Events25.09.2009

Layar wint €75k met Vodafone Mobile Clicks


layar-wint-75k-met-vodafone-mobile-click.jpg
layar-wint-75k-met-vodafone-mobile-click.jpg

In een drukke ‘Western Union’ was een van de laatste picnic activiteiten de Vodafone Mobile Clicks competitie. De spanning was voelbaar bij  de verschillende deelnemers maar de jury gaf zojuist de verlossende woorden: Layar wint Vodafone Mobile Clicks en neemt €75.000,- euro mee. De tweede prijs van €50.000 ging naar Mobypicture.

De winnaar van de open public vote was: Layar.
De closed public vote onder leden van Mobile Monday was wederom: Layar.

Layar – een browser die gebruikt maakt van ‘augmented reality’, waardoor gebruikers door de camera van hun mobiele telefoon kunnen zien welke bedrijven en services zich om hen heen bevinden.

Het oordeel van de jury: Het juiste concept op het juiste moment. Niemand heeft enig idee wat augmented reality is maar jullie laten het ons zien. Meer focus is de tip die we meegeven. Aansluiting zoeken bij normale browsers is een interessante optie. €75.000 naar Layar.

MobyPicture – een dienst die het mogelijk maakt met een druk op de knop vanaf de mobiele telefoon foto’s, video’s en audio met vrienden te delen op social network sites als Hyves, Facebook, YouTube en Twitter.

Het oordeel van de jury: De kritsche massa en open aanpak van partnering zijn de speciale punten die de jury wilde prijzen. €50.000,- gaat naar Mathys!

Woobius – een applicatie die bouwers helpt om makkelijk problemen in de bouwput met architecten en andere kantoormedewerkers te kunnen delen. Door op gemaakte foto’s te kunnen tekenen en schrijven kan er efficient worden gecommuniceerd over problemen en onduidelijkheden.

Het oordeel van de jury: Een unieke deelnemer omdat het een B2B applicatie is. Ook was de jury erg te spreken over de focus van de deelnemers. Het management team en de energie van het teamwas te prijzen. De uitdaging is volgens de jury het vinden van andere industrien om de applicatie in uit te rollen. €25.000,- voor Woobius!

De runners-up verdienden helaas slechts lovende woorden:
MyNameIsE – een dienst die het verbinden van mensen on- en offline faciliteert door hun profielen op diverse sociale netwerken – zoals Facebook, Linkedin en Twitter – op één plek te verzamelen. Vervolgens kunnen deze in real life gedeeld worden via een mobiele telefoon of een speciaal apparaatje, The Connector.

Rummble – een dienst die je helpt om gave plaatsen in je omgeving te kunnen delen en vinden. Ze noemen zichzelf een kruising tussen local search, social discovery en een persoonlijk recommender systeem.

Audioboo – Een audioblogging applicatie die je helpt audio op te nemen en te delen met ‘de wereld’. Titels, tekst geolocatie en foto’s kunnen aan de audiobestanden worden toegevoegd. Het heeft wel wat weg van gesproken twitter: de berichten zijn maximaal drie minuten lang en je kunt andermans audio luisteren.

Uitgebreide post over de drie Nederlandse finalsten: http://www.dutchcowboys.nl/events/17483

...

Verder lezen over Layar

In samenwerking met Layar is de eerste interactieve Playboy beschikbaar

Layar heeft vandaag bekend gemaakt dat ook de Playboy zijn meest recente uitgave verrijkt heeft met digitale content. Met de verkiezing van Playmate van het Jaar voor de deur een mooie gelegenheid om deze 'nieuwe techn...

Online05.02.2013

In samenwerking met Layar is de eerste interactieve Playboy beschikbaar

Mobiele inspirator: Raimo van der Klein [interview]

Raimo is een passievolle man met hart voor mobiel. Vanuit zijn werk voor KPN en Nokia groeide hij door via mede-initiator van Mobile Monday Amsterdam naar zelfstandig ondernemerschap. De meesten kennen hem als CEO van zi...

Mobile08.01.2013

Mobiele inspirator: Raimo van der Klein [interview]

Layar app richting 1 miljoen downloads per maand

Vandaag is in Amsterdam, Layar's “Activeer Print” seminar, waar media en mensen van de uitgeverswereld aanwezig zijn om meer te leren over Layar en interactive print. CEO, Quintin Schevernels, deelde wat interessa...

