13.09.2011
Events

PICNIC 2011 by the Numbers

By: Redactie Dutchcowboys

BlogEvents
picnic-2011-by-the-numbers.jpg
picnic-2011-by-the-numbers.jpg

De komende 3 dagen staan in het teken van het PICNIC Festival 2011. Voor het eerst zal het event niet plaats vinden op het Westergasterrein, maar voor deze editie is de NDSM Wharf in Amsterdam getransformeerd in PICNIC City. Als een van Europa’s grootste events op gebied van creativiteit, innovatiie en collaboration geven we in deze blogpost wat cijfers en statistieken die laten zien wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een dergelijk event.

Bezoekers: 5000+ bezoekers in 3 dagen, 250+ journalisten & bloggers, aanwezigen uit 33 verschillende landen komen uit Europa, de UK en Noord-Amerika tot Australie, Brazilie, Hong Kong, Nigeria, Peru en Zuid-Afrika.

Het Festival: 170+ sprekers, 140+ sessies (lezingen, workshops & meer),
85 growing creative businesses at the Marketplace.

1 thema: Urban Futures; 5 sub-thema’s: Infrastructure, Sustainability, Society, Design & Media.

Prijsgeld: In totaal wordt er € 700.000,- uitgereikt door de Postcode Loterij Green Challenge. En een totaal van € 225.000,- via Vodafone Mobile Clicks.

10 sponsoren: Nationale Postcode Loterij, Vodafone, Waag Society, BMW i, the Dutch Chamber of Commerce, Logica, Microsoft, RTL, SII en UPC.
8 nieuwe PICNIC Business Club members: Corio; Edelman; Ernst & Young; Hogeschool van Amsterdam (Media, Creation & Innovation domain); Inholland; LinkedIn; Dutch Ministry of Economic Affairs, Agriculture & Innovation; en Sanoma Media.
In totaal 70 media, content, service en event partners.

Ter promotie van het event: 1 nieuwe website gebouwd door Yoomee. 60 unieke posters ontworpen door internationale artiesten en bedrijven voor het PICNIC Poster Project. 75.000 emails zijn verzonden aan partners, netwerken en contacten.

Tot slot zijn er nog 48 ingeplande ferry trips per dag voor het vervoeren van deelnemers en bezoekers van het Centraal station van Amsterdam naar het PICNIC Festival terrein.

(Foto via Maurice Mikkers)

Share this post