Op 5 en 6 oktober staat er weer een nieuwe SES op het programma deze keer gehouden in NH Barbizon Palace te Amsterdam. Tijdens SES Amsterdam krijgt u tips en leert u tactieken en strategieën om uw online business te vergroten. Het evenement is verder ook een ideale gelegenheid om te netwerken met vakgenoten en experts.
Waarom de SES iets voor jou kan zijn?
– Leer hoe zoekmachines webpagina’s ranken en optimaliseer uw pagina’s.
– Ontdek nieuwe link-build methoden om uw merk zichtbaar te houden voor uw klanten.
– Verhoog verkeer via organische vermeldingen en voorkom ‘spam’ boetes.
– Optimaliseer uw pay-per-click campagnes en zorg voor een betere ranking.
– Verbeter de klant ervaring en verhoog conversies door landingspagina’s te testen en finetunen.
– Houd uw prestatie bij en maximaliseer ROI door het gebruik van analytics software.
– Netwerk met vakgenoten en experts om de laatste tips en trends te horen.
Uiteraard komen er weer de nodige sprekers aan bod. En worden er ook weer workshops gegeven. Dagvoorzitter is Ronald van der Aart. Onder de sprekers behoren ondermeer:
Arjen Hettinga, Christoffel Hiltermann, Eduard Blacquière, Fili Wiese, Joost de Valk, Martin Macdonald, Ralph Remkes, Sabine de Vos en Wolter Tjeenk Willink.
Tijdens SES Amsterdam wordt ook weer de jaarlijkse zoekmachine marketing award uitgereikt: De Speld. Inzendingen voor De Speld kunnen cases, tools, onderzoeken of andere gebieden gekoppeld aan zoekmachine marketing zijn. Tijdens het congres presenteren de genomineerden hun inzending en aan het einde van de dag wordt de winnaar bekend gemaakt door de jury. De genomineerden zijn:
bGenius – Wehkamp: De jury prijst bGenius dat zij door de inzet van haar technologie meer rendement halen uit verscheidene marketing kanalen. Door verschillende marketing kanalen (SEO, SEA, maar ook de inzet van sitelinks etcetera) te optimaliseren werd een duidelijke stijging in ROI behaald.
OrangeValley – Independer.nl: OrangeValley zich heeft met haar case gefocused op een aantal nieuwe ontwikkelingen bij de zoekmachines. Een van die ontwikkelingen is de inzet van zogenaamde Rich Snippets. De juryleden zijn van mening dat hoewel de uitvoering daarvan niet heel ingewikkeld lijkt, OrangeValley wel een van de organisaties is die inspeelt op nieuwe ontwikkelingen, iets wat de jury erg toejuicht.
Traffic Builders – Oxxio: Traffic Builders heeft met haar case rondom Oxxio een zeer solide Search Case neergezet, vindt de jury, waarbij ook de nodige creativiteit ten toon gespreid werd. Met de case toont Traffic Builders aan dat SEO nog steeds een belangrijk speerpunt kan en moet zijn voor grote organisaties.