je prijsbeleid aan aan het online gedrag van de klant?

– Predictive analytics. Hoe kom je tot voorspellingen aan de hand van data over toekomstig gedrag van bezoekers?

Volgers van Dutchcowboys profiteren van 50,- korting met code: CONV50DCCD Voor het volledige programma, de sprekers en registreren: www.emerce.nl/conversion.

...

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat