Events21.09.2010

Programma Co-Creation Event biedt inspiratie en innovatie


programma-co-creation-event-biedt-inspir.jpg
programma-co-creation-event-biedt-inspir.jpg

Op 29 september 2010 vindt op de High Tech Campus in Eindhoven het Co-Creation Event 2010 plaats.

Dit eendaagse evenement is bedoeld voor marketeers, innovatiemanagers, productontwikkelaars en voor iedereen die zich bezig houdt met klantgerichte innovatie. Het evenement is voor organisaties dè kans om de mogelijkheden van co-creatie te verkennen en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied te volgen. Het programma van het evenement is inmiddels rond. Remy Brinkhorst, voorzitter van de event commissie, over het programma: “De organisatie streeft uiteraard naar een goede balans in het programma, dat zowel voor de beginner als de ervaren co-creator interessant is.

De dag begint met een keynote van Nick Coates, Research Director bij Promise, die een overzicht zal geven van verleden, heden en toekomst van co-creatie. Vervolgens kan de deelnemer in 4 rondes van workshops de verdieping in gaan. De dag wordt afgesloten met een keynote van René Jansen van Winkwaves, die met zijn visie op co-creatie stof tot nadenken zal geven.

De deelnemers hebben keuze uit meer dan 20 workshops, die door verschillende organisaties worden verzorgd, zoals Philips & MetaClue, Waag Society, Cre-Aid, Board of Innovation, Centraal Beheer Achmea, Experience Economy, Louwers Advocaten, Ambtenaar 2.0 en vele anderen. Thema’s van de workshops zijn typische co-creatie vraagstukken, zoals welke co-creatie strategie past bij mijn organisatie, hoe start en onderhoud ik een community, hoe om te gaan met intellectual property en wat is het business model van co-creatie?

Co-creatie wordt ook in de praktijk gebracht op het event. Tijdens een workshop, gefaciliteerd door Syntens, wordt door middel van co-creatie met de deelnemers een iPhone app vormgegeven. Opdrachtgever Lions wil deze app gaan inzetten om geld in te zamelen voor goede doelen. Tijdens het event wordt de app ontwikkeld en aan het einde van de dag wordt het resultaat getoond.

Verder wordt ook de Co-Creation Association (CCA) officieel gelanceerd. De CCA, organisator van het event, is ontstaan door een groep professionals met een passie voor co-creatie, die ervan overtuigd zijn dat organisaties niet meer om co-creatie heen kunnen: “het is de toekomst van innovatie.

...

Verder lezen over Co Creation

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële kla...

Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associati...

Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models

Verder lezen over Redesignme

Redesignme lanceert community research tool

Na meer dan 8 maanden ontwikkeling lanceerde Redesignme afgelopen week een nieuwe tool ontwikkeld voor het houden van online marktonderzoek door bedrijven en bureaus. De tool heet Ideations2 en bundelt 5 jaar ervaring op...

Online12.05.2012

Redesignme lanceert community research tool

Redesignme introduceert partnerprogramma

Vandaag heeft Redesignme haar partnerprogramma gelanceerd. In 4 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in het bedenken en ontwikkelen van tools voor crowdsourcing, co-creatie en community onderzo...

Online14.10.2011

Redesignme introduceert partnerprogramma

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

RedesignMe.com geredesigned

RedesignMe.com is een van de plekken voor bedrijven om in contact te komen met creatieve geesten om originele, innovatieve ideeën te verzamelen voor nieuwe producten en diensten.De website heeft nu een nog betere aan...

Online12.10.2010

RedesignMe.com geredesigned

RedesignMe lanceert dienst voor bedrijf en freelancer

Vorige week donderdag introduceerde RedesignMe haar nieuwe dienst "RedesignMe Live!". De dienst werd die dag aan een select gezelschap van marketeers en innovatie-experts gepresenteerd in Hotel Allicht in Eindhoven. "Red...

Online29.06.2010

RedesignMe lanceert dienst voor bedrijf en freelancer

Private Co-Creation portals

RedesignMe, het bedrijf dat consumenten via internet producten laat (door)ontwikkelen voor o.a. Pickwick en Mora, introduceert een nieuwe dienst: De private co-creation portal. Via deze portals kunnen bedrijven hun eigen...

Online11.09.2009

Private Co-Creation portals

CreatAd & RedesignMe

Na de eerste keynote speakers en de panneldiscussie waren ook nog een aantal workshops te bezoeken tijdens het Co-Creation event. Gekozen kon er worden uit:* Ideavents "How to Implement Open Innovation"* CreatAd "Adverti...

Events25.06.2009

CreatAd & RedesignMe

“Consument ontwerpt voor fabrikant via Web 2.0”

Consumenten worden beloond om met fabrikanten mee te denken over het ontwerp van hun producten. Dit via de innovatieve website www.RedesignMe.com, een Nederlandse vinding. Eind vorig jaar lanceerde het bedrijf RedesignMe...

Media22.07.2008

“Consument ontwerpt voor fabrikant via Web 2.0”