Begin deze week sloot de inzendtermijn voor de SpinAwards 2008. De belangstelling blijkt in deze recessieperiode onverminderd groot. Met maar liefst 432 inzendingen blijft het aantal ingezonden cases slechts een fractie onder het recordaantal van vorig jaar (444 inzendingen).
Volgens bestuursvoorzitter Stephan Fellinger een positieve ontwikkeling, omdat het meer dan ooit van belang is om je door middel van creativiteit te onderscheiden.
De meeste inzendingen vallen dit jaar in de categorieën ‘Beste online campagne’ (86 inzendingen) en ‘Beste crossmedia concept’ (86 inzendingen). Kort daarop volgt ‘Beste website concept’ (55 inzendingen).
Laatstgenoemde was vorig jaar de meest populaire categorie. De Special SpinAwards categorieën ontlopen elkaar niet veel dit jaar. De meeste inzendingen werden bij ‘Beste design’ ondergebracht met 39 cases en bij ‘Beste innovatie’ met 38 cases. Een compleet overzicht van het ingezonden werk is te vinden op de website.
“De tegenwind in de huidige economie levert een interessant resultaat op. Sommige organisaties grijpen weer terug naar oude manieren van werken en communiceren. Een steeds groter wordende groep ziet echter het huidige klimaat juist als een perfect moment om het roer volledig om te gooien. Beide groepen willen we graag inspireren met het beste werk van de SpinAwards.” Aldus Stephan Fellinger.
De komende weken gaan de vakjury’s zich buigen over alle inzendingen. Van 17 tot 19 maart 2009 krijgen de genomineerden de kans om hun cases aan de jury te presenteren tijdens de SpinAwards Inspiration Days.
De winnaars worden vervolgens bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night op donderdagavond 2 april 2009.