De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
[Arne Hulstein] Persoonlijk vind ik weinig dingen mooier dan wanneer je mensen met passie ziet vertellen over de dingen waar ze echt enthousiast over worden. Ogen gaan glimmen, de rug wordt rechter en de gebaren worden breder naarmate het gesprek vordert. Dat is ook wat mij aantrekt aan startups. De mensen die het doen vanuit hun hart.
“De mensen die het ook zouden doen als ze er niets mee zouden verdienen“, zoals Tim O’Reilly het gisterenmiddag zei. Dat zijn de mensen die de toekomst gaan maken. Dat zijn ook de mensen die je enthousiast kunnen maken voor waar zij mee bezig zijn. En dat zijn de mensen waarnaar wij op zoek zijn gegaan.
Voor mij is het verhaal van de Web 2.0 Expo het verhaal van mensen met een passie. Die mensen hebben wij gezocht tijdens de Web 2.0 Expo, want daar draait het hele concept van de Pitch-stops om.
Met de medewerking van Ford, Nokia en Vodafone hebben we met de Pitch-stops een platform willen creëren voor startups. Een plek om op DutchCowboys en GermanCowboys hun verhaal te vertellen.
Ford stelde voor de Pitch-stops een S-Max 2.5 turbo ter beschikking. Een auto die zo vol zit met allerhande technische snufjes, dat hij prima past bij het vooruitstrevende imago van de startups.
Nokia voorzag ons van een N82 en een N96 voor het live streamen en voor andere opnamen. Zeker de N96 is zeer geschikt voor het maken van hoge kwaliteit video opnamen. Op de hoogste kwaliteit heb je opnamen die gemakkelijk full screen bekeken kunnen worden. Vodafone stelde het dataverkeer ter beschikking, waardoor we ook inderdaad live konden streamen. Al is het wel zo dat live streamen technisch nog steeds lastiger blijkt dan we hadden gedacht. De apparatuur kan het prima aan, maar het netwerk lijkt nog niet gemaakt op de grote hoeveelheden data die hiermee gemoeid zijn.
Over de afgelopen dagen hebben we heel wat mensen in de Ford S-Max mogen ontmoeten. Een overzicht van alle filmpjes staat hier onder.
Maandagochtend bij Upstream in Arnhem kwamen:
Theo Janssen van Camee-sportswear.nl: Filmpje
Geert Veneklaas van Muziek voor Media: Filmpje
Gerjanne Tiemens van Arnhem-direct.nl: Filmpje
Lucien Burm van Kimengi.com: Filmpje
Dion Slijp en Bart Verheijen van Guruscan.nl: Filmpje
Lori Bonsma van Sugarmama.eu: Filmpje
Oscar Klein en Rogier Sterk van Kleinensterk.com: Filmpje
Monique en Henk Jan Winkeldermaat van Punkmedia.nl: Filmpje
Woensdag bij web 2.0 Expo kwamen:
Sunny Paris on Yoolinkpro.com: Filmpje
Nicola Robinsonova on Learnitlists.com: Filmpje
Brady Forrest van O’Reilly Radar over de toekomst voor startups: Filmpje
Alexander Ljung van Soundcloud.com: Filmpje
Dania Gerhardt van Amazee: Filmpje
Dominik Grolimond van Wuala: Filmpje
Verder lezen over Web 2.0
Metaverse27.01.2022
Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3
Tech in Asia03.12.2020
Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur
en plant een nieuw evenement in TokyoOnline30.11.2014
Infographic: Wat is responsive web design?
Media25.07.2013
Hoe ‘2.0’ ben jij?
Online18.12.2011
Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That
Media28.10.2010
Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!
Online05.04.2010
Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0
Social Media22.03.2010