Vanaf vandaag kunnen alle bureaus en teams die het afgelopen jaar interactieve projecten hebben gerealiseerd weer meedingen naar de Dutch Interactive Award (DIA). Dit initiatief van Emerce en branchevereniging Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN) heeft als doel om het hoge niveau in de Nederlandse interactive wereld nog verder te verhogen door hen uit te dagen te strijden voor deze prijs.
Gijs Vroom, uitgever Emerce: “De 2012-editie van de DIA kent twee nieuwe elementen. Allereerst is het nu ook mogelijk om als projectteam in te schrijven, zo kan een intern team bij bijvoorbeeld Albert Heijn zelf ook meedingen. Ten tweede wordt er naast de awards in de negen categorieën op het gebied van e-commerce, communicatie en marketing ook de Interactive Company of the Year Award uitgereikt. Wij kijken uit naar weer een sterke competitie.“
De awards zijn prijzen voor alle soorten websites: platformen, portals, webwinkels en intranetten. Gekeken wordt naar de kwaliteit, effectiviteit en creativiteit van het project, vanuit zowel de opdrachtgever als het internetbureau. Tijdens de jurering wordt er vooral gelet op de verschillende aspecten die bij een succesvol internetproject aan bod komen: concept, design, bouw en resultaten. De awards worden gekozen door verschillende jury’s van onafhankelijke experts. Vorig jaar kozen de jury’s de volgende projecten als winnaars: V&D.nl, Het Achterhuis Online, Manpower, Actiecode, Hutspot. MSL, HEMA Spieken, Independer en Werkspot.
Verhogen van de interactieve lat
Gijs Vroom vervolgt: “Tijdens de eerste editie in 2010 zagen we al dat het niveau van de Nederlandse interactive branche erg hoog is. Intussen was in 2011 de lat duidelijk verhoogd. Ook dit jaar verwachten we dat de interactive industrie de grenzen weer heeft verlegd. Na de inschrijvingen selecteren we met de verschillende vakjury’s de genomineerden en zij mogen vervolgens hun case komen pitchen. Een uitdagende dag voor alle deelnemers en ook voor onze jury’s.“
De awards worden uitgereikt in negen categorieën: e-commerce; online services; lead generation; intranet; corporate website; recruitment; campagne; brand site; communities.
Inschrijven is mogelijk tot en met 15 maart. De bekendmaking van de genomineerden is op 22 maart en op 13 april is de dag dat genomineerden (zowel bureau als opdrachtgever) de case mogen pitchen voor de vakjury. Op 10 mei vindt de uitreiking plaats.