Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Op 13 november 2008 vond Adformatie’s Infusion plaats in The Factory in Amsterdam. Een gemixt en jong of jong-van-geest publiek verzamelde zich in de gepimpde hal. De Amsterdamse Convention Factory was voor even voorzien van WII-playgrounds, grote wigwams(’tipis’) met spreker-sessies en een multimediaal podium. De vraag van de dag was: ‘Hoe bereiken wij de jeugd met onze (online) marketing inspanningen en hoe kunnen wij leren van de jeugdige online marketingtools die beschikbaar zijn?’.
Een brede issue waar niet direct duidelijke gouden oplossingen voor zijn te vinden. Wat opvalt en een onderliggende kwestie was tijdens Infusion, is het feit dat je als modern marketeer gewoon eens met nieuwe tools aan de slag moet. ‘Just do it!’
Gewoon eens experimenteren met mobile marketing, brede seeding van virals en het actief opstellen via microblogs als Twitter. Dat social media voor organisaties vitaal is in de ‘mission statement’ is een feit. Nu nog creatief gaan inzetten binnen de marketingmix. Innovatieve aanbieders als HI, Icemobile en Bacardi laten zien dat je met lef, innovatie en een goed gevoel voor de moderne marketing-gereedschappen een hoop kunt bereiken bij kritische doelgroepen. Kortom: steek je nek uit in de 2.0 – economie en wees niet bang een misstap te maken. Zo ook het voorbeeld van Adformatie met hun Infusion-event.
Bekijk binnenkort op DutchCowboys.nl de video-interviews met onder andere Antje Bosscher(Adformatie Groep) en de markante maar aannemelijke online marketing-visie van Gustav ‘remix’ von Sydow(Daddy), zie foto.
Sfeerfoto’s tevens op http://www.onlinemarketeer.tv/onlinemarketing/2008/11/14/infusion-2008-are-you-young-and-infused/
Verder lezen over Bloggers
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Nieuws04.01.2021
De dag van hypnose én braille
Nieuws29.12.2020
China gooit Zhang Zhan in de gevangenis
De cel in omdat je over de waarheid blogtMedia25.11.2020
Eerste hulp bij online bedreigingen voor journalisten en bloggers
Interactieve videoNieuws24.11.2016
Anoniem bloggen met Telegraph van Telegram
Social Media31.03.2016
Vacanceselect beloont klanten met groot bereik op social media
Hoe groter je bereik op Facebook, Twitter en Instagram, hoe hoger de korting.Marketing13.01.2016
In Den Haag opent het eerste bloggershuis van Nederland!
Verder lezen over Jongeren
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Artificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Lifestyle13.06.2024
Wat is een doorstroomtoets en hoe werkt het?
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Search30.10.2023
Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok
TikTok onderneemt actieSocial Media25.09.2023