Events08.05.2011

De Dutch Interactive Awards 2011


de-dutch-interactive-awards-2011.jpg
de-dutch-interactive-awards-2011.jpg

Na een succesvolle editie zullen deze week voor de tweede maal de Dutch Interactive Awards worden uitgereikt. Dit zijn de prijzen voor de crème de la crème van de Nederlandse Interactive Branche in 2010 gelanceerd door Emerce en PIBN. Het enthousiasme vanuit de branche voor deze prijs bleek wel uit de meer dan 140 aangemelde cases. Hiervan heeft de vakjury een selectie gemaakt. Op donderdag 12 mei worden de awards in de Amsterdamse Koepelkerk uitgereikt aan de beste interactieve campagnes van het jaar.

In totaal zullen er 9 awards uitgereikt worden de volgende categorieën: ecommerce, online services, lead generation, intranet, corporate website, recruitment, campagne, brand site en communities.

Het grote verschil met andere awards is dat bij de Dutch Interactive Awards het om alle soorten websites gaat, en vooral gelet wordt op aspecten die bij een succesvol internetproject aan bod komen: strategie, design en bouw.

De interactieve marketingbranche groeit met het jaar en daarnaast groeit de professionaliteit ook. Steeds meer organisaties onderkennen het belang van een goed doordachte strategie om hun doelgroepen te bereiken. Gemakkelijk is dit echter zeker niet. Daarom vonden wij het als Emerce samen met PIBN vorig jaar hoog tijd om een prijs te initieren die het complete scala aan websites onder de loep neemt. De Dutch Interactive Awards worden uitgereikt aan de bedrijven die de cruciale drie-eenheid van strategie, design en bouw succesvol in hun internetproject hebben geïmplementeerd“, aldus Gijs Vroom, uitgever van Emerce. De Dutch Interactive Awards worden tevens ondersteund door branchevereniging IAB, Management Team, Sprout, DutchCowboys, Frankwatching en het Financiele Dagblad.

De Nederlandse interactieve dienstverlening behoort tot de top van de wereld. De Dutch Interactive Awards kijkt naar kwaliteit, effectiviteit en creativiteit. Zowel aan de kant van de opdrachtgever, als aan de kant van het full service internetbureau. Hieronder komen een aantal genomineerden aan het woord over de betreffende campagne / actie en over de DIA awards:

Lead gen

Niets is inspirerender dan met een gemotiveerd klant-bureau-team aan een succesvolle campagne werken; de Zorgcampagne van FBTO is daar een schoolvoorbeeld van.Een Dutch Interactive Award voor de FBTO-Zorgcampagne zou een prachtige bekroning zijn voor FBTO en LBi.

NR6, Deborah Knijnenburg, senior consultant: “Het was inspirerend en uitdagend om iets te maken van een niet alledaags onderwerp wat ook niet heel erg ‘leeft’. We zijn blij dat we de opdrachtgever met onze input hebben kunnen inspireren en zien dat dit zich nu ook uitbetaalt in conversie. Een Dutch Interactive Award zou voor hen en ook voor ons een extra beloning zijn dat we een afwijkende keuze ten opzichte van de concurrentie hebben kunnen maken.

Hans Anton Verschuur, Redhotminute, voor KIA Nederland: “Uitdagend aan KIA is dat het een challenger brand is en lead generation is voor hen erg belangrijk. Ondanks dat we met een Europese klant werken was er ook de ruimte om het marktspecifiek voor Nederland aan te pakken. Dus ons te onderscheiden. We lopen hierin voorop op de andere landen en dat was mooi om met elkaar te ontwikkelen.

We hebben ons project ingediend omdat de DIA verder kijken dan alleen eyecandy, maar ook kijken naar metrics en opbouw. Dat maakt het tot een lovenswaardige prijs. Natuurlijk hopen we dat we winnen; ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat we samen met de klant een goede indruk tijdens de presentatie hebben achtergelaten.

Online Services

Marc-Paul Brandt, eFocus, voor Van Gansewinkel: “De Dutch Interactive Awards zijn voor ons een goede manier om te toetsen of we vernieuwend en opvallend werk leveren. Voor ons als full service bureau bestonden er namelijk niet eerder prijzen die zich echt op ons soort projecten richten. Andere awards zijn bijvoorbeeld meer campagnematig gericht. Dit project is een erg goede samenwerking met de opdrachtgever tot stand gekomen en we zouden het ook een eer vinden deze prijs gezamenlijk in ontvangst te nemen.

