Events12.10.2011

#RTfun: Maak kans op kaarten voor de Adeaters reclamenacht


AdEaters zijn mensen die het liefst een hele nacht top­ commercials ‘vreten’. Onverzadigbaar als het gaat om dit soort minispeelfilmpjes op de rand van kunst en commercie. De grootste AdEater is zonder twijfel Jean Marie Boursicot. Als 10-jarig jongetje loopt hij al de vuilnisbakken van de Parijse cinema’s af. Op zoek naar weggegooide reclamefilmpjes die in de bioscoop zijn vertoond. Tegenwoordig woont hij met zijn 1,2 miljoen commercials in Zwitserland. Elk jaar komen daar 25.000 spots bij. Jean Marie ontbijt elke ochtend met drie uur reclames kijken. Vandaar ook de naam AdEater. De meest bijzondere en allerbeste spots selecteert hij. Die oogst monteert hij één keer per jaar tot een buitengewoon verhaal.

Aanstaande vrijdag zal dit plaatsvinden in het Pathé Tuschinski theater: “Dit is hét feest van Pathé Tuschinski: drink, dans en schreeuw je een nacht lang een weg door de leukste interactieve voorstelling van het jaar. Alles wat normaal niet in de bioscoop mag, kan nu wel! Iedereen die een Night of The AdEaters heeft meegemaakt kan het beamen: de sfeer is absoluut uniek.” Meer dan 1000 reclamefreaks laten luidkeels weten wat ze de beste spots vinden. De film wordt in vier blokken vertoond. Voor aanvang en tijdens de pauzes is het partytime! Geniet, dans en feest mee met onze DJ’s en knotsgekke live-acts in het prachtige decor van het Tuschinski theater.

Via een #RTfun actie mogen we voor de voorstelling van vrijdag (14 oktober) kaarten weggeven, 2×2 VIP kaarten & 5×2 normale kaarten, die vandaag nog gelijk op de post gaan. Voorstelling begint om 21.30 en duurt 02.30 uur. Wil je bij het Adeaters festival aanwezig zijn? Retweet dan dit bericht om kans te maken. Om 15.00 uur maken we bekend wie de winnaars zijn.

rtfun-maak-kans-op-kaarten-voor-de-adeat.jpg
rtfun-maak-kans-op-kaarten-voor-de-adeat.jpg

...

Verder lezen over Amsterdam

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?

De toekomst van het kantoor was lange tijd onzeker. Door de pandemie werden veel bedrijven genoodzaakt om hun faciliteiten in te richten op thuiswerken. Ook na de pandemie is deze trend gebleven. Maar wat betekent dit voor de huurders van kantoorruimtes in ons land? Zal dit een blijvend iets zijn of stappen we ooit geheel over op thuiswerken. In dit artikel verdiepen we ons in de laatste trends en onderzoeken we de toekomst van kantoorruimte.

DC Business29.07.2024

Toekomst van kantoorruimte: terug naar kantoor of toch thuis blijven werken?

E-bikemerk Cowboy stopt onder druk Amsterdam met zijn racespel voor de fiets

Hoe leuk het ook is om te racen, is dat op sommige plekken niet het beste idee. Cowboy heeft onder druk van de Gemeente Amsterdam besloten om te stoppen met zijn net geïntroduceerde racespel.

Gaming15.07.2024

E-bikemerk Cowboy stopt onder druk Amsterdam met zijn racespel voor de fiets

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel

Sneeuwballen gooien die niet nat en koud zijn, van een ‘piste’ af met een band, zonder dat je bang hoeft te zijn in een ravijn te vallen en een heleboel sfeervolle stalletjes met warme chocomel met rum, ook al is opw...

Nieuws30.12.2023

​Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel

​5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen

Op vakantie stappen we allemaal in de hop on hop off-bus om zoveel mogelijk van een stad te zien in een zo kort mogelijke tijd. Maar hoe vaak ga je nu echt op ontdekkingstocht in onze eigen steden? We bespreken 5 leuke d...

Lifestyle13.12.2023

​5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen

De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen

De winter is een heerlijk seizoen om lekker plezier te gaan beleven met vrienden. Hier zijn vijf tips van activiteiten en evenementen die plaatsvinden in de winterperiode. Dus trek lekker warme kleding aan en ga erop uit...

Events04.12.2023

De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen

​Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland

Fatbikes zijn heel geweldig, maar niet altijd even geliefd. Het zijn toch een beetje de bad boys van de fietsen geworden en dat is niet alleen omdat ze er wat stoerder uitzien dan de rest. Ze zijn in veel gevallen in sta...

Gadgets03.11.2023

​Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers