De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdens het drukbezochte congres ‘Data en Dialoog in de praktijk 2012’ heeft KLM de Customer Data Award 2012 gewonnen. De vakjury was vooral onder de indruk van de wijze waarop KLM interacties en klantgegevens vanuit social media met haar communicatie combineert.
De Award is een erkenning voor organisaties die zich focussen op het optimaliseren van de dialoog met hun klanten (consumenten en bedrijven). Ook de ruim 150 bezoekers wezen KLM als winnaar aan, wat hen eveneens de Customer Data Award Publieksprijs opleverde.
“KLM toont aan hoe belangrijk het is om gestructureerd customer data op te slaan en af te handelen. Zij lopen consequent voorop als het gaat om het combineren van klantgegevens en interactie vanuit social media. Hiermee laten zij zien dat KLM klaar is voor de toekomst waarin naast communicatie en service ook sales een steeds groter onderdeel uit zullen gaan maken van de doelstellingen. KLM is echt een voorbeeld voor de branche.”, aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud.
Gert Wim ter Haar, Social Media Hub Manager van KLM: “KLM heeft gewonnen vanwege het innovatieve karakter van onze case. KLM verlegt de grenzen in het contact en het bedienen van onze klanten via social media. Onze organisatie heeft service, naast reputatie en commercie, als een strategische pijler van haar social media beleid gedefinieerd. Het winnen van de Awards is een geweldige erkenning voor alle effort die wij als organisatie hier in hebben gestoken.“
Publieksfavoriet
Op het congres presenteerden de 4 genomineerden voor de Customer Data Award hun case aan de 150 bezoekers. Naast KLM waren ook Hunkemöller, Vara en Sports Alliance genomineerd. Ook de bezoekers waren het meest onder de indruk van de presentatie van KLM. Dit werd beloond met de Customer Data Publieksprijs. “Een fantastisch gevoel om ook van alle overige professionals in de branche deze erkenning te krijgen“, aldus Gert Wim ter Haar.
Genomineerden Hunkemöller, Vara en Sports Alliance werden door de juryleden geprezen om de hoge kwaliteit van hun inzendingen. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een uitgebreide SWOT-analyse van hun customer data case.
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023