Events10.11.2010

Online Video Summit 2010


online-video-summit-2010.jpg
online-video-summit-2010.jpg

The transformation of the online species, the rise of the video generation.

Ook Ted curator Chris Anderson is ervan overtuigd, als organisatie kun je online video als communicatie-instrument beter niet links laten liggen. Zet jouw bedrijf online video al in als communicatie, marketing, reclame of verdien-instrument, gaan jullie hiermee binnenkort van start of oriënteren jullie je momenteel nog? Op dinsdag 7 december aanstaande vindt de Online Video Summit 2010 plaats in de Westerunie te Amsterdam, nu de 2e editie en wederom georganiseerd door Waddameeting i.s.m. de taskforce Online Video Advertising van IAB Nederland.

Inzichten, ervaringen en resultaten worden gedeeld door zo’n 15 sprekers uit binnen- en buitenland van onder meer Jet-Stream, ABN AMRO, GoViral, KPN, Reelseo, IAB, Tremor Media, Sapa Pana Travel, Abouthorses TV, SuperHeroes, Rabobank, Oncology TV, Sport 1, Consumentenbond en Kia Motors.

Hoe gebruiken bedrijven als ABN AMRO, Rabobank en Kia Motors ieder op hun eigen manier online video om hun doelgroep te bereiken? Hoe effectief is het ten opzichte van de andere kanalen en wat zijn de belangrijkste lessen en opgedane inzichten? Hoe realiseer je kostenefficiënt waardevolle video-content en hoe integreer je de kennis en activiteiten aangaande ‘online video‘ optimaal binnen je eigen (marketing-communicatie) organisatie?

Naast deze organisaties, zullen ook sprekers van Reelseo (US) en GoViral (UK) uitgebreid ingaan op online video als marketing en communicatie-instrument. Belangrijke vragen die zij beantwoorden zijn onder meer: hoe genereren wij het gewenste bereik voor onze video’s, wat is de rol van social media hierbij en hoe optimaliseer je de vindbaarheid van de eigen video content?

Ook alle ‘need-to-know’ aspecten van online video advertising komen natuurlijk ruimschoots aan bod op deze dag. Adverteerders schijnen in hun nopjes te zijn met deze nieuwe advertentie-vorm, getuige de zeer sterke groei die zij -ook in Nederland- doormaakt.

Sprekers over ontwikkelingen, ervaringen en resultaten ten aanzien van online video advertising komen van organisaties als KPN, IAB Nederland, Tremor Media (2e netwerk in de VS), Superheroes, maar ook bijvoorbeeld van een kleine niche speler als Sapa Pana Travel, die tailor made reizen aanbiedt naar Zuid Amerika en sinds dit jaar experimenteert met video advertising op YouTube. De ‘ins & outs’ van verschillende online video verdien-modellen worden eveneens uitvoerig belicht op deze dag door sprekers van organisaties als Sport 1, Abouthorses TV, Oncology TV en Consumentenbond.

Benut deze dag om de mogelijkheden van online video voor jouw organisatie in kaart te brengen en te kunnen realiseren!

Registreer je nu en profiteer naast de 100 euro early bird korting (tot maandag aanstaande) nog van 100 euro extra korting door gebruik te maken van deze code: DCGO (vul deze in bij ‘promocode’ op de registratiesite). Zie www.onlinevideosummit2010.com voor alle informatie en registratie.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Online Video

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

Spotify gaat creators betalen voor de videocontent die ze maken. Spotify richt hiermee zijn pijlen op videoplatforms als YouTube en TikTok.

Video15.11.2024

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

Iedereen trapt er wel eens in, een TikTok-video met een lange build-up, die vervolgens nooit eindigt. Ja, er zou een 2e deel zijn: niet dus.

Video01.11.2024

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Zeker Zoom Workplace is een wereld van verschil en lijkt door allerlei integraties steeds meer op Google’s en Microsofts samenwerksuites.

Online09.10.2024

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Meta heeft een nieuwe tool onthuld die direct de strijd aan lijkt te gaan met Sora van OpenAI. Het gaat om Movie Gen.

Artificial Intelligence04.10.2024

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts