De sfeervolle Koepel-kerk aan de Amsterdamse Singel was gisteren het toneel voor de Dutch Interactive Awards 2010. Het was de eerste keer dat Emerce en Platform Bureaus Internet Nederland deze prijzen uitreikte. In een land en een vakgebied dat zowat omkomt in de prijzen, hebben de mensen achter de DIA’s toch nog 9 categorieëen gevonden waarin prachtwerk onderbelicht blijft. Dat werk werd gisteren in een electronisch zonnetje gezet.
Terwijl journalist Frénk van der Linden de avond olijk aan elkaar kletste, prikte de genomineerden en andere genodigden een lekker vorkje. Hoewel de avond een strak programma had, werd er regelmatig gedegen onthaast en was er ruim de tijd om met de andere gasten bij te praten.
Bijna 4 uur, 4 gangen en 5 uitreikingsrondes verder bleven er 9 winnaars over. Zoals gezegd waren de categorieën enigzins afwijkend, waardoor er wellicht veel relatief onbekend werk tussen de genomineerden te vinden was. Hoewel er gedurende de avond helaas niet veel werd getoond van de cases, zijn de beschrijvingen op de website meer dan duidelijk.
Een totaal overzicht van alle winnaars:
Categorie eCommerce
Mirabeau met de electronic booking tool voor KLM.nl (casebeschrijving)
Categorie Online Services
Tam Tam met de site Oxxio.nl (casebeschrijving)
Categorie Lead generation
Info.nl met de site van SNS Bank (casebeschrijving)
Categorie Intranet
Innovation Factory met Achmea (casebeschrijving)
Categorie Corporate site
Evident met de site van Hogeschool Utrecht (casebeschrijving)
Categorie Recruitment
Case-builders met de site Kiesjewerkgever.nl (casebeschrijving)
Categorie Campagnesite
Zicht Online met de site Kröller-Müller Museum (casebeschrijving)
Categorie Brand-site
Virtual Affairs met de site Heineken.nl (casebeschrijving)
Categorie Communities
Websdesign internet communicatie met de site Fedde le Grand (casebeschrijving)
Meer informatie kun je terugvinden op de website van de Dutch Interactive Awards.