Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Game in the City zit er weer aan te komen. Voor het event dat plaats zal vinden in Amersfoort is inmiddels de eerste keynote spreker bekend gemaakt en dat is Christian Godorr, de hoogst verantwoordelijke gameontwerper bij BigPoint, een van de meest succesvolle gamesbedrijven ter wereld.
De games van Godorr, de zogenaamde MMO’s (Massively Multiplayer Online-games), worden door miljoenen mensen tegelijk online gespeeld. Bigpoint is gespecialiseerd in dit soort games, die via de internetbrowser te spelen zijn. Tijdens zijn toespraak op Game in the City spreekt de ontwikkelaar specifiek over de invloed van internet op het ontwerpen van games. Verder laat hij zien dat er ook mobiel steeds meer online wordt gespeeld met bijvoorbeeld iPhone en iPad.
Het thema van deze derde Game in the City is Revolution/Evolution. De gamesindustrie gaat door een turbulente en opwindende periode. Nieuwe manieren van gamen zijn onder invloed van de Nintendo Wii doorgebroken en verfijnd in de nieuwe besturingstechieken van Sony (PlayStation Move) en Microsoft (Xbox Kinect).
Verder lijkt ook de opmars van 3D games niet te stuiten met 3DTV’s en binnenkort de 3DS, de nieuwe handheld van Nintendo. Sony is de drijvende kracht achter 3D gamen op TV. De Japanse electronicagigant zet hier met 3DTV en 3D-games op de PS3 hoog op in. Op Game in the City laat Sony meer zien van de vele mogelijkheden van deze toepassing.
En ook nieuwe mobiele gamesplatformen winnen snel aan populariteit. Denk daarbij aan iPhone/iPod Touch en iPad, of toestellen die draaien op het populaire besturingssysteem Android. Ook op de BlackBerry, bij uitstek een zakelijke smartphone, kan steeds beter gespeeld worden. Daarbij verandert de wijze waarop games aangeschaft worden ingrijpend. Digitale verkopen evenaren al bijna de traditionele games in een doosje uit de winkel.
Game in the City speelt in op die snel veranderende markt met een gevarieerd programma met nationale en internationale sprekers. Dit jaar zijn er op de eerste dag vier subthema’s: Marketing, Duurzaamheid, Business Cases Serious Games en CrossMedia. De tweede dag staat weer in het teken van masterclasses voor jonge professionals en studenten, gecombineerd met een grote career fair.