Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Tijdens het co-creation event was een van de leukste workshops die van Lions, Syntens en Codeglue. Met als titel ‘App in a day: Co-creating an iPhone App‘.
Met een man of 15 was het de bedoeling dat we binnen een uur een iPhone App gingen bedenken en uitwerken. Het idee was een App te ontwikkelen bestemd voor goede doelen waarmee micro-donaties gemaakt kunnen worden. Begonnen werd er met een brainstorm sessie (zie foto) waarbij alle ideeen opgeschreven werden. Het was aan ‘de groep’ te bedenken hoe we de App aan de man gaan krijgen, welke functies er in moeten zitten en hoe gebruikers de App zullen blijven gebruiken.
Nadat alle ideeen opgeschreven waren kreeg iedereen de mogelijkheid te stemmen op de in zijn ogen 3 beste ideeen. Onder andere ‘A good deed A day’, een game, een soort leaderboard, een nieuwsfeed van de goede doelen die jij support, enz. werden gezien als een must-have voor deze ‘Charity Ville‘ iPhone App.
Vervolgens waren er nog 10 minuten om een interaction design in elkaar te zetten. Maar na dit korte uurtje werden de programmeurs aan de slag gezet en hadden ze welgeteld 4 uur de tijd om een App te ontwikkelen.
Tegen het einde van het event werd de App gepresenteerd, beeldmateriaal en screenshots hiervan volgen nog.
De App die ontwikkeld is wordt nog niet uitgebracht, het is een start, er staan nog heel wat goede ideeen op papier die in de 4 uur programmeren niet uitgewerkt konden worden. De App zal dus nog verder ‘improved’ worden.
Ongeveer de helft van alle aanwezigen waren van mening dat de App zoals gepresenteerd gewoon al uitgebracht kan worden. En daarmee lijkt de doelstelling toch behaald! Co-creating an iPhone App in a Day!!
Verder lezen over Co Creation
Marketing13.07.2020
Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!
Nieuws27.02.2016
29 Februari, wat doen we met die dag extra?
10 Tips voor een geslaagde schrikkeldagMarketing31.10.2012
Pepsi door social branding populairder dan Obama
Online18.09.2012
McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s
Social Media31.05.2011
Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?
Online21.05.2011
‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’
Marketing16.02.2011
“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011
Events03.02.2011