Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Afgelopen donderdag en vrijdag vond in Noordwijkerhout het jaarlijkse Media Werkgroep Congres plaats. Zoals elk jaar werd het congres druk bezocht door vooral ’traditionele mediamensen’ uit de TV, Radio en Print. Toch was er ook dit jaar weer veel aandacht voor innovatie, creatie en nieuwe technologieën.
Vooral inspirerend was de presentatie van Lode Schaeffer, “s Lands meest bekroonde creatief” van reclamebureau S-W-H, die een mooie case presenteerde in de vorm van hun onconventionele aanpak van een marketingcampagne voor Bolletje. Daarna liet hij een groot aantal voorbeelden van “traditionele, voor de hand liggende TV-spots” zien, en wisselde die af met veel creatievere varianten, “waar we straks aan de koffie nog eens over napraten”.
Al deze video’s en een samenvatting van Lode’s presentatie bekijk je hier.
Ook de banken waren goed vertegenwoordigd op het MWG, zo toonde Momo’s Raimo van der Klein de nieuwe G1 app die SPRX Mobile in samenwerking met ING ontwierp voor het makkelijk vinden van een pinautomaat, en toonde Innovatiemanager Ruud Smeulders van de Rabobank de tientallen innovatieprojecten waar zijn bedrijf op dit moment mee bezig is.
Bekend voor velen binnen het online vakgebied was de presentatie van Yme Bosma over de focus op mobiel bij Hyves, en erg vermakelijk was de Dragon’s Den-achtige sessie die Jort Kelder presenteerde waarin 3 mensen een TV format mochten pitchen voor een jury van Endemol, Unilever en SBS.
Verder vond er vrijdagmiddag een interessant debat plaats tussen de hoofdredacteuren van Nu.nl en Elsevier over de kanabaliserende werking van online nieuws op traditionele actualiteitenmedia en werd er op donderdag inspirerend gesproken door de creatief directeur van het poulaire smoothie-merk Innocent.
Het is opmerkelijk dat er op het MWG congres niet meer online marketeers vertegenwoordigd waren want inhoudelijk was het een ontzettend inspirerend event. Wie alle presentaties wil bekijken kan bij de Cowgirls terecht.
Verder lezen over Creativiteit
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Social Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Verder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024