De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Op dinsdag 17 juni 2008 vond het eerste Mediapark Jaarcongres plaats en de bijeenkomst was een groot succes! Met meer dan 600 ingeschreven deelnemers, interactieve ontbijtsessies, topsprekers, en interessante video reportages bood de dag een prachtig overzicht van de belangrijkste crossmedia ontwikkelingen in Nederland.
Het Mediapark Jaarcongres is een not-for-profit initiatief van het iMMovator Cross Media Netwerk en de Media Academie. Een eventueel surplus aan recettes gaat naar een goed doel. In de 2008 editie was dit “Leer lezen met Nijntje”, een stichting die bibliotheken bouwt in Afrika. Het congres werd toen gesteund door 22 netwerk- en mediapartners uit alle sectoren van de (oude en nieuwe) media industrie.
Voor de 2009 editie ziet het programma er als volgt uit:
Ontbijtsessies
De dag start met een serie exclusieve ronde tafel bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten vinden plaats op de Media Academie.
Congres
Het congres zelf vindt plaats in Studio 21. Topsprekers uit Nederland en daarbuiten zullen belangrijke ontwikkelingen toelichten op het gebied van ‘cross media’.
Mini-Documentaires
Het Mediapark Jaarcongres biedt een jaarlijkse ‘update’ van ontwikkelingen in de sector aan de hand van een serie korte ‘mini-documentaires’ gemaakt door studenten van de Media Academie.
Toekomst scenario’s
Tijdens het MPJC09 zullen de toekomst scenario’s uit het project ‘Het Medialandschap van 2015’ gepresenteerd worden, en zal het publiek ook een rol krijgen in het nadenken over de toekomst. Dit project is gebaseerd op interviews met een groot aantal Nederlandse media ondernemers.
Start up Competitie
Onderdeel van het congres is een publieke wedstrijd tussen cross mediale start-ups, die hun concept voorleggen aan investeerders.
Talkshow
Het Mediapark Jaarcongres wordt afgesloten met een inspirerende talkshow, gevolgd door een netwerkborrel.
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022