Events04.11.2008

Mobile Monday met Bruce Sterling over The Internet of Things


Bruce Sterling Bruce Sterling mocht vanaf de kansel van de Rode Hoed als een ‘mobile priest’ het publiek vertellen dat de mobiele telefoon ‘helemaal niet belangrijk is’. Dat device, zo predikte Bruce, is slechts de opmaat naar ‘The internet of things’. De mobiele telefoon zal de mensen die geinteresseerd zijn in internet kapot maken. Een duivels apparaat? Zie hier het blog van Bruce Sterling.

Yuri van Geest Yuri van Geest heeft hem tijdens Mobile Monday: de G1 van T-Mobile met Android. Yuri wil nooit meer iets anders. Hij is helemaal enthousiast over het nieuwste opensource operating system van Google. Hij vindt de user experience geweldig (hoewel de batterij niet best is zag ik en Wifi niet werkte in de Rode Hoed tijdens Momo). De applicatie store is helemaal open en wordt niet gemanaged door Google of T-mobile (zoals dat bij Apple wel gebeurt) en je kunt lekker met je vingers, het toetsenbord of de trackball aan het werk.

Raymond Perrenet Raymond Perrenet van T-Mobile deelde zijn iPhone ervaringen op Momo Monday. Welke iPhone applicaties zijn populair? Hoeveel data gebruiken ze vergeleken met andere toestellen?

Jeroenvan Glabbeek Jeroen van Glabbeek is een van de jongere high tech ondernemers met een aardig bedrijf in Nederland. Volgens zijn eigen zeggen is hij dit jaar marktleider in SMS versturen in Nederland met 25 medewerkers, 20 miljoen omzet en meer dan 300 miljoen SMS’jes die hij voor televisie partijen, banken en overheidsorganen wegstuurt. Hij is ervan overtuigd dat het succes van commerciële SMS’jes maar pas begonnen is en dat 90 procent van de bedrijven in de komende 5 jaar een SMS-strategie nodig zal hebben en gaat implementeren.

Maarten Lens-Fitzgerald Maarten Lens-Fitzgerald is weer back on the stage. Woensdag is het voor hem erop of eronder: hij krijgt dan het rapport over de voortgang van de strijd tegen zijn ziekte. Zie ook zijn blog

Click hier om de video’s te bekijken

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...