Events09.11.2012

KLM wint Customer Data Award & Publieksprijs 2012


klm-wint-customer-data-award-publiekspri.jpg
klm-wint-customer-data-award-publiekspri.jpg

Tijdens het drukbezochte congres ‘Data en Dialoog in de praktijk 2012’ heeft KLM de Customer Data Award 2012 gewonnen. De vakjury was vooral onder de indruk van de wijze waarop KLM interacties en klantgegevens vanuit social media met haar communicatie combineert.

De Award is een erkenning voor organisaties die zich focussen op het optimaliseren van de dialoog met hun klanten (consumenten en bedrijven). Ook de ruim 150 bezoekers wezen KLM als winnaar aan, wat hen eveneens de Customer Data Award Publieksprijs opleverde. 

“KLM toont aan hoe belangrijk het is om gestructureerd customer data op te slaan en af te handelen. Zij lopen consequent voorop als het gaat om het combineren van klantgegevens en interactie vanuit social media. Hiermee laten zij zien dat KLM klaar is voor de toekomst waarin naast communicatie en service ook sales een steeds groter onderdeel uit zullen gaan maken van de doelstellingen. KLM is echt een voorbeeld voor de branche.”, aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud. 

Gert Wim ter Haar, Social Media Hub Manager van KLM: “KLM heeft gewonnen vanwege het innovatieve karakter van onze case. KLM verlegt de grenzen in het contact en het bedienen van onze klanten via social media. Onze organisatie heeft service, naast reputatie en commercie, als een strategische pijler van haar social media beleid gedefinieerd. Het winnen van de Awards is een geweldige erkenning voor alle effort die wij als organisatie hier in hebben gestoken.

Publieksfavoriet

Op het congres presenteerden de 4 genomineerden voor de Customer Data Award hun case aan de 150 bezoekers. Naast KLM waren ook Hunkemöller, Vara en Sports Alliance genomineerd. Ook de bezoekers waren het meest onder de indruk van de presentatie van KLM. Dit werd beloond met de Customer Data Publieksprijs. “Een fantastisch gevoel om ook van alle overige professionals in de branche deze erkenning te krijgen“, aldus Gert Wim ter Haar.

Genomineerden Hunkemöller, Vara en Sports Alliance werden door de juryleden geprezen om de hoge kwaliteit van hun inzendingen. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een uitgebreide SWOT-analyse van hun customer data case.

...

Verder lezen over KLM

De toekomst van leren: KLM en de impact van AI

Tijdens een Communitydag georganiseerd door NPULS sprak Timothy Druiventak van KLM.  Zijn lezing ging over over de rol van leren in het oplossen van zakelijke problemen bij KLM, met name in de context van technologie en kunstmatige intelligentie (AI).

Artificial Intelligence29.10.2024

De toekomst van leren: KLM en de impact van AI

Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement

Metadatamanagement is de sleutel tot het ontsluiten van de waarde van data. Air France-KLM bouwde met behulp van het Data Intelligence Platform van SAP-partner Collibra een ‘data catalog’. Hiermee kunnen gebruikers snel achterhalen welke data beschikbaar zijn, waar deze te vinden zijn en wie verantwoordelijk is voor de kwaliteit.

Technology28.10.2024

Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement

Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof

Schiphol heeft de primeur om als eerste luchthaven een op waterstof aangedreven Ground Power Unit (GPU) in de operatie te testen. De H2-GPU is ingezet om toestellen van KLM Cityhopper op het platform te voorzien van stroom, bijvoorbeeld voor verlichting en stroom in de cockpit. Deze primeur is onderdeel van het door Schiphol geïnitieerde samenwerkingsverband TULIPS, mede gesubsidieerd door de Europese Commissie.

Technology05.08.2024

Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof

Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber

Straks kan Flying Blue Miles sparen ook bij Uber, want het ride-bedrijf gaat een samenwerking aan met Air France-KLM.

Automotive16.07.2024

Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber

Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp

De KLM-stewardess op de hak, het is een klassiek gezicht, maar ook heel ouderwets. Daar komt nu een einde aan: sneakers zijn toegestaan.

Nieuws26.04.2024

Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

KLM zorgt ervoor dat ze aan boord van vliegtuigen minder voedsel verspillen door het toepassen van kunstmatige intelligentie. AI-programma’s stellen de vliegmaatschappij in staat beter te voorspellen hoeveel passagiers...

Nieuws07.02.2024

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!

Ga jij binnenkort op vakantie naar het prachtige eiland Aruba? Lees dan gauw verder. Het eiland in het Caribische gebied is een populaire vakantiebestemming voor Nederlanders. En dat is natuurlijk niet voor niets. Het ei...

Lifestyle23.10.2023

4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!

KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen

De luchtvaart, als we over een jaar of 20 ook nog naar onze vakantiebestemming willen vliegen, moet een duurzaamheidsslag maken. Elektrisch vliegen, voor lange vluchten met veel passagiers, is duidelijk nog toekomstmuzie...

Technology13.10.2023

KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen

Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30