Mobile11.07.2012

Layar app richting 1 miljoen downloads per maand

Bol.com gaat samenwerking aan met Layar

Bol.com heeft deze week bekend gemaakt een volgende stap in online winkelen te maken met de introductie van een eigen layer in de bestaande Layar-app. Hierdoor zijn nu al 25.000 boeken, dvd’s en Blu-ray’s te bestel...

Online15.06.2012

Bol.com gaat samenwerking aan met Layar

Layar Creator brengt de kracht van interactieve print binnen ieders handbereik

Webgebaseerde applicatie blaast de uitgeverswereld nieuw leven in met digitale interactie in traditionele print.Layar Creator brengt de kracht van interactieve print binnen ieders handbereikWebgebaseerde applicatie blaas...

Mobile06.06.2012

Layar Creator brengt de kracht van interactieve print binnen ieders handbereik

Layar en Vtwonen komen met mobiele commerciële innovatie

Het jaarlijkse extra vtwonen tijdschrift Magalogue maakt dit jaar voor het eerst de koppeling met mobiel. Door een Layar verrijking kunnen lezers met een iPhone of Android toestel vtwonen producten op hun mobiel bekijken...

Mobile17.04.2012

Layar en Vtwonen komen met mobiele commerciële innovatie

Stripboek Eppo verrijkt met Layar technologie

Tijdens het druk bezochte 14e Senefelder Misset Seminar op 29 maart maakte Erik Ernens, commercieel directeur van Senefelder Misset, bekend te gaan samenwerken met Layar op het gebied van Augmented Reality. Senefelder Mi...

Online02.04.2012

Stripboek Eppo verrijkt met Layar technologie

PostNL maakt papier interactief met Layar

"Er is post!" is een van de grootste uitgaves die wordt verspreid in Nederland. Dit voorjaarsnummer, met een oplage van 6 miljoen, staat in het teken van "contact". In dit nummer zijn er voor de lezer digitale extras toe...

Online27.03.2012

PostNL maakt papier interactief met Layar

Verder lezen over Vodafone

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

Er doen meer dan 45.000 mensen mee met de Vierdaagse qua wandelen, maar door de Vierdaagse-feesten is het nog veel drukker in de stad Nijmegen.

Technology15.07.2024

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

VodafoneZiggo heeft in de recente frequentieveiling nieuw spectrum verworven om aan haar netwerk toe te voegen. Tijdens de veiling is 100MHz bemachtigd in de 3,5GHz band. Dit stelt het telecombedrijf in staat om het bestaande netwerk nog verder door te ontwikkelen en te versterken. VodafoneZiggo is erg tevreden met de uitkomst van de veiling. VodafoneZiggo betaalt € 57,5 miljoen euro voor deze spectrumvergunning, die loopt tot 2040. 

Mobile02.07.2024

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Als eerste provider in Europa heeft Vodafone, samen met chipmaker Qualcomm en smartphone fabrikant Xiaomi, een nieuwe, snellere 5G-uplingtechnologie getest. De drie partijen zijn er in geslaagd om op het standalone (SA)...

Mobile22.01.2024

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Het Nederlandse 3D-printbedrijf Aectual heeft voor haar innovaties in de markt het Fit for the Future-certificaat ontvangen. Deze status verdient het bedrijf voor het met 3D-printers omzetten van afval in designs voor in...

DC Business04.01.2024

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

Terwijl concurrenten KPN, Odido (voorheen T-Mobile) en Delta zich bijna te pletter graven om voor 2026 meer dan driekwart van Nederland op glasvezel aan te sluiten, blijft de grootste kabelprovider van ons land, Vodafone...

Online02.11.2023

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonnees
Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Vodafone heeft vandaag, als laatste van de drie grote providers, ook een eSIM abonnement gelanceerd, speciaal voor de Apple Watch. Met Vodafone OneNumber kunnen klanten met een Apple Watch vanaf Series 4, uiteraard in de...

Gadgets31.10.2023

Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Als laatste van de drie Nederlandse mobiele providers
Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Jarenlang was Ziggo, en nu VodafoneZiggo in grote delen van Nederland zo ongeveer de alleenheerser op de breedbandmarkt. Wilde je écht snel internet, dan was de kabel feitelijk de enige serieuze optie. Ook ADSL kon dest...

Nieuws26.07.2023

Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies