Woensdag 23 november organiseerde Google het jaarlijkse event “Think with Google” in de Westergasfabriek in Amsterdam. Ematters bevond zich onder de ongeveer 400 bezoekers bestaande uit andere online marketingbureaus en AdWords-adverteerders.
Think with Google is een event waarin Google de toehoorders op de hoogte brengt van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing en technologie. Uiteraard allemaal met een dikke vette knipoog naar de diensten en producten die Google ons allen biedt.
Het programma bestond uit 3 delen waarin de, vooral internationale, sprekers ons trakteerden op cijfers, filmpjes en feiten op het gebied van:
De bezoekers hebben deze dag enorm veel gezien en gehoord over de bovenstaande thema’s. Zo ging het over Google+, YouTube, Android 4.0, mobiel, Analytics en nog veel meer. Het is te veel om op de details in te gaan en daarom verwijs ik je alvast naar de website van het evenement: www.think2012.nl. Op deze website zullen binnenkort de presentaties van de verschillende sprekers beschikbaar komen.
Uiteraard kan ik nog wel een samenvatting geven van het geheel d.m.v. een aantal quotes en links van de sprekers op basis van de Google+ pagina van het event:
Matt Brittin
Patrick Walker deelt een video over Life in a Day. Bekijk de hele film op: www.YouTube.com/Lifeinaday.
Amanda Rosenberg
Daniel Meyer
Jim Lecinski
Simon Rogers toonde op de website www.ourmobileplanet.com interessante statistieken over smartphonegebruik wereldwijd, maar ook per land.
Think with Google 2012 is, mijns inziens, een succes geweest met vooral een zeer inspirerende ochtend. Ik kijk nu al uit naar de presentaties op de Think2012-website, maar nog veel meer naar het event van volgend jaar!