Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.
Events28.04.2010
Starting-up the Next Web (deel 2)
We zijn alweer hard op weg in het middagprogramma van the Next Web 2010 dag 2. De tweede set startups in de PayPal X challenge mogen zich presenteren aan de jury. Voor deze sessie zijn onder andere Pip.io en 22tracks op het podium te vinden.
Fashiolista shop share and show. Is de eerste startup die zichzelf lanceert op the Next Web. Het is alleen voor de vrouwelijke doelgroep. De shopping jungle moet overwonnen met en aldus deze site. Het shoppen voor fashion, inspiratie vinden en je eigen look delen is de basis. De gebruikers van de site bouwen samen de voorkeuren op in alle kledingonderdelen die worden gepromoot vanuit de sites van verschillende merken in de kleding industrie.
Pip.io komt als tweede startup op het podium. Een (relatief) nieuw social netwerk. Aldus Pip.io staat en valt een goed netwerk door de openheid maar ook geslotenheid van informatie rondom de interactie tussen gebruikers. Niet iedereen hoeft altijd alles te zien van jouw interactie.Facebook is een voorbeeld waar alles open is en juist die openheid wil men beheersen in dit Pip.io netwerk.
22tracks is de derde startup in beeld van het middagprograma. Muziek wordt (uitgekozen en) gedeeld door experts in een stream vorm. In een online winkel kunnen de nummers vervolgens worden gekocht. Na 1 maand vervallen de nummers ven verschijnen nieuwe. Buma.Stemra is enthousiast over deze startup wat iig de rechten problemen die veel van deze diensten lastig maken wegnemen. Met 6 miljoen tracks afgespeeld en een gemiddelde tijd van 42 minuten op de site zijn er iig veel mogelijkheden om met gebruikers te interacteren als merk/adverteerders. Heineken wordt genoemd als bedrijf waarmee wordt gesproken over deze mogelijkheden realiteit te laten worden. Met my22 kan iedere gebruiker zijn/haar eigen muziekvoorkeur delen.
English Attack leert iedereen in de wereld engels. Men bedient een grote groep mensen die online entertainment belangrijk vinden. Ze zijn niet perse makkelijke gebruikers en hebben veel wensen. De grootste doelgroep van mensen die engels willen leren is daarmee een moeilijke maar wel lucratieve groep om mee te werken. Door interactieve content met veel “fun” factor probeert men de saaie lessen in de juiste, aansprekende vorm aan te bieden. Het concept is ontstaan begin 2009 en vandaag is de gesloten beta een feit. Inschrijven voor deelname kan op de site.
Fits.me probeert het grootste probleem rondom online shopping voor kleding op te lossen. Met name de formaten van jouw lichaam en de maten van kledingstukken moeten matchen. Fits.me zegt met het inzetten van een “virtuele matenmodel” gebaseerd op jouw lichaam meer online te kunnen verkopen. Het product is vooral gericht op retailers. Men zegt een aanzienlijke verhoging van omzet en 20-30 procent lager terugzendingen op basis van verkeerd ingeschatte maten.
Next2news brengt adverteermogelijkheden gebaseerd op de juiste context voor de boodschap. Door het aanbieden van verschillende vormen van adverteren wordt de context gedreven dienst verspreid. Er is een partnerprogramma en er wordt gewerkt aan diverse integraties(oa op basis van wordpress). Doelgroep zijn met name contentdiensten zoals nieuwssites etc.
Verder lezen over The Next Web
Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie
DC blogger-vlogger Patrick Petersen interviewt Sam Feldt tijdens de TNW 2021 editie. Deze hybride editie van The Next Web vond in het ‘Taets Art and Event Park’ in Amsterdam plaats. Sam Feldt Sam Feldt (Boxtel, 1993...
Video12.10.2021
Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie
Angst voor tech? Wat een onzin!
Tech is al lang geen losstaande sector meer; het is verweven in iedere branche en ieder proces. Tech vormt de basis voor verandering en innovatie. Nu is de vraag: waar gaat het heen? Wat is de invloed van tech in de toek...
Technology07.06.2018
Angst voor tech? Wat een onzin!
Hoe je van een native contentsamenwerking een overdonderend succes maakt
ABN AMRO viel in de prijzen bij het jaarlijkse Grand Prix Content Marketing met onder andere awards voor Beste Effectiviteit, Beste Vernieuwing en een Zilveren Award voor Employer Brand. Hierbij het verhaal achter deze a...
Marketing17.11.2017
Hoe je van een native contentsamenwerking een overdonderend succes maakt
Tot diep in de nacht zwoegen voor een verbonden brievenbus
Echte ‘Techies’ smullen van hackathons, daarom kan the The Next Web Conference dan ook niet achterblijven. Tijdens dit event vond een 36-urige Hackathon plaats waar je als developer bij moest zijn, met uitdagingen ro...
Events04.06.2016
Tot diep in de nacht zwoegen voor een verbonden brievenbus
Tiqets uitgeroepen tot snelst groeiende startup van Nederland
The Next Web heeft samen Ayden gisteravond op Tech5 Nederland bekend gemaakt dat Tiqets, een innovatief ticketing platform waarmee reizigers al hun toegangstickets kunnen vinden, boeken en gebruiken, de snelst groeiende...
Startups25.03.2016
Tiqets uitgeroepen tot snelst groeiende startup van Nederland
Eerste website ooit live op een echte NeXT Cube in Sneek
Het klinkt een beetje als een pr-stunt, en dat is het dan ook, een beetje, maar wel een hele leuke: 'de eerste website ooit te bewonderen in Sneek'. Huh? De eerste webpagina ooit, op de eerste website die Tim Berners L...
Technology16.03.2016
Eerste website ooit live op een echte NeXT Cube in Sneek
De eerste webpagina ooit, op de eerste website die Tim Berners Lee schreef en via de eerste webbrowser ooit gepubliceerd2016: Grootste editie van The Next Web Conference ooit! Eerste sprekers al bekend.
Volgend jaar staat de grootste editie ooit van The Next Web Conference in Amsterdam op het programma. De verwachting is dat er 20.000 bezoekers en 500 startups in Amsterdam te vinden zijn, verdeeld over 5 dagen vol fun,...
Events29.09.2015
2016: Grootste editie van The Next Web Conference ooit! Eerste sprekers al bekend.
500 startups, 140+ workshops & een eigen muziek festival.TNW Conference eert tech veteranen met de Lifetime Achievement Award
Vandaag ontvangen Neelie Kroes; voormalig Europees commissaris voor de Digitale Agenda en Werner Vogels; CTO van Amazon.com, beide de Technology Lifetime Achievement Award. Ze krijgen deze award ter erkenning van hun imp...
Technology23.04.2015