Campagne

Young Generation, David Robustelli, Venz: “Een paar, voor ons, interessante punten die naar voren gekomen zijn tijdens de ontwikkeling van het project en gedurende de campagne; De campagne is tot stand gekomen door het vertrouwen dat Venz ons gegeven heeft op een voor hen geheel onbekend terrein. Uit de resultaten is gebleken dat de interactie die Venz met de consument aangaat op innovatieve wijze zeer op prijs gesteld wordt. Venz onderscheidt zich hiermee van de concurrentie en biedt tegelijkertijd de consument een unieke ervaring op zeer laagdrempelige wijze. Brandexperience op een hoog niveau zonder dat dit gezien wordt als puur een commerciële actie.

Wij zijn ontzettend blij met de nominatie voor beste campagne site. De Venz campagne is met een relatief laag budget gerealiseerd en is de eerste on-pack augmented reality campagne in Nederland binnen de FMCG markt. De gebruiker betreedt een geheel nieuwe dimensie van wat er met een verpakking in combinatie met online mogelijk is geheel binnen de visie van Venz namelijk, entertainment met de hele familie.

Communities

W3S, ANWB, Martijn van Leen: “We geloven heilig in het concept dat we met de ANWB hebben ontwikkeld. Dankzij dit concept kunnen mensen via social media en  samenrijden.nl aan elkaar gekoppeld worden om samen te rijden. De mensen hoeven elkaar niet te kennen maar worden bijv door overeenkomende bestemmingen gekoppeld. Hierdoor wordt er minder met lege auto’s gereden en is de filedruk lager. De DIA zien wij als een goed moment om dit concept met onze klant te vieren en als we winnen zou dat ons ook kunnen helpen samenrijden.nl onder nog meer medelanders bekend te maken.

Autotrack: “Enrise bedacht en realiseerde een architectuur met een dynamisch eenvoudig aanpasbare front-end, zonder in te hoeven leveren op performance, stabiliteit en betrouwbaarheid. De nieuwe look & feel (van 72dpi.nl) werd geïmplementeerd, en de interactie van zowel de dealers als de bezoekers van AutoTrack.nl werd gestimuleerd en verbeterd.

De DIA awards schenkt Enrise de mogelijkheid om tussen alle toonaangevende internetbureaus AutoTrack.nl te presenteren, en hiermee te laten zien dat deze vooruitstrevende techniek ook gebruikt kan worden om interactieve concepten te ontwikkelen!

...

Verder lezen over Award

De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub

De VakantieDiscounter won ook een van de belangrijkste prijzen, namelijk die voor Populairste Website van het Jaar 2024.

Online22.11.2024

De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

DeepMind, Google’s lab waarin volop met kunstmatige intelligentie wordt geexperimenteerd, is in de prijzen gevallen.

Artificial Intelligence09.10.2024

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen

"Zoals in elke goede game wordt elk mechanisme optimaal gebruikt; de diepgang van de gameplay is geschikt voor zowel strategieliefhebbers als nieuwkomers."

Gaming03.10.2024

De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen

Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt

De Ig Nobelprijzen worden elk jaar vlak voor de echte Nobelprijzen uitgereikt aan wetenschappelijk onderzoek dat verrassend is, origineel en mensen laat lachen.

Nieuws16.09.2024

Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt

8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen

De MTV-awardshow die vaak de tongen losmaakt was gisternacht te zien en dat was weer een kleurrijk geheel. Deze 8 momenten mag je niet missen.

Entertainment12.09.2024

8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen

SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts

Dit is de lijst met producties die voor een Emmy in aanmerking komen. Doe er dus vooral je voordeel mee, sommige van deze producties zijn te vinden op Disney+ en HBO Max.

Entertainment08.09.2024

SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Verder lezen over Interactief

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Nickelodeon en WONDR Experience Amsterdam kondigen vandaag de lancering aan van een nieuw avontuur. De SpongeBob Special, ter ere van het 25-jarig jubileum van de geliefde Nickelodeon-serie. Vanaf 17 oktober kunnen bezoekers in de kleurrijke wereld van Bikinibroek duiken en samen met SpongeBob en zijn vrienden een onvergetelijke onderwaterreis maken.

Events16.09.2024

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken