Events14.04.2011

Emerce Conversion: D-Reizen een nieuwe website en multichannel werken


emerce-conversion-d-reizen-een-nieuwe-we.jpg
emerce-conversion-d-reizen-een-nieuwe-we.jpg

Frans van der Werff van D-Reizen hield een presentatie over het feit dat een optimale website geen garantie is voor conversies. Dit is hoogstwaarschijnlijk het probleem waar veel online marketeers tegenaan lopen en Frans gaf een beeld van de situatie bij D-Reizen.

D-Reizen is een traditionele organisatie die, naast de fysieke winkels en contact centers uiteraard ook online actief is om conversies te realiseren. In 1999 lanceerde D-Reizen al de eerste boekbare website en na enkele andere versies liep men vast met de website van dat moment ivm de structuur, CMS en flexibiliteit. Ruim een jaar geleden is de nieuwe website gelanceerd. Hierbij is de klant/bezoeker centraal gesteld.

De website is opgebouwd vanuit 3 pijlers:

  1. Zoeken en boeken;
  2. Beoordeling en beleving;
  3. Service en ervaring.
Op het moment van lanceren bood D-Reizen alleen een zoekmachine in de header om de bezoekers te laten surfen, maar dat bleek niet voldoende te zijn. Een ‘standaard’ als een formeel navigatiemenu met termen als “vakanties”, “vliegtickets”, etc. bleek toch nodig en gewenst is er later aan toegevoegd.
Waar men tevens tegenaan liep, was het organiseren van de enorme hoeveelheid analytische data die werd gegenereerd. Het bleek dat een fulltime analyticus nodig was om orde te scheppen in de beschikbare data.
Testen en tweaken is een belangrijk ongoing proces, want de bezoeker geeft d.m.v. het gedrag aan wat wél of niet werkt. Ongoing tweaken van de website heeft al een aantal keer voor goede resultaten gezorgd.
Uiteindelijk heeft een multichannel inzet ervoor gezorgd dat offline en online beter met elkaar samenwerken en gezamenlijk ervoor zorgen dat er een conversie plaatsvindt. De klant is binnen en of dat nu via offline of online komt, maakt op dat moment niet zoveel uit. Dat wordt bijvoorbeeld gedaan door een chatmogelijkheid aan te bieden op de website. De chat wordt gevuld door D-Reizen medewerkers van de fysieke winkels die even niets te doen hebben. Zij kunnen de webbezoeker direct helpen en uiteindelijk tot een conversie brengen of bij de fysieke winkel uit te nodigen.
Learnings van D-Reizen in dit proces:
  • Goede interactie onontbeerlijk, maar niet de enige succesfactor;
  • Denk cross channel, betrek je organisatie;
  • Maak internet echt leading;
  • Investeer in vertrouwen;
  • Durf keuzes te maken.
Frans heeft een leuke presentatie neergezet waarbij hij duidelijk maakte dat het voor organisaties die offline en online actief zijn belangrijk is cross channel te werken. Ik kan mij heel goed voorstellen dat, dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Het vergt investeringen, maar ook commitment tussen offline (traditionele) en online is erg belangrijk om succesvol te zijn.
Jeffrey Bleijendaal

Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.

...

Verder lezen over Crossmedia

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk

Verder lezen over Website

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Online poker is groot, maar voor zowel pro’s als recreatieve spelers wordt het een stuk minder leuk en interessant met AI erbij.

Online23.09.2024

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

In het digitale tijdperk kan het bouwen van een effectieve website een uitdaging zijn. Dit artikel belicht veelgemaakte fouten tijdens het ontwikkelen van websites en biedt oplossingen om ze te vermijden.

Online29.04.2024

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen