Op 18 december organiseren CMBO en Koninklijke KVGO, met medewerking van MediaCollege Rotterdam het Eindejaarsevent Print in Beeld en Geluid, in het Instituut voor Beeld en Geluid te Hilversum.
In deze inspirerende omgeving laten innovatieve, jonge grafische bedrijven zien dat drukwerk – print – nog lang niet uitontwikkeld is. Door print te combineren met internet en video spelen zij op een vaak onverwachte manier in op de veranderende behoeften van opdrachtgevers. Er zijn cases op het gebied van workflow, outsourcing, e-paper, web-to-print en zelfs interactief drukwerk. In de aansluitende forumdiscussie wordt aan de hand van deze voorbeelden doorgepraat over de betekenis van Print 2.0. voor de toekomst van de grafische sector. Iedere deelnemer krijgt gratis toegang tot de tentoonstelling in de Media Experience. Bovendien is er vooraf een unieke rondleiding door het archief van het Instituut voor Beeld en Geluid, dat normaal voor het publiek gesloten is.
Opening:
Klaas Koekkoek – voorzitter Koninklijke KVGO
Keynote:
Erwin Blom – The Crowds, ex-VPRO Digitaal
Sprekers:
Arnoud Haverlag en Steven van Wel – Marvia (Print-on-Demand)
Fred Veldhuis – TouchingMedia (Augmented Reality)
Jan-Willem van Crevel – Adnovate (Marketing)
Pieter Veenema – Studio-Online (Virtuele werkplek)
Rens Groeneveld – Notubiz (e-paper)
Forum:
Arie van Tilborg – MediaCollege Rotterdam
David Huijzer- InCT
Erwin Koerts – Aeroprint
Freek Kuin – Calff & Meischke
Oscar van Veen – Mangrove
Peter van Teeseling – Crossmediaspecialist
Dagvoorzitter:
Peter Luit – Luit Consultancy, voorzitter CMBO
De programma informatie en informatie voor aanmelding kan worden gevonden op de CMBO website.
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022