De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Na een succesvolle editie zullen deze week voor de tweede maal de Dutch Interactive Awards worden uitgereikt. Dit zijn de prijzen voor de crème de la crème van de Nederlandse Interactive Branche in 2010 gelanceerd door Emerce en PIBN. Het enthousiasme vanuit de branche voor deze prijs bleek wel uit de meer dan 140 aangemelde cases. Hiervan heeft de vakjury een selectie gemaakt. Op donderdag 12 mei worden de awards in de Amsterdamse Koepelkerk uitgereikt aan de beste interactieve campagnes van het jaar.
In totaal zullen er 9 awards uitgereikt worden de volgende categorieën: ecommerce, online services, lead generation, intranet, corporate website, recruitment, campagne, brand site en communities.
“Het grote verschil met andere awards is dat bij de Dutch Interactive Awards het om alle soorten websites gaat, en vooral gelet wordt op aspecten die bij een succesvol internetproject aan bod komen: strategie, design en bouw.“
“De interactieve marketingbranche groeit met het jaar en daarnaast groeit de professionaliteit ook. Steeds meer organisaties onderkennen het belang van een goed doordachte strategie om hun doelgroepen te bereiken. Gemakkelijk is dit echter zeker niet. Daarom vonden wij het als Emerce samen met PIBN vorig jaar hoog tijd om een prijs te initieren die het complete scala aan websites onder de loep neemt. De Dutch Interactive Awards worden uitgereikt aan de bedrijven die de cruciale drie-eenheid van strategie, design en bouw succesvol in hun internetproject hebben geïmplementeerd“, aldus Gijs Vroom, uitgever van Emerce. De Dutch Interactive Awards worden tevens ondersteund door branchevereniging IAB, Management Team, Sprout, DutchCowboys, Frankwatching en het Financiele Dagblad.
De Nederlandse interactieve dienstverlening behoort tot de top van de wereld. De Dutch Interactive Awards kijkt naar kwaliteit, effectiviteit en creativiteit. Zowel aan de kant van de opdrachtgever, als aan de kant van het full service internetbureau. Hieronder komen een aantal genomineerden aan het woord over de betreffende campagne / actie en over de DIA awards:
Lead gen
“Niets is inspirerender dan met een gemotiveerd klant-bureau-team aan een succesvolle campagne werken; de Zorgcampagne van FBTO is daar een schoolvoorbeeld van.Een Dutch Interactive Award voor de FBTO-Zorgcampagne zou een prachtige bekroning zijn voor FBTO en LBi.“
NR6, Deborah Knijnenburg, senior consultant: “Het was inspirerend en uitdagend om iets te maken van een niet alledaags onderwerp wat ook niet heel erg ‘leeft’. We zijn blij dat we de opdrachtgever met onze input hebben kunnen inspireren en zien dat dit zich nu ook uitbetaalt in conversie. Een Dutch Interactive Award zou voor hen en ook voor ons een extra beloning zijn dat we een afwijkende keuze ten opzichte van de concurrentie hebben kunnen maken.“
Hans Anton Verschuur, Redhotminute, voor KIA Nederland: “Uitdagend aan KIA is dat het een challenger brand is en lead generation is voor hen erg belangrijk. Ondanks dat we met een Europese klant werken was er ook de ruimte om het marktspecifiek voor Nederland aan te pakken. Dus ons te onderscheiden. We lopen hierin voorop op de andere landen en dat was mooi om met elkaar te ontwikkelen.
We hebben ons project ingediend omdat de DIA verder kijken dan alleen eyecandy, maar ook kijken naar metrics en opbouw. Dat maakt het tot een lovenswaardige prijs. Natuurlijk hopen we dat we winnen; ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat we samen met de klant een goede indruk tijdens de presentatie hebben achtergelaten.“
Online Services
Marc-Paul Brandt, eFocus, voor Van Gansewinkel: “De Dutch Interactive Awards zijn voor ons een goede manier om te toetsen of we vernieuwend en opvallend werk leveren. Voor ons als full service bureau bestonden er namelijk niet eerder prijzen die zich echt op ons soort projecten richten. Andere awards zijn bijvoorbeeld meer campagnematig gericht. Dit project is een erg goede samenwerking met de opdrachtgever tot stand gekomen en we zouden het ook een eer vinden deze prijs gezamenlijk in ontvangst te nemen.“
Campagne
Young Generation, David Robustelli, Venz: “Een paar, voor ons, interessante punten die naar voren gekomen zijn tijdens de ontwikkeling van het project en gedurende de campagne; De campagne is tot stand gekomen door het vertrouwen dat Venz ons gegeven heeft op een voor hen geheel onbekend terrein. Uit de resultaten is gebleken dat de interactie die Venz met de consument aangaat op innovatieve wijze zeer op prijs gesteld wordt. Venz onderscheidt zich hiermee van de concurrentie en biedt tegelijkertijd de consument een unieke ervaring op zeer laagdrempelige wijze. Brandexperience op een hoog niveau zonder dat dit gezien wordt als puur een commerciële actie.
Wij zijn ontzettend blij met de nominatie voor beste campagne site. De Venz campagne is met een relatief laag budget gerealiseerd en is de eerste on-pack augmented reality campagne in Nederland binnen de FMCG markt. De gebruiker betreedt een geheel nieuwe dimensie van wat er met een verpakking in combinatie met online mogelijk is geheel binnen de visie van Venz namelijk, entertainment met de hele familie.“
Communities
W3S, ANWB, Martijn van Leen: “We geloven heilig in het concept dat we met de ANWB hebben ontwikkeld. Dankzij dit concept kunnen mensen via social media en samenrijden.nl aan elkaar gekoppeld worden om samen te rijden. De mensen hoeven elkaar niet te kennen maar worden bijv door overeenkomende bestemmingen gekoppeld. Hierdoor wordt er minder met lege auto’s gereden en is de filedruk lager. De DIA zien wij als een goed moment om dit concept met onze klant te vieren en als we winnen zou dat ons ook kunnen helpen samenrijden.nl onder nog meer medelanders bekend te maken.“
Autotrack: “Enrise bedacht en realiseerde een architectuur met een dynamisch eenvoudig aanpasbare front-end, zonder in te hoeven leveren op performance, stabiliteit en betrouwbaarheid. De nieuwe look & feel (van 72dpi.nl) werd geïmplementeerd, en de interactie van zowel de dealers als de bezoekers van AutoTrack.nl werd gestimuleerd en verbeterd.
De DIA awards schenkt Enrise de mogelijkheid om tussen alle toonaangevende internetbureaus AutoTrack.nl te presenteren, en hiermee te laten zien dat deze vooruitstrevende techniek ook gebruikt kan worden om interactieve concepten te ontwikkelen!“
Verder lezen over Award
Online22.11.2024
De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Gaming03.10.2024
De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen
Nieuws16.09.2024
Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Entertainment08.09.2024
SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Verder lezen over Emerce
Events20.06.2023
Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023
Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de BeneluxOnline06.02.2018
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!
Events21.05.2015
Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook
Events15.04.2015
Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback
Events15.04.2015
Het tijdperk van digitale verleiding
Events26.11.2014
Emerce Engage 11 december in Amsterdam
Events14.06.2014
Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger
Events27.11.2013
Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact
Verder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019