15.09.2011
Events

Eday 2011: elk bedrijf is een media bedrijf

By:

BlogEvents

Vandaag vond de 2011 editie van Emerce Eday plaats in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. eDay stond dit jaar in het teken van ‘relevance’. Een van de sessies was een presentatie van Richard Sambrook van Edelman. Richard was eerst journalist maar werkt nu als Chief Content Officer voor Edelman. In een compacte tent buiten het Van Nelle gebouw vertelde hij dat alle bedrijven media bedrijven zijn.

Tegenwoordig moet je als bedrijf rekening houden met veel krachten dan alleen de traditionele stakeholders. De impact van je beslissingen en activiteiten reiken inmiddels veel verder dan deze groep. Hij toonde cijfers waaruit duidelijk werd dat mensen online voornamelijk bezig zijn met het lezen van content. Via social media wordt ook enorm veel content gedeeld. Maar liefst 23% van de berichten op social media bevatten links naar content en er worden 27 miljoen stukjes content per dag gedeeld.

eday-2011-elk-bedrijf-is-een-media-bedri.jpg
eday-2011-elk-bedrijf-is-een-media-bedri.jpg

In zijn presentatie benadrukte hij nogmaals dat je als bedrijf een onderwerp moet claimen en dit op diverse platformen moet uitdragen. Jij bent de specialist van dit onderwerp en dit is het verhaal van jouw merk. Hierdoor gaan mensen zich betrokken voelen met jouw merk. Naast de platte advertentie moet je als merk meer bieden. Dat kan zijn in de vorm van video’s of foto’s.

Daarbij gaf hij aan dat transparantie en openheid bij een merk, de basis is van vertrouwen is tussen de klant en het merk. Maar veel bedrijven vinden dit nog een te grote drempel. Het maakt ze erg kwetsbaar en daar willen veel manager nog niet aan beginnen.

Tot slot gaf Richard nog wat tips over het belang van pro actief updaten. “Update je site regelmatig en geef mensen een reden om terug te keren. En zorg dat je content vindbaar en deelbaar is. Dat vormt namelijk de basis voor traffic.”

De presentatie van Richard bevatte geen nieuwe informatie, maar het is altijd goed om weer stil te staan bij het belang van content voor een merk en de manier waarop dit aangeboden wordt. Als we Richard moeten geloven zit de kracht voornamelijk in video.

Share this post